10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ROCKSTAR

vlaggetje in menubar veranderen?

heel die ***zoek database doorzocht maar niets gevonden
    vraag:

heb rechts boven in mn scherm een leuk belgisch vlaggetje staan
    zou ik daar toch wel graag een vlaamse leeuw zetten? (nvdr: ben geen vlaamsbehanger) is gewoon vetter.

waar in mn mapjes moet ik dat gaan aanpassen enzovoort?

merci! 8)

Bijdrager
    Benji07

Dat vlaggetje is van je Landinstelling. Je kan het slecht veranderen in een vlag van een ander land of de hele vlag weglaten. (Systeem prefs > Landinstellingen )

Bijdrager
    ROCKSTAR
    ”Benji07″

Dat vlaggetje is van je Landinstelling. Je kan het slecht veranderen in een vlag van een ander land of de hele vlag weglaten. (Systeem prefs > Landinstellingen )

zover was ik al wel:?
    nu vraag ik of er andere oplossingen zijn? dank bij voorbaat

Bijdrager
    Yaris

Voor een overtuigd Vlaams-nationalist als jij zie ik maar één oplossing : het Belgische vlaggetje in je menubar weglaten en ergens in het dock het icoontje van een of andere applicatie vervangen door de Vlaamse Leeuw.

Bijdrager
    Pjotr

Als je toch Vlaams als voorkeur opgeeft bij de taalkeus, is het wel zo consequent daar dan ook de bijbehorende vlag weer te laten geven. Een Belgisch vlaggetje maakt niet a priori helder dat het dus om Vlaams gaat.

Dus:

1. email naar Apple, verzoek voor de juiste vlag die bij een Vlaamse taalkeus behoort
    2. In de de Library van het systeem zoeken en elke belgische vlag die vindt vervangen door een Vlaamse.

Bijdrager
    Yaris

Pardon Pjotr, het vlaggetje in de menubar geeft niet de taalkeus weer maar wel de toetsenbordindeling. En er bestaat wel een Belgische indeling van het toetsenbord (azerty) maar geen Vlaamse. Het Belgische vlaggetje is dus juist.

Bijdrager
    ROCKSTAR
    ”Pjotr”

2. In de de Library van het systeem zoeken en elke belgische vlag die vindt vervangen door een Vlaamse.

kvinnet maar ni:(

Bijdrager
    michelvdb

Die vlaggetjes zul je niet vinden, ze bestaan niet in /System/Library/ noch in /Library/. Behalve enkele exotische worden ze alle door het Systeem en Systeemvoorkeuren samengesteld en berekend.

Er bestaat in Tiger een handigheidje om alle afbeeldingen uit een map geforceerd te openen. Sleep de map System/Library/ met [option] + [command] ingedrukt op het icoon van Preview ofte Voorvertoning en zie…

Bijdrager
    foobar

/System/Library/CoreServices/Menu Extras/Textinput.menu
    daar staat het progje wat bovenin je balk verschijnt, maar daar zitten ze ook niet in :S

Bijdrager
    ROCKSTAR

spijtig, niemand anders meer een poging? :o

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.