17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Aqua1

Vlaggetje in menubalk

In mijn menubalk staat naast “Help” zo’n vlaggetje van de Keyboard-input. Hoe krijg ik het weg ? Ik ben naar het bijbehorende prefpanel gegaan, maar er staat maar 1 taal actief. Dat zou moeten betekenen dat het menu (met vlag) verdwijnt.
    Ik dacht nog even geniaal te doen door de prefs gewoon weg te gooien, maar ik herken niet een file in de prefsfolder die daarover moet gaan.
    Weet iemand hoe die file heet slash hoe ik dat vlaggetje weg krijg ?

Moderator
    Lucas Raggers

Er is 1 taal actief, maar er is nog een andere taal aangevinkt. Vink alles weg (bij preferences>international>input menu) zodat alleen Dutch overblijft. Dan valt er ook niks te kiezen en is het vlaggetje dus weg.

anders weet ik het ook niet

Bijdrager
    Aqua1

Juist. Dat probeerde ik duidelijk te maken in mijn vraag: er is maar een taal aangevinkt. Echter, op de een of andere manier blijf ik kunnen kiezen tussen NL en USA.

Bijdrager
    F vd Geest

Er is een kleine bug in OS X 10.2.x die ‘het vlaggetje’ laat zien ook al is er maar 1 taal geselecteerd. de bug kan nog vervelender worden en dan zie je na het opstarten steeds de amerikaanse vlag (alsof we daar in deze tijd van Bush behoefte aan hebben…).

Oplossing:
    wis de volgende bestanden:
    com.apple.HIToolbox.xxxxx.plist
    (waar xxxxx staat voor een reeks cijfers)

(Evt com.apple.HIToolbox.plist maar hier een reservekopie van maken!)

Bijdrager
    Zodiack

Probleem van Aqua1 komt me bekend voor.
    Ik zat iedere keer dat ‘stars&stripes’ weg te halen en de volgende keer wastie er weer.
    Het is trouwens wel helemaal vanzelf weggegaan, kweet niet wanneer.
    Misschien na de update van 10.2.3 of 10.2.4

Bijdrager
    Aqua1
    ”F

….
    Oplossing:
    wis de volgende bestanden:
    com.apple.HIToolbox.xxxxx.plist
    (waar xxxxx staat voor een reeks cijfers)

(Evt com.apple.HIToolbox.plist maar hier een reservekopie van maken!)

Kijk aan. Dank je wel. Wat kan er misgaan ? Ik bedoel: waarom de reservekopie ?

Oja: ik heb 10.2.4. Volgens mij had ik dat al een tijdje en is het probleem pas later begonnen.

Bijdrager
    michelvdb

een andere mogelijkheid in geval Systeemvoorkeuren berzerk gaan:
    verwijder ~/Bibliotheek/Caches/com.apple.preferencepanes.cache

Bijdrager
    Mako

Wat een G*L*L…Houd gewoon de apple-toets ingedrukt en sleep het vlaggetje uit de menubalk…Klaar! Sjeeesss…

Bijdrager
    Julian
    ”Mako”

Wat een G*L*L…Houd gewoon de apple-toets ingedrukt en sleep het vlaggetje uit de menubalk…Klaar! Sjeeesss…

Wat een *E*U:) Dat werkt dus niet

Bijdrager
    Marc

Bij mij stond er ook een Belgisch vlaggetje. Je hebt dit wanneer er meer dan één taalin geselecteerd is in het menu ” landinstellingen”. Buiten een Belgisch had ik ook de keuze uit Nederland. Wanneer ik Nederland wegvinkte verdween automatisch dit vlaggetje uit de menubalk.

Bijdrager
    Aqua1

Mako, dat werkt bij mij ook niet.

”digitalguru”

Bij mij stond er ook een Belgisch vlaggetje. Je hebt dit wanneer er meer dan één taalin geselecteerd is in het menu ” landinstellingen”. Buiten een Belgisch had ik ook de keuze uit Nederland. Wanneer ik Nederland wegvinkte verdween automatisch dit vlaggetje uit de menubalk.

Dit had ikzelf al in de vraag verwerkt en er is ook al iemand met het idee gekomen, maar goed: voor de derde keer dus inmiddels (:D ) nee, dat werkt niet. Niet, als het ware, als in: “doet het niet”.

Al die files die worden genoemd om weg te gooien hebben niet het gewenste effect. Mijn (amerikaanse nota bene) vlag BLIJFT maar wapperen.
    Heeft iemand nog een idee ?

Bijdrager
    bart

Ook ik heb last van amerikaanse vlaggen…. volgens mij is het gewoon een bugje waar we mee moeten leren leven tot een volgende update.
    (het verwijderen van prefs etc zijn bij mij ook geen echte oplossing, eens in de zoveel keren opstarten komt die klotevlag weer terug)

Bijdrager
    michelvdb
    ”michelvdb”

een andere mogelijkheid in geval Systeemvoorkeuren berzerk gaan:
    verwijder ~/Bibliotheek/Caches/com.apple.preferencepanes.cache

Dit is een mogelijke oplossing: com.apple.preferencepanes.cache in de Prullenmand zetten.
    :P
    Die truuk help steeds wanneer Systeemvoorkeuren plots anders staan dan gewoonlijk.

Bijdrager
    okki

Hi guys and girls!

Ik heb ook zo’n schattig Amerikaans vlaggetje! Zomaar opeens! Hele nacht niet van geslapen! (grapje) En ja, ik kan dan kiezen tussen Amerikaans en Nederlands. Uitvinken van Amerikaans helpt wel even, maar na opnieuw inloggen is-tie d’r weer. Drommelsch!
    Bij mij werkt het volgende: Eerst een derde land aanvinken, bijvoorbeeld Brits, dan Amerikaans én Nederlands uitvinken, en voorts uitloggen en weer inloggen. Daarna Brits uitvinken, en Nederlands weer aan. Log maar weer uit, en daarna weer in. Dag vlaggetje!

Have fun!

Okki

Bijdrager
    Gijs

Ik denk dat ik heb ontdekt waar die ongevraagde vlaggetjes vandaan komen: de inlogonderdelen. Ik had al eerder het vermoeden toen ik het probleem kreeg na een keer MSN te hebben gedwonload. Na verwijdering van dat programma verdween het vlaggetje ook.
    Nu kreeg ik het weer na installatie van DiskWarrior 3 (zie ook de draad bij Software). Als je je harde schijf automatisch laat nakijken, dan krijg je er een inlogonderdeel bij (DiskWarrior Starter). En toen had ik plotseling bij elke start dat vervelende vlaggetje weer. Net als bij de anderen: even Amerikaanse instelling aan- en uitvinken om het te verwijderen helpt, maar ik wil dat niet na elke start moeten doen. Verwijderen van DW als inlogonderdeel hielp. Toen kwam ik op het idee dat DW het laatste inlogonderdeel was en die eens omhoog te slepen, zodat dit Amerikaanse programma niet meer als laatste wordt ingeschakeld. En tot nog toe helpt dat: na opnieuw inloggen heb ik geen vlaggetje in mijn menubalk.:)
    Probeer het ook eens, ik ben benieuwd of het bij jullie ook lukt op die manier.

Bijdrager
    Josh

Ik wil het vlaggetje JUIST WEL! Maar het verschijnt niet altijd na de (her)start. Raar. Van alles al geprobeerd waar het nu aan ligt. Ik heb het nodig voor het lettertekenpalet.

Bijdrager
    Gijs

Ik heb dat lettertekenpallet ook in mijn menubalk staan. Maar na de installatie van DiskWarrior kreeg ik in plaats daarvan het Amerikaanse vlaggetje. Vandaar dus mijn geschuif bij de inlogitems. De afgelopen dagen weer gewoon netjes het lettertekenpallet, dus ik denk nog steeds dat ik de oplossing heb gevonden. Mijn advies: als je nieuwe programma’s installeert en je krijgt het ongewenste vlaggetje, kijk bij je inlogitems en zorg ervoor dat het nieuwe programma niet onderaan staat.
    Josh: waarom jou lettertekenpallet soms verdwijnt kan ik ook niet verklaren. Al geprobeerd voorkeuren weg te gooien?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.