7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    rbrtbklr

Vlaamse Siri ‘praat’ niet meer terug

Op mijn iPhone 5se (IOS 9.3.1) ‘praat’ Siri niet meer terug. Als ik overschakel naar stem Nederlands dan gaat het gewoon goed. Als de taal Belgisch Nederlands is, krijg ik alleen ‘geschreven’ antwoorden terug. Zowel bij taal Nederlands (Nederland) als bij de taal Nederlands (België).
    Bugje of werkt de Vlaamse Siri alleen bij echte Vlamingen?

Bijdrager
    Rensvw

Get the hint… Ze moet je niet.

Bijdrager
    16jeffrey

Bij die van mij waren haar eerste woordjes ”mama” & ”papa”. Nu, twee jaar later, praat ze aardig goed terug. Soms heeft ze haar dag niet helemaal. Ze vindt het dan prettig wanneer ik de stekker in haar steek zodat ze wat meer energie krijgt. Kort gezegd, it takes time…

Bijdrager
    bartvdv

“… of werkt de Vlaamse Siri alleen bij echte Vlamingen …”. Dat zal het zijn, je bent geen echte Vlaming.

Bijdrager
    wouter57

Bijdrager
    rbrtbklr

@wouter57. Dank voor de serieuze reactie. Waarschijnlijk dus toch een bug, want ik heb de instellingen voor altijd ‘teugpraten’ (volgens dat artikel) goed staan. Bij de Nederlandse stem werkt het ook. Bij de Belgisch Nederlandse dus niet.

Bijdrager
    See Sharp

Dit kun je ook nog proberen: Ga naar Instellingen -> Algemeen -> Toegankelijkheid -> VoiceOver -> Spraak -> Standaarddialect.
    Controleer of de (verbeterd) stem ingeschakeld staat. Er kan een download vereist zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.