30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    Appleseed

Visualhub en Handbrake vragen

Graag jullie advies voor het converteren van ISO’s naar Apple TV formaat.

Visualhub
    Ik sleep een ISO in het programma en selecteer Apple TV 5.1+2.1 preset, “Ga uit je bol” en met H.264 checkbox aan.
    Sommige films worden .mov bestanden en sommige .mp4.
    Waarom zit hier verschil in?
    Op de Apple TV doen ze het maar op de iMac krijg ik via iTunes geen geluid.
    Waarom geen geluid in iTunes?

Handbrake
    Hier neem ik de Apple TV preset met NL ondertiteling, maar vind ik de 2500 kbps setting te laag en verhoog deze naar 4500.
    Tijdens het converteren van de ISO crasht Handbrake.
    Waarom crasht het programma?

Bijdrager
    Martijn Snels

Check de console voor de crash.

Bijdrager
    sven-
    ”Appleseed”

Waarom geen geluid in iTunes?

Krijg je wel geluid als je ‘m afspeelt in QuickTime? Anders moet je een aantal plug-ins toevoegen. Zie daarvoor de sticky’s.

”Appleseed”

Waarom crasht het programma?

Vermeld inderdaad even welke foutmelding je krijgt. Crasht Handbrake ook als je een lagere bitrate selecteert ?

Bijdrager
    Appleseed

Handbrake vergeet ik even, wil namelijk met Visualhub verder omdat deze het makkelijkst werkt en ik hiervoor betaald heb.

Probleem:
    Visualhub lijkt zelf te bepalen of een ISO omgezet wordt in .mov of .mp4 bestand.
    .mov is perfect: goed beeld en geluid op zowel Apple TV, Quicktime en iTunes.
    .mp4 is fout: goed beeld, maar geen geluid in zowel Apple TV, Quicktime en iTunes.

Wie weet de oplossing zodat ik kan forceren dat alle bestanden er als .mov uitkomen?

Moderator
    unSOUND

Bij mij gaat het ook nog wel eens mis met ISO’s. Ik kopieer daarom altijd eerst de VIDEO_TS map naar mijn harde schijf, en gebruik die locatie vervolgens voor de opdracht in Handbrake.

Wat de kwaliteit betreft kun je met Handbrake op zich prima rips maken, maar moet je goed naar de instellingen kijken. Het aantal passes, de manier van frames bekijken en andere zaken zijn van grote invloed, maar aangezien ik geen AppleTV heb, weet ik niet zeker welke zaken je wel en niet kunt gebruiken voor de codering. Ik zou in ieder geval proberen om de volgende instellingen bij de video eens aan te passen:

2-pass encoding ( tabblad “Video” )
    Direction prediction > Automatic ( tabblad “geavanceerd” )
    Analysis > full ( tabblad “geavanceerd” )

Bijdrager
    Appleseed

Ga nu proberen om vanuit de VIDEO_TS map te converteren.

Bijdrager
    Appleseed

Oplossing met VIDEO_TS map hielp mij voorheen ook vaak met Handbrake.
    Maar mijn .mov/.mp4 probleem lost het niet op in Visualhub.

Heb de vraag daarom ook op het Visualhub forum gesteld in de Support sectie.

Bijdrager
    sven-
    ”Appleseed”

.mp4 is fout: goed beeld, maar geen geluid in zowel Apple TV, Quicktime en iTunes.

Waarom is .mp4 nou weer fout? Kun je even bekijken welke coderingen er worden gebruikt in die .mp4 containers?

Verder kunnen in .mov container alle soorten geluidscoderingen voorkomen, terwijl in .mp4 meestal AAC geluid voorkomt (en geen MP3 bijvoorbeeld).

Bijdrager
    Appleseed

Sven, met mp4 is niets fout, alleen de voor mij aangemaakte films hebben geen geluid.
    In Quicktime en iTunes is gewoon niets te vinden over de audio omdat deze ontbreekt.

Mijn als .mov geconverteerde ISO’s zijn:
    H.264 Decoder, 1024 x 576, Miljoenen
    AC3, 6 Kanalen, 48,000 kHz

Terwijl de als .mp4 geconverteede ISO’s zijn:
    H.264 Decoder, 1024 x 576, Miljoenen

Uiteraard hebben de ISO’s die er als mp4 uitkomen gewoon voorzien van geluid wanneer ik ze met de applicatie DVD speler bekijk op mijn iMac.

Bijdrager
    k-the-ripper

Crashed handbrake ook als je niets aan de appleTV preset veranderd ?
    (ik heb altijd prima rips met de standaard instellingen)
    Die 4500kbps kan wel eens teveel zijn , de aTV kan maximaal 5mbps aan met H264 en bij die 4500 van jou is dat zonder het extra wat erbij komt voor audio – en als je 5.1+DD2.0 samen wilt kom je volgens mij boven de 5000 uit.

Blijft het natuurlijk vreemd dan dat Handbrake de geest geeft :?
    Als je voor maximale kwaliteit wilt gaan is het best even zoeken – start met de standaard presets en dan steeds een stapje extra en kijken of het verschil uitmaakt.
    Ik persoonlijk zou niet snel voor het maximale gaan voor de appleTV, het risico dat beeld paar keer gaat haperen tijdens afspelen vind ik vele malen erger als de te verwaarlozen extra kwaliteit die je eruit kan persen.

Bijdrager
    sven-

De 5000 Megabits per seconde staat volgens mij los van het geluid hoor.

althans, volgens het onderstaande:

Video formats supported
    H.264 and protected H.264 (from iTunes Store): Up to 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) with AAC-LC audio up to 160 Kbps (maximum resolution: 1280 by 720 pixels at 24 fps, 960 by 540 pixels at 30 fps) in .m4v, .mp4, and .mov file formats

bron: http://www.apple.com/appletv/specs.html

@ Appleseed: ik ben nog steeds benieuwd naar de specifieke foutmelding die je krijgt te zien (bij / na het crashen).

Bijdrager
    Appleseed

Handbrake geeft met de eigen Apple TV preset die ingebakken zit geen crash, maar op mijn full HD TV ziet het beeld er tijdens het spelen van een film soms blokkerig uit tijdens bepaalde gedeelten.

In zal vannacht nogmaals met Handbrake met 4000 kbps converteren en het resultaat uit de console posten.
    Bedankt.

Moderator
    unSOUND

blokkerig beeld hoeft niet het gevolg te zijn van te lage bitrate. 2500 is meestal wel genoeg, zeker voor materiaal met de resolutie van een DVD. De blokkerige beelden zijn in dit geval waarschijnlijk eerder het gevolg van slechte motion-detection en/of een te hoge Qmin instelling.

Bijdrager
    Appleseed

unSOUND, de Go Nuts optie in Visualhub maakt .mov’s met een bitrate van 5000 kbps.
    Een normale film is zo’n 4,2 GB en heeft DVD kwaliteit.
    Dezelfde film met de Apple TV preset in Handbrake van 2500 kbps is zo’n 3GB en heeft dus af en toe last van blokjes.
    Conclusie: Ik wil converteren met de best mogelijke beeldkwaliteit zonder heel veel uitprobeerwerk.

Moderator
    unSOUND

een DVD is MPEG2, en dat heeft een hele andere grootte dan MPEG4. Een MPEG4 kan makkelijk de helft of kleiner zijn en toch dezelfde kwaliteit hebben. Zo’n hoge bitrate heb je dus helemaal niet nodig, 5000 heb je as nodig bij HighDefenition materiaal, wat minimaal 4 maal zoveel pixels heeft als een DVD…

De “Go nuts” instelling van VisualHub is pas het begin. Om echt mooie films te krijgen moet je je vervolgens in de geavanceerde nog wat dingen aanpassen.

Meestal kies ik voor 2 cycli, en bij het kopje “extra ffmpeg flags vul ik dit in:

-refs 6 -mbd 2 -me umh -qmin 4 -qmax 24

( let wel, dit werkt alleen als je voor de H.264 codec kiest )

Bijdrager
    sven-

Hoe weet je wat je moet veranderen bij Geavanceerd? Ik ben altijd maar voorzichtig om iets aan te passen, omdat er zoiets komt te staan als “pas op, je zult alles verknoeien”.

Moderator
    unSOUND
    ”sven-“

Hoe weet je wat je moet veranderen bij Geavanceerd?

Daar zijn de handeldingen nou voor… :wink:

De ffmpeg flags die je in kunt vullen staan overal en nergens op internet, zoek maar eens op “ffmpeg flags” met Google, dan gaat er een wereld voor je open.

Bijdrager
    Appleseed

Net in Handbrake met 4000 kbps geprobeerd en geen crash.
    Toch zijn de .mov bestanden gemaakt met Visualhub beter van kwaliteit.

Moderator
    unSOUND

Maar de vraag van onze kant blijft: Met welke specifieke instellingen ? Want zoals ik heb geprobeerd uit te leggen heeft het niks te maken met de bitrate die je kiest, maar met het verschil in instellingen tussen Handbrake en VisualHub… En dan heb ik het dus niet over de naam van de presets, maar over de verschillen in Motion estimation, het aantal passes, de gekozen codec, eventuele extra flags… dergelijke.

Bijdrager
    iEwout

Hallo,

ik heb ongeveer hetzelfde probleem;
    Vroeger (tot en met een of twee maanden geleden ofzo),
    converteerde ik mijn video’s altijd met VisualHub naar DVD en dan zette hij ze gelijk op een schijfje.
    Maar sinds kort krijg ik dan wel een film, maar zonder geluid.

Wie kan mij helpen?

Gr iEwout

Bijdrager
    Appleseed

Hoi unSOUND, de naam van de preset in Visualhub is Go Nuts.
    Welke settings daarachter zitten weet ik niet, maar de beeldkwaliteit is voor mij zo goed dat ik niet ga experimenteren met de settings, ik ben geen tweaker dan had ik wel een pc gekocht.
    Daarom is ook Handbrake niet het juiste programma voor mij, veel teveel instellingen.
    :D

Moderator
    unSOUND
    ”Appleseed”

Hoi unSOUND, de naam van de preset in Visualhub is Go Nuts.
    Welke settings daarachter zitten weet ik niet, maar de beeldkwaliteit is voor mij zo goed dat ik niet ga experimenteren met de settings.

Maar met de standaard preset creer je dus wel een bestand wat onnodig 2 maal zo groot is. Dat kost je dus veel schijfruimte.

”Appleseed”

ik ben geen tweaker dan had ik wel een pc gekocht.

Dit vind ik een beetje overdreven. Je hebt mensen die doperwten simpelweg koken en opeten, ik gooi er liever nog wat boter en nootmuskaat overheen. Om dat te doen hoef je nog niet gelijk een kok te zijn. Als je in het tabblad geavanceerd gewoon kiest voor een bepaalde bitrate en kiest voor de best mogelijke video ben je er al… Daar hoef je dus echt geen tweaker voor te zijn.

”Appleseed”

Daarom is ook Handbrake niet het juiste programma voor mij, veel teveel instellingen.

Diezelfde instellingen zitten ook in VisualHub… En als je die in VisualHub kunt negeren, dan kun je dat bij Handbrake ook. Ook bij Handbrake kun je er immers voor kiezen om gewoon een preset te kiezen en op start te drukken.

Bijdrager
    Appleseed

Hoi unSOUND, je hebt helemaal gelijk.

Bijdrager
    iEwout

Hallo allemaal,

Bij mij is het probleem al opgelost. Ik heb VH gewoon opnieuw geinstalleerd, en hij deed het weer!

Gr Ewout[/quote]

Bijdrager
    JJmac

Wij hebben met de sint een Mp4 speler gekocht, zeg maar een look a like itouch.
    Nu staat daar een bestaande avi. file (music video) nu kan ik zien in QT dat het een Generic-MPEG-4 is en het geluid spoor is ook een MPEG.
    Ook weet ik inmiddels dat het beeld 320×240 moet zijn en 24 fpt.
    Nu na 20x te hebben geconverteerd geeft het nog steeds een format fout aan, ik weet het even niet meer zegt U het maar.

Bijdrager
    sven-

Zegt U maar wat voor foutmelding er wordt gegeven. Meer informatie is namelijk best handig:)
    Wat voor MP4-speler is het? Welke containers en coderingen ondersteunt dat apparaat ? Met welk programma en welke instellingen heb je de file geconverteerd? Etc.

Bijdrager
    JJmac

Het is een MP4 player dat heet QW MP 085 wat volgens mij de Onda is zie http://www.youtube.com/watch?v=Qd1XVGDrFs8

De foutmelding is error format.
    Ik heb met Handbrake en Visualhub allerlei verschillende instellingen geconverteerd.

– 9×5,5×0,8 cm (lxbxd)
    – Full color TFT touchscreen
    – Uit te breiden d.m.v SD kaart (los verkrijgbaar)
    – Geschikt voor: Video AVI, muziek MP3 / WAV / WMA / APE, foto’s JPG en BMP
    – Identificatie van artiest en titel (ID 3Tag)
    – FM Radio, screensaver, firmware upgradable
    – Incl. touchpen, oplader, hoofdtelefoon

Bijdrager
    vortex

Hey allemaal, vandaag ontdekt dat Visual hub gestopt is met updates te geven.
    Techspansion heeft alle support gestopt.
    De beste, eenvoudigiste en goedkoopste video encoder op de markt is niet langer.
    laatste versie was 1.34 (1.34.1 was niets noemenswaardig)

Bijzonder jammer

:(

Bijdrager
    JJmac

Ik heb anders nog steeds problemen met het vinden van de juiste codecs.
    Wie…

Bijdrager
    sven-

Welke codecs zoek je? In het pakket van unSOUND (te vinden o.a. hier) zitten de belangrijkste (meest gebruikte).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.