7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Cursor

Visual Voicemail

Vraag: hoe zet ik visual voicemail aan op iPhone SE met iOS versie 12.2 en KPN budget abonnement (alleen bellen).

Op het KPN forum word ik door expert/moderator Marina zonder het gewenste resultaat van hot naar her gestuurd: sms STATE naar 121, herstart, keer op keer het doolhofmenu 1233 doorlopen, netwerkinstellingen herstellen, voicemail AAN 12331, voicemail UIT 12339…

Bijdrager
    Balsjer

Kijk eens op deze website iCulture

Bijdrager
    Cursor

<p class=”cite”>Balsjer op 29 april 2019 om 14:41</p>
    Kijk eens op deze website iCulture

Dankje, dat was één van de eerste tips die ook ik tegenkwam voordat ik me op het KPN forum begaf. iCulture is inderdaad helder, maar het Configuratiescherm wat daar getoond wordt heb ik ondanks alle vergeefse pogingen nog nooit op mijn iPhone zien verschijnen.

Vanmiddag Apple support Senior advisor Tommy uitgebreid aan de lijn gehad. Hij keek mee op scherm, pleegde overleg, belde terug en kwam er ook niet uit.

Het scherm zie er zo uit:

Als ik op “Bel voicemail” tik krijg ik twee opties: 1 (begroetingen) en 2 (instellingen).

Nu volg ik het advies van KPN op: “sms STATE naar 121”.

Wéér bel ik voicemail en krijg nu drie opties: 1 (begroetingen), 2 (instellingen) en 4 (visual voicemail uitzetten).

Door een sms met STATE naar 121 te sturen is kennelijk visual voicemail aangezet, maar het scherm ziet er nog steeds hetzelfde uit als daarvoor: “Visual voicemail is momenteel niet beschikbaar”.

Bijdrager
    imathijs

Hoe oud is de simkaart? Het kan namelijk zijn dat de simpele oplossing een nieuwe simkaart is. Volgens mij krijg je deze gratis van KPN.

Bijdrager
    Cursor

<p class=”cite”>imathijs op 30 april 2019 om 11:08</p>
    Hoe oud is de simkaart? Het kan namelijk zijn dat de simpele oplossing een nieuwe simkaart is. Volgens mij krijg je deze gratis van KPN.

Bedankt, klinkt inderdaad simpel, maar mijn simkaart is van januari 2017, dus dat is niet echt oud.  Een medewerker van KPN XL Van der Madeweg Amsterdam, waar ik zojuist vandaan kom, heeft na uitgebreid  onderzoek gevonden dat voor visual voicemail een data abonnement nodig is en ik heb “alleen bellen”. Daar ga ik dus even over nadenken of ik dat er voor over heb.

Bijdrager
    bupaul

Vreemd dat ze bij KPN niet wisten dat je voor visual voicemail een apart abonnement nodig hebt. Zelf zit ik ik t-mobile en gebruik het al jaren.
    Bij prepaid kaarten werkt het dus niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Een (dure) smartfoon zonder data abonnement, is dat niet een contradictio in terminis?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.