7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Alex

Visual Basics voor de iMac 4k

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag ik heb informatica op de middelbare school en krijg mijn laatste proefwerk voor informatica over Visual Basics.
    Ik wilde namelijk zelf thuis ook oefenen.
    Ik kan dit niet omdat ik geen windows heb.
    Ik kan zelfs de antwoorden van de schoolsite niet bekijken van Visual Basics die uitleg geven over de opdracht in Visual Basics document.
    Nu is mijn vraag als ik Windows koop via de apple store en deze op de iMac zet kan ik dan met Visual Basics werken?
    Ik werk op school namelijk met Visual Basics 2010.

Alvast Bedankt voor reactie

Bijdrager
    dirkalblas

Als je een legale Windows via BootCamp draait zal het zeker werken.
    Als gebruik je een VM zoals Parallels weet ik het niet zeker maar ik verwacht van wel.

Succes met je proefwerk!

Bijdrager
    FFH

Als je windows via bootcamp of bijv. parallels installeert zou je VB moeten hebben dan wel kunnen downloaden, installeren en gebruiken.

Ik wil je er echter ook nog op wijzen dat er in office 2016 voor mac ook een ingebouwde Visual basic editor zit. (oudere versies weet ik niet).
    Ik weet echter ook niet of je hiermee kunt wat je wilt, maar het proberen waard voor je aan de installatie van windows begint.

bovenstaande is via Word.

Bijdrager
    websania

De VB editor in Word is voor macro’s (VBA) te schrijven, dus niet de VB.NET die je nodig hebt. Inderdaad via een (virtuele) windows machine, zoals bv Virtual Box; is gratis en Visual Studio werkt daar prima onder.

Moderator
    Poezenbeest

Op zich kan de VBA-editor ook gewoon VBS afspelen, alleen werken een paar zaken anders.

Probleem is dat je een hoop objecten op de Mac niet zal vinden, zoals een FSO om textbestanden te manipuleren en uiteraard de commando’s om bestanden te bewerken (kill doet het bijvoorbeeld geloof ik niet in VBA for Mac). Zo ook werken mijn VBA-programma’s van Office for Windows niet onder de VBA in Office for Mac (Excel).

Mijn advies: zorg voor een native Windows-omgeving, via bijvoorbeeld BootCamp en gebruik daar de programma’s die je op school ook gebruikt.

Bijdrager
    GastonM

Check ook even of je school is aangesloten bij slim.nl. Dan kun je een gratis exemplaar van Windows 10 Education bemachtigen om te installeren in Bootcamp of VirtualBox/VMWare Fusion/Parallels Desktop.

Bijdrager
    Alex

Ik zal kijken voor windows bedankt voor de reacties!
    Ik heb nu op dit moment wel office 2011.
    Blijkbaar levert die ook vaak problemen op.
    Omdat de opstartschijf zo genaamd vol lijkt te zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.