5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Macs

Visual Basic…

Hoi!

Op school gebruiken wij in de lessen informatica Visual Basic van Microsoft (brrr…). Ik vind het wel leuk om zo kleine programmaatjes te schrijven, maar nu vroeg ik mij af of er iets soortgelijks bestaat voor de Mac.

Kunnen jullie mij helpen?

Bijdrager
    Gijs Raggers
    Bijdrager
    pieter78

Inderdaad RealBasic… met de baislicentie kun je ontwikkelen voor een platform, met de Pro versie cross platform (Windows, Linux, Mac). Als student kun je korting krijgen, wellicht kun je je zo voordoen…;-)

Bijdrager
    Cenobyte

Hier nog een fervent aanhanger van RealBasic. Ik heb het afgelopen jaar onze complete bedrijfssoftware in RealBasic herschreven en omdat het cross platform is (Windows, Linux en Mac OSX) staat er inmiddels al 1 iMac op ons kantoor waarop de zelfgeschreven software ook perfect draait. Dat worden er hopelijk meer :D

RealBasic is (ondanks wat “Basic” suggereert) een erg krachtige en uitgebreide programmeeromgeving waarmee je snel (in enkele minuten) al een simpel programmaatje kan maken. Het pakket is veelzijdig: van 3D graphics tot netwerk protocollen wordt ondersteund, je kunt vanalles maken: van database applicatie tot tekstverwerker, van fotobewerkingsprogramma tot schietspel.

Bijdrager
    Macs

Waw! Bedankt…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.