22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Frans1

Vista – OSX

Weet iemand hoe het zit met Vista 32 bit of 64 bit.
    Welke versie gebruik ik onder parallels en welke onder bootcamp.
    Ik heb onder bootcamp vista 64 bits geinstalleerd maar mijn drivers kan ik niet installeren omdat deze op de CD zijn gezet door bootcamp in een XP.exe bestand en dit geeft problemen met mijn vista.
    En onder Paralles geeft het problemen met installeren volgens mij omdat ik een 64 bits versie heb.

Bijdrager
    Nikita

Volgens mij spreekt Parallels de processor rechtstreeks aan, maar het is daarnaast nog de vraag of die ‘m ook volledig benut. Ik weet niet hoe dat precies werkt…

Boot Camp ondersteunt officieel alleen maar XP SP2. Vista draait ook wel, maar verder is er nul-komma-nul ondersteuning voor.

Bijdrager
    Frans1

in combinatie met XP heb ik er geen problemen mee, dan werkt het meeste wel.
    Misschien toch eerst XP installeren en dan updaten naar Vista??

Bijdrager
    Nikita

Waarom Vista als XP ook werkt? Vista voegt niks toe en bepaalde dingen werken niet eens…

Bijdrager
    MacBeer

Wees er ZEER voorzichtig mee. Apple heeft gezegd dat ze absoluut niet garanderen dat Vista onder BootCamp goed zal draaien. Alles op eigen risico dus!!!
    Apple zal zeker een BootCamp vrijgeven die wel geschikt is voor Vista. Voor nu raad ik je aan om bij XP te blijven.

Bijdrager
    Frans1

Gewoon nieuwsgierig zijn en blijven.

Bijdrager
    Nikita

Als je alleen nieuwsgierig bent, raad ik je aan om het in Parallels te draaien. Kan je in elk geval bekijken hoe het eruit ziet , om het er daarna weer vanaf de mikken omdat het eigelijk trage rommel is :P

Bijdrager
    Frans1

Het draait toch super snel onder bootcamp op mijn macbook pro 2.16 met 2 Gig aan geheugen.
    Alleen ik kan niet alle drivers installeren.

Bijdrager
    Daan86
    ”MacBeer”

Wees er ZEER voorzichtig mee. Apple heeft gezegd dat ze absoluut niet garanderen dat Vista onder BootCamp goed zal draaien. Alles op eigen risico dus!!!
    Apple zal zeker een BootCamp vrijgeven die wel geschikt is voor Vista. Voor nu raad ik je aan om bij XP te blijven.

Doen ze dit met XP dan wel? Ook toch nog steeds een beta?

Bijdrager
    Frans1

De CD die bootcamp eerst aanmaakt, daar staan de meeste driver op.
    Misschien moet ik nog even wachten op 10.5 daar zal alles hoop ik op 64 bits draaien.

Bijdrager
    bonoman

Draait perfect onder Bootcamp, zelfs de Aerovensters (ziet er mooi uit) maar alleen geen geluid, dat is nog niet ondersteund.

Bijdrager
    Wika
    ”bonoman”

Draait perfect onder Bootcamp, zelfs de Aerovensters (ziet er mooi uit) maar alleen geen geluid, dat is nog niet ondersteund.

Op een MacBook werkt alles perfect, zelfs met geluid…..

Bijdrager
    J.
    ”Nikita”

Als je alleen nieuwsgierig bent, raad ik je aan om het in Parallels te draaien. Kan je in elk geval bekijken hoe het eruit ziet , om het er daarna weer vanaf de mikken omdat het eigelijk trage rommel is :P

een beetje dubbelzinnig he… Parallels aanraden en dan sakkeren dat vista traag is… Goh, ja vista schuld dan he :p. Trouwens wil je vista in zijn volle glorie zien draai hem dan gewoon native. Want aero wordt niet opgestart onder parallels.

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Ik heb het gedraaid op mijn MacBook onder parallels het is wel mooi maar hij ondersteunt onze geweldige videokaart niet dus je kan niet zo mooi 3D door de actieve bladen bladeren (voor bootcamp zou ik nog even afwachten…)

Bijdrager
    Nikita
    ”J.?”
    ”Nikita”

een beetje dubbelzinnig he… Parallels aanraden en dan sakkeren dat vista traag is… Goh, ja vista schuld dan he :p. Trouwens wil je vista in zijn volle glorie zien draai hem dan gewoon native. Want aero wordt niet opgestart onder parallels.

XP onder Parallels is heel goed te doen anders hoor. En ik heb Vista ‘native’ op m’n MacBook gehad via Boot Camp, en daar was het trage rommel. Dus… Ook dat Flip 3D (die schermpjes a la Exposé) gezien en mee gespeeld maar ik vind Exposé toch bruikbaarder en handiger uitgevoerd.

Bijdrager
    jspr

Een vriend van mij is Windows systeem beheerder en dit zei hij over Vista nadat hij een tijd met een paar nieuwe Vista machines had gewerkt:

Hoe ironisch: Windows XP in een virtuele omgeving (Virtual PC) binnen Vista loopt sneller dan Vista zelf…. HAHAHAHAHAHAHA

Wat een BUCHT!

Bijdrager
    Nikita

En wat vindt ‘ie verder van het systeem? 8)

Bijdrager
    jspr

Wat denk je zelf?

Hij werkt alleen met XP/Vista, thuis heeft hij een beter OS(X)

Bijdrager
    Nikita

Ah ok :) Aangezien de meeste systeembeheerders (voorzover ik ze ken) allemaal Microsoft-trained zijn en thuis vooral met niks anders willen werken dan Windows (want da’s het enige wat ze kennen…)…

Bijdrager
    J.

mm, bij mij is ie anders nochtans vliegend. (wel macbook pro) maar op mijn ondertussen 3 a 4 jaar oude pentium 4, draait ie alsof het niks is… Met volledige aero ondersteuning

Bijdrager
    jspr

Hij is een hele tijd terug al gewitched naar Mac voor thuis gebruik. Hij heeft al 14 jaar ervaring met Windows netwerken, maar Vista gaat hem ook te ‘ver’. Veel te lomp systeem, en met name de systeem eissen.

Bijdrager
    Dikkie Dik

Nou al dat switchen tussen bootcamp en paralles werdt ik gek van. Ik draai Vista op m’n Macbook Pro. Eerst met bootcamp, lekker vlot en strak, maar miste schijfruimte voor OsX die in Vista niet werdt gebruikt. (Eigenlijk maar nodig voor een progje) Dus naar Parallels, vlotte een stuk minder en ook een stuk minder strak. Maar ja voor een progje. Tot er een LAN game party kwam en ik m’n Macbook eens wilde uitdagen, dus weer een partitie gemaakt en lekker vlot gamen, heel tevreden en voldaan, maar die schijfruimte gaat wel van m’n MP3 verzameling af. Dus weg er mee en een Parallels op externe schijf. Nu heeft ie m’n gebruikersrechten verkloot!!! Ik heb m’n gebruikersmappen in Vista gedeeld en nu kan ik ze in OsX alleen nog maar lezen! Als ik de rechten met Finder op lezen en schrijven zet verandert er effectief niks, alles blijft alleen lezen, Mwhoa!!:cry:

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.