13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Brainiac

Vista onder Virtual PC 7

Ik ben in het bezit van een legale Nederlandstalige versie van Windows Vista, RTM build 59012. Nu had ik deze willen installeren onder Virtual PC 7 op mijn iBook G4 met 1GB werkgeheugen.

Ik doe het volgende:

• Ik steek de DVD in met Windows Vista op, vervolgens start ik Virtual PC op.
    • Aangezien Vista nog niet in de lijst met OS’en staat, neem ik “Unspecified” en kies voor FAT32 als bestandstype.

• Ik kies voor 512MB werkgeheugen, aangezien dit het minimumvereiste is voor Vista.

• Vervolgens start de virtuele PC op en laadt de DVD in gevolgd door onderstaand scherm.

• Jammer genoeg begint de installatie van Windows niet, maar krijg ik de volgende foutmelding.

• Wanneer ik op ENTER druk, krijg ik het volgende.

Klik ik hier direct terug op ENTER, dan krijg ik de foutmelding opnieuw te zien.

• Wanneer ik op F8 druk, krijg ik het volgende te zien.

Bij gelijk welke optie dat ik ook kies, krijg ik opnieuw de foutmelding.

Ik denk dat hij hem niet probeert te installeren, maar gewoon probeert op te starten. Iemand enig idee hoe ik hem wel aan de praat kan krijgen?

En oh ja, op een gewone XP-bak krijg je wel het installatie-menu te zien via de autorun; alles lijkt te werken. Daar heb ‘k hem wel nog niet op geïnstalleerd.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

denk niet dat een ibook vista gaat trekken onder VPC
    Gezien maar 5% van de windows gebruikers in staat is om vista native te draaien.
    de rest zal allemaal hardware moeten upgraden en in het ergste geval een nieuwe PC aanschaffen alleen om een nieuw besturingssysteem te draaien.

De ibook heeft een hoop in huis maar VPC gooit roet in het eten omdat het allemaal ge emuleerd word en dus traag is. win XP was al niet vooruit te branden op mijn Quad G5 laatstaan op een ibook

succes in iedergeval

Bijdrager
    Marresc

Kijk even hier. Je moet ergens in VPC de BIOS-instellingen veranderen. Succes.

Bijdrager
    TonE

Ik ben het helemaal met 4saus eens, zonde van je tijd. Ik vind win2K al ondragelijk langzaam onder VPC. (Had zelf er eerder XP al subiet van afgegooid)

Bijdrager
    Brainiac
    ”Marresc”

Kijk even hier. Je moet ergens in VPC de BIOS-instellingen veranderen. Succes.

Bedankt! Ik had al gezocht maar blijkbaar niet goed genoeg.

”4saus”

… :apple:

Ja, weet ‘k. Maar het is toch semi-OSX. Niet?;)

Edit:

”TonE”

Ik ben het helemaal met 4saus eens, zonde van je tijd. Ik vind win2K al ondragelijk langzaam onder VPC. (Had zelf er eerder XP al subiet van afgegooid)

De snelheid zal inderdaad ten wense overlaten, dat heb ik al gemerkt met XP. Maar ik wil het toch eens bekijken alvorens ik het op de PC zet.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Om Vista goed te kunnen beoordelen kan je denk ik beter naar een Computer winkel gaan, binnen stappen en vragen op welke PC er een versie van VISTA draait. Dan heb je A een eerlijk beeld en B de beste ervaring van VISTA. In ieder geval op hardware die in de buurt komt van waar het op zou moeten draaien. Ik snap de huiver om meteen een nieuw systeem aan te schaffen bij mensen die opzoek zijn naar iets nieuws of gewoon nieuwsgierig zijn. Maar je heb t altijd het beste resultaat door met het origineel te testen.

Stiekem kan je dan eigenlijk wel bij OSX blijven:P

Bijdrager
    Brainiac
    ”4saus”

Om Vista goed te kunnen beoordelen kan je denk ik beter naar een Computer winkel gaan, binnen stappen en vragen op welke PC er een versie van VISTA draait. Dan heb je A een eerlijk beeld en B de beste ervaring van VISTA. In ieder geval op hardware die in de buurt komt van waar het op zou moeten draaien. Ik snap de huiver om meteen een nieuw systeem aan te schaffen bij mensen die opzoek zijn naar iets nieuws of gewoon nieuwsgierig zijn. Maar je heb t altijd het beste resultaat door met het origineel te testen.

Stiekem kan je dan eigenlijk wel bij OSX blijven:P

‘k Ben van plan om bij Mac te blijven hoor, maar ‘k wil er toch eens m’n oog op werpen.;)

Bijdrager
    hahaha… wat slecht
    ”Brainiac”

’k Ben van plan om bij Mac te blijven hoor, maar ‘k wil er toch eens m’n oog op werpen.;)

daar was ik niet bang voor hoor
    ik ken er eerlijk gezegd maar 1 die van OSX 10.4 gillend is terug gerend naar windos XP
    Maar die persoon heeft wel meer kuren.

anyway Ren naar de PC boer en kijk voor je zelf. 8)

Bijdrager
    Brainiac
    ”4saus”
    ”Brainiac”

’k Ben van plan om bij Mac te blijven hoor, maar ‘k wil er toch eens m’n oog op werpen.;)

daar was ik niet bang voor hoor
    ik ken er eerlijk gezegd maar 1 die van OSX 10.4 gillend is terug gerend naar windos XP
    Maar die persoon heeft wel meer kuren.

anyway Ren naar de PC boer en kijk voor je zelf. 8)

Ik ben een paar weken terug gaan kijken in de Excel, hier in Gent. Daar stond enkel nog maar RC1 op een PC die niet zwaar genoeg was. Hopelijk hebben ze daar al wat verandering in gebracht.:)

Bijdrager
    macses

ik ga nadat Leopard uit is een MacBook Pro kopen en daar dan XP opzetten of Vista, nu nog mijn examens doorkomen met die Virtual PC op mn powerbook:wink:

en dat is rete traag als je dat gebruikt om radiografische fotos te bekijken:P

edit: XP of vista enkel voor die dingen die ik niet met mac kan natuurlijk:D Mac blijft het besturingssyteem voor 95% van mn bezigheden

Bijdrager
    Brainiac
    ”macses”

ik ga nadat Leopard uit is een MacBook Pro kopen en daar dan XP opzetten of Vista, nu nog mijn examens doorkomen met die Virtual PC op mn powerbook:wink:

en dat is rete traag als je dat gebruikt om radiografische fotos te bekijken:P

Mij moet je het niet vertellen, ik probeerde er vorig jaar Visual Studio op te draaien. Gelukkig heb ik dit jaar geen Windows meer nodig en kan ik tokkelen onder OSX. :lol:

Bijdrager
    Electr0n

VInd jou release al zoiezo grappig:)
    Dat was tog 6000?
    Particulier is Vista pas legaal beschikbaar vanaf 30 januari:P

Maar goed, via VPC zou het idd traag gaan, ik zou het gewoon apart bij installeren op die ene PC van jou. Niet via Virtual programs, want dat zuigt flink.

Bijdrager
    Brainiac
    ”Electr0n”

VInd jou release al zoiezo grappig:)
    Dat was tog 6000?
    Particulier is Vista pas legaal beschikbaar vanaf 30 januari:P

Hij is weldegelijk legaal. ‘k Heb hem gedownload via mijn licentie op http://ma3d.com:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.