10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iJeroen

Vista of XP? Paralells of Boot Camp?

Ik ben net een 250GB harde schijf rijker geworden, dus ik heb weer genoeg ruimte op m’n MacBook om er ook Windows op te laten draaien, omdat ik graag de Sims 2 op m’n MacBook wil spelen, en nog een paar andere apps alleen op Windows draaien. Nou vraag ik me af:

Kan ik De Sims 2 op een 2,0 ghz 1e generatie MacBook spelen (jaja, ik heb gezocht naar andere topics :wink: )?

Kan ik daarvoor het beste Windows XP of Windows Vista gebruiken?

En werkt het in mijn situatie beter om de game in Paralells te spelen, of om even om te booten naar Windows met Boot Camp?

Alvast bedankt…

Bijdrager
    victor93

volgens mij kun je helemaal geen games in paralells spelen (kan zijn dat ik me vergis)

Bijdrager
    victor93

ik zou zelf boot camp met windows xp gebruiken (omdat het minder geheugen gebruikt en sneller is)

Bijdrager
    Trizan

Ik adviseer zeker XP. Van Vista krijg je denk ik spijt als je Mac OS X gewent bent.
    Zover ik weet kan wel spelletjes met Paralells spelen, maar aangezien je 2 OS’en tegelijkertijd gebruikt, zal je computer wat slomer worden. Zeker met een Macbook raad ik je dit niet aan.

Mijn advies; XP met Boot Camp.

Bijdrager
    Thijs van Tol

Mijn advies:

Bootcamp installeren én Paralels installeren.
    Indien je zware Windows applicaties gebruikt kun je Bootcamp gebruiken,
    voor kleine en lichte applicaties gebruik je Paralels (windows bootcamp).

Bijdrager
    Xserve

The Sims 2 is een spel uit 2004 dat je Macbook zeker moet trekken, zeker als je kijkt hoe laag de systeemvereisten zijn:
    [code:1:0ae295e20f]Microsoft Windows
    CPU: 800 MHz
    RAM: 256 MB
    Disc Drive: 8x CD-ROM/DVD drive
    HDD: 3.5 GB free space
    Video: 32 MB DirectX 9.0 and T&L compatible
    Sound: DirectX 9.0 compatible[/code:1:0ae295e20f]

Ik zag echter ook dat er een versie voor Mac OS X is van het spel. Maar de PC versie is waarschijnlijk goedkoper, dus ik zou toch die kopen. Daarnaast is die versie voor zover ik weet niet Universal, dus zal de PC versie een stuk sneller werken.

Bijdrager
    iJeroen

Bedankt, ik installeer Boot Camp zo even met de Sims en Paralells voor de lichte apps. Bedankt!

Bijdrager
    ikkezelf99

Volgens de doos kun je de sims 2 niet op een laptop installeren. Ik heb het op een toshiba xp laptop geprobeerd, en je krijgt een error melding, dus het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat de sims 2 het op een Macbook wel gaat doen.

Bijdrager
    Yannes
    ”iJeroen”

Bedankt, ik installeer Boot Camp zo even met de Sims en Paralells voor de lichte apps. Bedankt!

Dus je gaat 2 keer windows staan installeren? Dat noem je nou echt schijfruimte verspilling. Als je het dan installeert kun je het beter gelijk 1 keer doen op Bootcamp. Als je het op Bootcamp installeert is het toch niet meer nodig om het d.m.v. Parallels te installeren.

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Yannes”
    ”iJeroen”

Dus je gaat 2 keer windows staan installeren? Dat noem je nou echt schijfruimte verspilling. Als je het dan installeert kun je het beter gelijk 1 keer doen op Bootcamp. Als je het op Bootcamp installeert is het toch niet meer nodig om het d.m.v. Parallels te installeren.

1 x installeren is voldoende. vmware en of parallels kunnen de bootcamp partitie gebruiken als virtuele partitie

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.