4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    pieter1984

Visitekaartjes met meerdere namen

Aangenaam, ben nieuw hier.

Ik heb een vraag m.b.t. Exel en Acrobat.
    Ik heb namelijk een PDF van een visitekaartje. Daarbij heb ik een exel-bestand met 400 namen. De klant wil graag die 400 namen in proef (PDF) zien. Nu heb ik ooit vernomen dat hier een trucje voor is. Dus het Exel bestand koppelen aan de PDF. Heb gezocht, maar kan niet vinden hoe dit moet.

Desnoods heb ik de beschikking tot andere programma’s als Photoshop CS2 en InDesign CS2.

Weet iemand hier hoe ik dit kan doen?
    Zou echt fijn zijn.
    Bedankt.

Bijdrager
    Foucault

Welkom op het forum.

Koppelen is mogelijk in InDesign, voor zover ik weet niet direct in het pdf bestand.
    Je kunt natuurlijk het pdf’je plaatsen in InDesign, evt. te wisselen tekst afdekken (als
    dat kan) en de nieuwe tekst mergen.

Zie voor InDesign / Excel het volgende topic.

Bijdrager
    hansenonline

ben een keer iets dergelijks in de computerarts tegen gekomen. dit werkte met een xml bestand.
    helaas is de website niet beschikbaar voor een linkje, er was een tutorial voor.

edit dit was een tutorial voor illustrator om visitekaartje te maken en daarna via een batch met xml de info te doen. kon alleen niet duidelijk zien waarmee de batch gedaan werd.

Bijdrager
    BDG

Zoals Foucault zegt, de PDF importeren, de tekst afdekken. (als dit niet gaat vanwege de achtergrond, dan even openen in illustrator en de tekst weghalen).

Dan kan deze link je helpen:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=65124&highlight=indesign+exel

En dan vooral de posts van “forum romanum”.

//edit zag later pas dat Foucault ookal een link had gegeven, maarja iig succes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.