12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

Visitekaartjes maken in Word for Mac

Beste mede Mac-ers,

In Micro-soft Word (classic) for Mac zou ik graag visite kaartjes maken. De keren dat ik het programma gebruikte, was het voor briefen e.d., maar nu het wat creatiever moet, valt het me nogal tegen.
    Het reageerd vaak traag (ondanks verhogen geheugen) en het is allemaal nogal onoverzichtelijk met van die quasi leuke plaatjes.

Wie heeft er ervaring met visite kaartjes maken en kan wat tips aan de hand doen? Wil graag wat fotootjes toevoegen en het wat opleuken.

Ben benieuwd.

Groet,

andrez.

Bijdrager
    oogappel

Word is ook meer een typ/office proggie. Voor visitekaartjes kan je beter Quarkxpress Illustrator Photoshop gebruiken. Hier kan een drukker tenminste ook mee overweg.

Bijdrager
    andrez

Ja, ik weet, het is behelpen in Word, tenminste wat dit aangaat. Heb het met “labels” geprobeerd. Illustrator heb ik niet. ’s kijken of er toch wat mogelijk is en anders in combi met Photoshop (6).

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Ik heb mij kaartjes in FreeHand en Photoshop ontworpen.

Eerst in photoshop een mooie opzet gemaakt, plaatjes geknipt en daarna in FreeHand de tekst erbij.

Goed resultaat, al zeg ik het zelf:)

Bijdrager
    andrez

Ik ben inmiddels bezig in Photoshop, maar Freehand heb ik helaas niet tot m’n beschikking en het is helaas geen Freeware zie ik:(

Bijdrager
    oogappel

maak je kaartje op 300 dpi in photoshop. Dan kan je je txt daar ook verwerken

Bijdrager
    andrez
    ”oogappel”

maak je kaartje op 300 dpi in photoshop. Dan kan je je txt daar ook verwerken

En hoe stel ik dat in?

Bijdrager
    oogappel

als je een nieuw document aan maakt wordt ernaar gevraagd. geef daar 300 op

Bijdrager
    andrez

Ok, ik zal eens zien wat ik kan doen. Image ready is misschien ook een optie. Bedankt maar weer:wink:

Bijdrager
    Fried

Image Ready is meer een programma voor web-plaatjes. Voor drukwerk/print zou ik het dan bij photoshop houden.

Bijdrager
    andrez

Photoshop was inderdaad voldoende voor deze opdracht.
    Ben trouwens inmiddels klaar! Heb de foto met tekst gemaakt en bewerkt in Photoshop en daarna in Word tools, labels geopend (8 per A4-tje) en via insert het Photoshop ontwerp geïmporteerd en passend gemaakt. Daarna via copy en paste er 7 gedupliceerd.

Kende dit soort klussen vnl. vanuit Apple Works (versie 5 meen ik).

Bijdrager
    Flipstra
    ”meneer

Ik heb mij kaartjes in FreeHand en Photoshop ontworpen.

Eerst in photoshop een mooie opzet gemaakt, plaatjes geknipt en daarna in FreeHand de tekst erbij.

Goed resultaat, al zeg ik het zelf:)

Ja ja, laat es wat zien dan?!:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.