12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Mapple4

Virusscanner voor Mac

Ik heb in oude topics gezocht naar aanbevelingen voor virusscanner voor de Mac maar kan deze nergens vinden op OMT.
    Ook niet op naam van diverse programma’s. Of kijk ik niet goed?
    Wat zijn jullie ervaringen en evt aanbevelingen?

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Joid

De aanbevelingen vind je niet omdat deze er simpelweg niet zijn.

Als je echt per se een virusscanner wilt, is dit de beste tip: de grootste virusscanner ben je zelf. Dus bespaar je de moeite en je geld, klik niet op dingen waarvan je denkt ÔÇśmisschien moet ik hier niet op klikkenÔÇÖ en download geen illegaal spul.

Bijdrager
    Shmoo

MacKeeper ?

Bijdrager
    tarun

Niet perse nodig. Ikzelf gebruik BitDefender. Werkt prima. Maar vist er tot nu toe vooral spul uit dat voor een Mac niet direct schadelijk is. Tot…

Maar inderdaad: je bent zelf het grootste risico. Weet wat je doet, waarop je klikt en wat je installeert. Tip: gebruik voor dagelijks gebruik een User die geen Beheerder is.

Bijdrager
    nnsa

MacKeeper NIET gebruiken !

Geblokkeerd
    Humain
    Shmoo op 08 november 2017

MacKeeper ?

Fijn advies voor onwetende gebruikers…
    Kan wel een smiley achter staan maar dat moet dan ook nog maar goed geinterpreteerd worden.

Moderator
    Night

Oftewel: MacKeeper is ten zeerste af te raden. Het is een ‘virus’ op zich;-)

En kijk anders op Google. Daar zijn voldoende tests en vergelijkingen van AV programma’s te vinden.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Een paar dagen geleden “advanced mac cleaner” verwijderd bij een vriendin. Ze werkte nog met Lion en daardoor kon ik Avast en Malwarebytes niet gebruiken. Ik probeerde het manueel te verwijderen maar het was een echte pest. Ik kreeg boodschappen van “Critical Warning from Apple Support. Your Mac is infected by Viruses and Spyware and for safety reasons your computer has been blocked. Please call number xxxxx”. Gelukkig werkte Clamxav nog (via een andere computer gedownload en via usb stick overgezet) en kon ik trojans en malware bestanden verwijderen. Vervolgens upgegraded naar El Capitan en Avast ge├»nstalleerd. Het is gratis en effici├źnt.
    De makers van “Avanced Mac Cleaner” zouden ze in de gevangenis moeten opsluiten.(n)

Bijdrager
    Shmoo

Eigenlijk ben jij gewoon stiekem een soort superheld niet?

Laat mij raden, de reden dat je nu El Capitan op haar computer hebt geïnstalleerd is omdat dit de minimale vereiste versie is voor jouw favoriete scanner-software?

Bijdrager
    GoeieDag
    Mac op 16 november 2017

Ik kreeg boodschappen van “Critical Warning from Apple Support. Your Mac is infected by Viruses and Spyware and for safety reasons your computer has been blocked. Please call number xxxxx”.

En waar kwamen die boodschappen dan vandaan? Niet van Apple iig.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Die boodschappen waren fake berichten van restanten van Advanced Mac Cleaner. Nu zijn ze weg.

Voor alle duidelijkheid (Shmoo): de reden waarom ik El Capitan installeerde was omdat dit systeem security updates heeft en de hogere systemen niet compatibel zijn met de printer van de gebruiker. Ik heb niet de pretentie van perfect te zijn en nog minder van een superheld te zijn, ik wou alleen maar mijn ervaring delen in de hoop dat iemand er iets aan heeft als die persoon argeloos Advanced Mac Cleaner op zijn computer heeft geïnstalleerd. Die rommel is niet gemakkelijk compleet te verwijderen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.