20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    sypie

Virusmelding van Google?

Wat ik nou aan mijn fiets heb hangen? Ben ik via de zoekfunctie mijn posts aan het bekijken krijg ik ineens deze pagina voor mijn neus…

Ik snap er helemaal niets van, zou er dan toch iets met een mail meegekomen zijn wat op mijn apple staat?

Bijdrager
    ragoooon

1 April? Google doet altijd wel raar op 1 april.

Bijdrager
    Esquare

Gebeurt wel vaker als Google snel achter elkaar zoekopdrachten van hetzelfde IP-adres krijgt. Is niks bijzonders: gewoon even wachten en je kunt weer verder.

Bijdrager
    sypie

Het was 1 zoekopdracht, via deze site, en ik was door de resultaten aan het bladeren…

En als het dan toch een 1 april grapje is dan zullen de downloads van de virusscanners wel weer omhoog gaan vandaag…

Inactief
    Anoniem

Zal mijn virusscanner eens updaten, voordat er dadelijk weer een leuk 1 april virus op mijn pc komt.
    En mijn pc heeft toch al zo’n teer besturingssysteempje:cry:

Bijdrager
    Esquare
    ”sypie”

Het was 1 zoekopdracht, via deze site, en ik was door de resultaten aan het bladeren….

Elke pagina die je bladert, is een nieuwe zoekopdracht. Het heeft niks met 1 april te maken.

Bijdrager
    sypie

Zou dat dan het enige zijn waar Google vandaag geen grapje over maakt?

Hier staan er namelijk meer: Klik

Bijdrager
    Esquare
    ”sypie”

Zou dat dan het enige zijn waar Google vandaag geen grapje over maakt?

Niet alles wat op 1 april gebeurt is een grapje. Die melding duikt al een paar jaar op: zie hier bijvoorbeeld of hier.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb er idd ook vaak last van.

Bijdrager
    sypie

Het was voor mij de eerste keer dat ik dat kreeg, dus op 1 arpil, en dan ga je anders denken… Nou jah, ik ga er wel voor zorgen dat ik wat minder moet zoeken…

Bijdrager
    1984

Ik heb hem al meerder malen op mijn scherm gehad, echter alleen als ik via de zoekfunctie van MacOsX.nl iets zocht…..:|

Bijdrager
    Esquare
    ”sypie”

Het was voor mij de eerste keer dat ik dat kreeg, dus op 1 arpil, en dan ga je anders denken…

Zoals je misschien gemerkt hebt, worden 1 april-grappen tegenwoordig enkele dagen vóór 1 april gehouden. :wink:

Bijdrager
    vet_osx

had ik ook, maar nu doet hij het niiet meer gelukkig…

Bijdrager
    505

Ik heb deze melding de afgelopen dagen ook weer.

Het lijkt wel dat het altijd gebeurd als je snel naar volgende pagina’s gaat. Het slaat iig nergens op.

Bijdrager
    sNiels

Ik heb de melding ook gekregen. Was naar iets aan het zoeken op het forum. Na flink wat pagina’s te hebben doorgebladerd kreeg ik deze melding. En het was geen 1 april die dag.

Moderator
    unSOUND

Als je te snel steeds naar de volgende pagina gaat, voer je dus een vrij hoog aantal verzoeken uit, meer dan een normale gebruiker, waardoor Google dus denkt dat jouw verzoeken geen gewone verzoeken zijn, maar automatische als gevolg van een besmetting met een virus of iets in die trant.

Bijdrager
    1984
    ”unSOUND”

Als je te snel steeds naar de volgende pagina gaat, voer je dus een vrij hoog aantal verzoeken uit, meer dan een normale gebruiker, waardoor Google dus denkt dat jouw verzoeken geen gewone verzoeken zijn,

Ik heb het alleen via de zoekfunctie van dit Forum, en zit soms ook langdurig naar een ander onderwerp op Google te zoeken (zonder virus melding):roll:

Moderator
    unSOUND

Ik heb het niet alleen vanaf dit forum hoor, ook als je gewoon naar google.nl gaat, iets intikt en te snel een paar pagina’s doorklik krijg ik die melding…

Bijdrager
    edward00

Of je hebt nog een andere (windows) computer in je netwerk die die verzoeken verstuurd?

Moderator
    unSOUND

Windows ? In dit huis ? Neuh…

En ander computers staan er wel, maar die doen ’s nachts als ik thuis ben niks.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.