17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    leentje

virus

Hallo weet iemand hoe ik een virus van een imac kan verwijderen ?

Bijdrager
    filenox

En waarom denk je dat je een virus hebt?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Daarmee bedoel je een windowsvirus? Voor Mac bestaan geen virussen.

In de prullenbak gooien?

Bijdrager
    leentje

ik krijgt steeds rare berichten in mijn mailbox.
    en stuur ze ook door naar andere contactpersonen uit mijn mailbox .ik gebruikt hotmail als mail

Bijdrager
    leentje

IK gooi ze ook in de prullen bak maar schijnt niet te helpen .ik krijgt van mijn contactpersonen bericht dat ik een virus hebt .

Bijdrager
    Japsuh

Dat is spam, geen virus. Gewoon die e-mails markeren als spam of aan je zwarte lijst oid toevoegen.

Bijdrager
    jgmkoster

dat ligt niet aan Mail of je Mac; ligt aan hotmail. begin eens met het veranderen van je wachtwoord

Bijdrager
    leentje

Oke hoe doe ik dat? ik werk nog niet zo lang met een mac dus ben nog in de leer. ik heb al een spam filter er op gezet die heet clamxav maar die haalt ze er niet uit ,

Bijdrager
    Dick de Roos

Probeer ook eens wat minder met jouw e-mailadres te strooien.
    Een begin is al om iedereen die zo nodig kettingbrieven rondstuurt te vragen in het vervolg een blind copie (BCC) te sturen naar meerdere personen.
    Zoiets is niet slim. Een virus is wat anders. :innocent:
    En een goed spamfilter vind je hier. Kost wel wat.

Bijdrager
    leentje

Oke heb hem geinstalleerd
    hoe lang duurt het dat de spam weg is dan ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Spam gaat niet weg, helaas. Het beste dat je kunt doen is in je mailer alle ongewenste mailtjes als zodanig markeren zodat de mailer zelf in het vervolg hopelijk vergelijkbare spam herkent en automatisch voor je in de prullenmand gooit.

Bijdrager
    leentje

oke iedereen hartelijk dank voor de hulp ga het proberen .

Bijdrager
    Oppie
    leentje op 01 september 2010

IK gooi ze ook in de prullen bak maar schijnt niet te helpen .ik krijgt van mijn contactpersonen bericht dat ik een virus hebt .

Jouw emailadres wordt gebruikt (misbruikt) door virus-verspreiders. Dat wil niet zeggen dat jouw Mac een virus heeft; het heeft namelijk niks met jouw computer te maken.

Bijdrager
    leentje

oke hoe kan ik dat voor komen heb al de spam filter in hotmail aan gezet

Bijdrager
    Oppie

Leentje, waarom begin je dit draadje terwijl je in dat andere draadje prima wordt geholpen?!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    leentje op 01 september 2010

Oke hoe doe ik dat? ik werk nog niet zo lang met een mac dus ben nog in de leer. ik heb al een spam filter er op gezet die heet clamxav maar die haalt ze er niet uit ,

ClamXav is geen spam filter, maar is voor virussen. Spam is onvermijdelijk (wat jij verteld heb ik ook wel eens een enkele keer, gewoon negeren die mails). En aangezien er geen virussen bestaan voor Mac OS-X kan clamXav er ook af. (Tenzij je je Mac wilt gebruiken als filter voor een Windows bak van je contact personen, maar ik zou dat aan hun overlaten…)

Bijdrager
    Hansi2124
    Oppie op 01 september 2010

Leentje, waarom begin je dit draadje terwijl je in dat andere draadje prima wordt geholpen?!

Inderdaad. Daar vraag je precies hetzelfde. Daarom kan je verder gaan in dat topic…..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.