7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Imade

Virus voor iOS zonder jailbreak

Er is een virus ontdekt die iPhones zonder jailbreak kan besmetten.
    Dit is dus zover bekend de aller eerste virus voor iPhones.
    Er is echter wel een tool beschikbaar om te checken of jouw systeem een virus heeft die weer je toestel kan besmetten;
    https://github.com/PaloAltoNetworks-BD/WireLurkerDetector

meer en bron:
    http://tweakers.net/nieuws/99488/mac-malware-infecteert-iphones-en-ipads.html

Bijdrager
    StefanV

Het is geen virus maar malware, maar dat terzijde
    Ik denk dat we hier in europa niet heel veel last van zullen hebben, of je moet echt hele gekke dingen downloaden.

Moderator
    Raymon

Ik twijfel nog of dit iets voor de voorpagina is ivm alternatieve app-winkel, China en dat het eigenlijk niets zonder Jailbreak kan:

Op een niet-gejailbreakte telefoon doet WireLurker op dit moment nog weinig kwaad; de malware laadt enkel een stripboek op de telefoon. Op gejailbreakte telefoons wordt een deel van de code van de AliPay- en TaoBao-betaal-apps herschreven om zo het onderscheppen van betalingsgegevens mogelijk te maken.

Bijdrager
    KarelWillem

AliPay en TaoBao.

Je kan maar moeite doen om je betalingsdienst zo betrouwbaar mogelijk te laten klinken.:)

Moderator
    Mac Daddy

Lees even verder Raymon. Het zou kunnen dat het in de toekomst meer doet dan enkel dat stripboek. En inderdaad de copycats. Ik zou dit zeker wel op de voorpagina plaatsen. Deze doet niet zoveel, maar nu alvast waarschuwen lijkt mij niet verkeerd.

Ik verplaats dit topic even. Dit is iets te serieus voor de Lounge.:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

En zo heeft Palo Alto Networks ook weer haar minute-of-fame verworven.

Valt me mee dat het niet weer de gebruikelijke Russen zijn die dit naar buiten brengen.;)

Bijdrager
    NielsDam

Het lijkt tegenwoordig wel een soort van ‘heilige graal’ voor de media om als eerste een echt Mac virus te vinden. Voor de Europese iOS- en OSX-gebruikers zal het weinig invloed hebben, zolang je maar je software uit betrouwbare bronnen download en geen unsigned profiles op je iPhone/iPad accepteert (maar dit geldt eigenlijk voor alle computers).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.