9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    staaf

virus uit mac naar windows?

Wanneer ik iemand (windows-man) een berichtje stuur met bijlage dan word dat vaak aangemerkt als zijnde gevaarlijk materiaal. Zelf wijt hij het aan zijn strak staande virusscanner. maar ik ga er van uit dat ik niet aan virussen doe. Of zou ik ongemerkt toch iets door kunnen sturen. Het berichtje bevatte een mp3’tje zelf gemaakt in itunes, dus dat zou het toch niet kunnen zijn?

Moderator
    unSOUND

Wellicht heb je een onzichtbaar OS X systeembestande meegestuurd wat bij de mp3 hoorde… heb je bij mail wel een vinkje gezet bij “Windows compatible” ?

Maak er anders een .zip van, en probeer het dan nog eens.

Bijdrager
    Skip

Windows compatible? Waar kan je dat aanvinken dan? volgens mij is het toch altijd compatible?

Bijdrager
    staaf

het mailtje was Windows compatible, de zip zal ik eens proberen…

Moderator
    unSOUND
    ”Skip”

Windows compatible? Waar kan je dat aanvinken dan? volgens mij is het toch altijd compatible?

In principe is een mp3 altijd Windows compatible ja, maar soms word de recource-fork meegestuurd… Deze heeft OS X nodig, maar Windows kan er niets mee, en wellicht ziet de virusscanner het aan voor een virus.

Windows compatible kun je aanvinken als je op het paperclipje klikt, dan komt er een menu, waar je onderaan kunt aangeven dat het Windows compatible moet zijn.

Bijdrager
    Oppie

Of beter, want altijd geactiveerd, via Mailmenu>Wijzig>Bijlagen>Stuur altijd…etc aanvinken!

Bijdrager
    Skip

Nooit geweten en al jaren goedgegaan… Toch maar even aangevinkt.. thnx

Bijdrager
    yamarnez

over die virussen..

Ik heb toch al gemerkt dat ik een msWord document kreeg (van een pcer), er enkele correcties in voerde, en doorstuurde naar een andere pc’er, die laatste man merkte dat er een virus was meegekomen!

Erger nog, een dergelijk besmet word documentje heb ik eens gedurende weken als sjabloon gebruikt voor het opmaken van andere documenten.

De PC gebruikers met een “goed werkende” anti virus merkten dat mijn word besmet was. Anderen met slechte antivirus echter besmetten op hun beurt andere mensen, met dus mijn document “als start” !!
    Hell! :innocent:

Bijdrager
    Oppie
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.