30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 91)
  • Q:

Bijdrager
    naaTb

Virus, spyware, adware, hoe te verwijderen

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag denk ik iets van adware of malware binnen gehaald.
    Telkens als ik safari gebruik krijg ik pop ups te zien en woorden die onderstreept (gelinked) zijn. Maar dit is alleen via google.nl of website die ik daarvandaan aanklik.

Ik ben zelf een vrij grote leek op dit gebied. Kan iemand mij uitleggen/helpen dit te detecteren en ook vooral van mijn macbook pro te verwijderen?

Alvast hele grote dank!

Bijdrager
    SunKeeper

Je kunt kiezen voor ”Stel Safari opnieuw in”.

Let echter op met wat je hier aanvinkt, want sommige opties verwijderen gegevens. Gebruik het alleen als je je niet in de oorzaak wilt verdiepen en het direct wil oplossen.

Anders: kijk eens naar welke Safari-extensies je hebt geïnstalleerd.

Bijdrager
    naaTb

Kun je specifieker zijn in hoe ik dat moet doen en waar ik dat kan vinden?
    Again; ik ben echt een leek op dat gebied…

Bijdrager
    naaTb

Stel Safari opnieuw in heeft in ieder geval niet gewerkt…

Bijdrager
    Beech

Heb je pop-ups blokkeren in Safari voorkeuren aan gevinkt ?

Bijdrager
    iMad

Safari / Voorkeuren / Extensies, kijken of daar iets bijstaat wat te maken heeft met die popups.

Bijdrager
    naaTb

Dit venster is helemaal leeg…

Zie hier een schermafbeelding van de spyware…
    De onderstreepte woorden en het pop up venster wat telkens terugkomt. En dit is er nog maar eentje…

/uploads/community/fe7c508559ae5fee3ac7d19cdddfe60cee515062_0.png

Bijdrager
    koen

Hier is je plaatje:

Bijdrager
    naaTb

Ja thanks!

Bijdrager
    naaTb

Niemand met een oplossing?

Bijdrager
    wouter57

Ik zie trouwens op het plaatje hier boven dat je nog geen Adblock hebt geïnstalleerd. Daarbij zou ik als ik u was voor de zekerheid Bitdefender gebruiken. Die weet waar en hoeveel malware er op je Mac staat.

Bijdrager
    naaTb