13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Gorki

Virus scanner

Hoi, ik heb net men eerste Mac gekocht na 15 jaar frustratie en ellende van Windows en ben nu op zoek naar een goede virusscanner, die had ik nog niet.

Trouwens geen Norton s.v.p. te duur en onbetrouwbaar, de trial met Intego heb ik net afgerond maar weet niet of ie goed is, volgens mij scande die geen enkele mail.

Ik heb een G4 800Mhz met nu nog OSX1,5 ofzo, jaguar is besteld.

Hoop nieuwe termen, hoop dat er iets van klopt.:D

Bijdrager
    michelvdb

Waarom vind je Norton AntiVirus onbetrouwbaar?
    Mocht je overwegen om een .Mac account te nemen krijg je McAfee’s Virex 7.1 als surplus.
    Viri zal je met Mac uiterst zelden of bijna nooit tegenkomen.

Bijdrager
    Gorki

Waarom geen Norton, nou omdat ik door schade en schande aardig met windows overweg kan, krijg ik regelmatig defecte, besmette ,… windows pc’s van vrienden en familie om die weer virusvrij enzo te maken, alle pc’s die ik tot nu toe heb “behandeld” hadden mcaffee of norton erop zitten, vandaar.
    Ik gebruikte zelf pc-cillin van trend micro en had nooit een virus ondanks het veelvuldig downloaden en e-mailbijlagen.

Enfin sinds een week radicaal overgestapt op de Mac dus alles is nog behoorlijk nieuw en is dat idd zo dat je vrijwel geen virussen zal tegenkomen ?

Bijdrager
    passenger

Mijn complimenten met de overstap, zoals bekend zeer verstandig.

Maarreuh, virusscanner? Voor je eigen systeem heb je het naar mijn bescheiden mening niet of nauwelijks nodig. Velen hebben er wel één, maar dan met name om de Wintendo-ende medemens enge wormen en dergelijke te besparen.

:P

Bijdrager
    Torz

Virex doet het bij mij sinds Jaguar niet meer goed.

Bijdrager
    Gorki
    ”Torz”

Wel effe goed om te weten, thx.

Maar als ik het zo allemaal lees hoef ik me niet echt te haasten om een virusscanner te zoeken, altijd prettig om te weten.

Bijdrager
    michelvdb

Nog een virusscanner: Sophos.

Bijdrager
    JeePee

Ik gebruik al een poosje VirusBarrier X van Intego en hij werkt prima en wat jij beweert, dat hij geen mail scant, klopt niet. Hij heeft bij mij zelfs Bugbear 2 keer verwijderd en verder kun je de betrouwbaarheid testen met Eicar. Op http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm kun je een test-file halen, wat een nep-virus is (eigenlijk niet eens een nepvirus, maar fabrikanten hebben samen afgesproken dat dit door hun Antivirus als ‘virus’ herkend moet worden) en waarop het Antivirusprogramma moet reageren.

VirusBarrier X pikt het er zo uit. Wat me wel opviel is dat hij het ingepakte eicar-test-file, de ene keer hem wel herkent, maar als ik een eicar-file.zip.1 omvorm in .zip (net zoals de file die hij net wel herkende), dan herkent hij eicar niet, maar na uitpakken en dan bij openen wel….
    Ik vermoed dat dit met een update verholpen gaat/moet worden. Feit is wel, dat hij alle files die geopend worden en virus bevat wèl in de kraag grijpt, ook besmette bijlages in Mail!

Bijdrager
    Gorki

Thanks voor de tips maar na een evaluatie van Intego heb ik ze een mail gestuurd i.v.m. het bewuste scannen van mails, onderstaand tref je hun antwoord :

” Dear Intego Customer,

Please, accept our apologies for the response delay.

VirusBarrier does not scan e-mails: only files that physically exist on a
    hard drive (whether at opening because they’re placed in a “temp” folder, or
    at saving onto the disk) can be scanned and repaired with VirusBarrier.

Thanks for choosing Intego. ”

Dus, volgens JeePee scant ie wel de mails en volgens Intego zelf, niet. of ik volg het allemaal niet :?

Bijdrager
    JeePee

Op het moment dat ik een email binnen kreeg en daarop klikte, opende Mail automatisch de bijlage…. Die bijlage staat dan op schijf en wordt geopend, dus scande VirusBarrier X hem en vond Bugbear….

Zo klopt het wel, toch?:wink:

Bijdrager
    Gorki

Yep en waarschijnlijk zal die man van Intego dat ook bedoeld hebben.

Ga denk ik maar Virusbarrier aanschaffen, klinkt goed.

Bijdrager
    Torz
    ”Gorki”
    ”Torz”

Wel effe goed om te weten, thx.

Maar als ik het zo allemaal lees hoef ik me niet echt te haasten om een virusscanner te zoeken, altijd prettig om te weten.

DWz als ik een heel volume wil scannen stopt ie ergens,losse mappen of files doet ie wel.

Bijdrager
    Gorki

Wat mij betreft is de topic afgehandeld met alle tips, ik heb inmiddels Virusbarrier online gekocht en geinstalleerd.:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.