10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    demandiebakt

Virus op mn mac?

hallo macs

ik heb deze week een email gestuurd naar een collega van mn vriendin (heeft een windows pc) maar kreeg een mailtje terug dat het mogenlijk een virus bevatte.
    ik werk op een imac G3 en het mailtje was een nieuwe email door ons geschreven dus geen reply en er zaten 3 foto’s bijgevoegd die ik 2 minuten daarvoor met mijn digitale camera heb gemaakt.
    deze hebben ook geen contact gehad met andere systemen.
    ik gebruik mail 1.3.11 en osx 10.3.9
    ik vraag me af wat hier het probleem kan zijn.. ik had wel gehoord van mailtjes die je replyde of doorstuurde naar anderen virussen van windows konden bevatten maar een vers gecomposeerd mailtje in mail, dat leek me niet.

kan iemand mij vertellen wat er aan de hand kan zijn, en of ik iets moet doen.

bij voorbaat dank

Bijdrager
    Mr Macintosh

Het is inderdaad vreemd, maar ja, je hoeft je ten eerste geen zorgen over je Mac te maken. Het zou altijd kunnen dat er een virus in je email zat, maar zoals je zelf zei, meldde de email, dat je bericht ‘mogelijk’ een virus bevatte. En daarom denk ik ook dat er geen virus in zat, maar dat een of andere virusscanner iets te streng is geweest.

Dus hoef je hier niets aan te doen:wink:

Bijdrager
    Pasav

Nou de eerste gerust stelling : NEE dit kan geen VIRUS zijn.
    Denk dat de machine van de persoon die de mail ontvangt niet goedingesteld staat of al een virus heeft.

Bijdrager
    wout3r

Je moet je camera ff checken, klinkt misschien stom maar die kan ook een virus bij zich hebben..
    Misschien ff je card die er in zit formatteren o.i.d.

Bijdrager
    demandiebakt

heb een low level format op mn sd kaart uitgevoerd, en ga het nu nog eens proberen, in ieder geval bedankt voor de reactie.

Bijdrager
    Nikita

Ho wacht. Dat klinkt als de paranoia instelling van Outlook (Express). Die meld van alles behalve Microsoft-eigen documenttypes dat het mogelijk een virus kan bevatten en blokkeert het vervolgens. Genoeg gebruikers die daar van schrikken en melden dat ze een email hebben gekregen met een virus d’r in. Weer zo’n MS actie die z’n doel voorbij schiet en gebruikers bang maakt… My 2 cents :sealed:

Bijdrager
    MacX

Het is niet waarschijnlijk dat je echt een virus hebt verstuurd, de ontvanger heeft vermoedelijk niet goed gelezen. Als je in Windows een email met een bijlage ontvangt wordt er standaard gemeld dat de bijlage mogelijk een virus kan bevatten, daar komt vermoedelijk de paniek vandaan.

Bijdrager
    Ian L

Die email die je terug kreeg was dat van je kennis of van de provider van je kennis. Als ik via gmail een foto verstuur naar mijn vader (multikabel) krijg ik ook gelijk een email terug van multikabel met zoon melding.

Bijdrager
    J.C.
    ”MacX”

Het is niet waarschijnlijk dat je echt een virus hebt verstuurd, de ontvanger heeft vermoedelijk niet goed gelezen. Als je in Windows een email met een bijlage ontvangt wordt er standaard gemeld dat de bijlage mogelijk een virus kan bevatten, daar komt vermoedelijk de paniek vandaan.

Dit is makkelijk op te lossen door je beveiligings niveau van Outlook 1 niveau naar beneden te zetten, het is zelfs zo dat hij dan ALLE bijlage niet weergeeft

Bijdrager
    Nikita
    ”J.C.”

Dit is makkelijk op te lossen door je beveiligings niveau van Outlook 1 niveau naar beneden te zetten, het is zelfs zo dat hij dan ALLE bijlage niet weergeeft

Ja, maar da’s eng.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.