17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    DikkeWim

Virus gevonden: Gen:Variant.Adware.Graftor.21004

Vandaag heb ik via BitDefender een virus op mijn Apple (OSX Mountain Lion) gevonden.
    Helaas kan BitDefender deze niet verwijderen. Hij wordt wel herkend, maar niet in quarantaine gezet of verwijderd.

Heeft iemand een idee?

Het gaat om: Gen:Variant.Adware.Graftor.21004

b.v.d.,
    Wim

Bijdrager
    jobz

Het gaat om malware denk ik. Zit je wel op nette site?:lol:

Heb je de laatste versie van BD? Anders kan een update werken.

kijk anders eens op dit forum
    http://forum.bitdefender.com/index.php?s=24d28804e01bcf32d0239c960aafd619&showforum=196

Bijdrager
    iPhilipFisser

Ik hoorde een keer iets van als je een virus op je mac krijgt krijg je iets van Apple ofzo. ‘k weet niet of het waar is maar anders…

Bijdrager
    jobz

Nee dat is inderdaad niet waar.:cool:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

@Filipo Dan heeft iedereen opeens virussen.:grin:

Bijdrager
    Ir.Bob

Zou je er geen zorgen om maken; ‘tis een Windows virus. Wellicht ook de reden waarom hij niet verwijderd kan worden. Geeft BitDefender nog aan waar hij gevonden is? Dan kan je hem gewoon met de hand weggooien.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    jobz op 14 augustus 2012

Het gaat om malware denk ik.

Zo, denk jij dat? Nou ik weet het wel zeker want malware is de algemene benaming voor virussen, trojans, wormen etc…:cool: (En dit is een Trojan)

Het is voor Windows dus gewoon een kwestie van opzoeken en verwijderen. Het zit daar verder alleen maar te zitten en doet niets…

Bijdrager
    jobz

je begon zo goed Hendrik, reuzescherp enzo, maar je eindigt met de vraag van de TS. Beetje een malicious post dus.:lol:

Inactief
    Anoniem

Mijn idee? BitDefender van je Mac halen, en verder je Mac gewoon gebruiken waar die voor is bedoeld.

Bijdrager
    DikkeWim

BitDefender geeft aan waar de file staat. Echter, als ik daar kijk vind ik hem niet, ook niet nadat ik “laat verborgen bestanden zien” heb aangevinkt.

Het zou kunnen dat het een Windows-virus is. Zal in Parallels zo even controleren.

Bedankt voor zover.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Een antiviruspakket op een Mac is een oplossing voor een niet bestaand probleem. Het kost ruimte en vooral performance, en het maakt je Mac minder stabiel.

Hopelijk kun je BD verwijderen, anders je Mac opnieuw installeren, en in het vervolg je Mac niet meer vervuilen!

Bijdrager
    iep

Het is op zich wel wat handiger als je ook meldt waarin Bitdefender de malware heeft gevonden en waar deze zou staan. Dat kan verklaren waarom hij het geïnfecteerde niet in quarantaine kan stoppen.

Bijdrager
    gemma

ik krijg steeds een popup van een virus scanner ClamXav Sentry word er gek van .ik kan 2 dingen doen…in de trsh of negeren wat ik ook doe..hij komt weer terug heeft iemand een idee..zou fijn zijn dank
    Gemma

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt dat zelf ooit geïnstalleerd….
    Er hoort ook een uninstaller bij te zitten. Gebruik die dan.
    Mocht je die niet meer hebben, kan je de .dmg van ClamXav weer downloaden. Daar zou hij dan bij moeten zitten.

Bijdrager
    Hansi2124

Ah, je wilt dus niet Clam verwijderen, maar Clam heeft een virus gevonden in een zogenaamde nieuwjaarswens e-mail zoals je mij in een pb liet weten.
    Dus het laten verwijderen door Clam lukt niet blijkbaar.

Heb je in Schijfbevoegdheden al eens de Schijfpermissies hersteld van je interne hd? Je Mac een herstart gedaan? Het pad van het virus wat Clam aangeeft kopiëren en dat opzoeken en verwijderen?

Bijdrager
    gemma

Dank je vanochtend na de herstart was het verdwenen….een goed virus vrij 2013!!! gr

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi zo. Jij ook.
    Ja, altijd even checken of een e-mail verdacht is of niet……
    Meestal is het dan nog niet eens een Mac-virus (want die bestaan er nagenoeg niet).

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.