30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 57)
  • Q:
    Bijdrager
    frogger

Virus!

Dag mensen weet iemand wat dit is?

/Users/kjellrietman/Desktop/Afbeelding 1.png

Het lijkt mij een virus. Maar het kan ook zijn dat er iets niet naar behoren functioneert.

Bijdrager
    frogger

Shit hoe krijg ik de foto van mijn desktop hier geplakt?

Bijdrager
    macses

even uploaden via imageshack ofzo en dan de link pasten tussen

Bijdrager
    frogger

Heb een printscreen gemaakt van mijn desktop, maar hoe plak ik deze in het verhaal?

Bijdrager
    Nikita

Maar verder, er zijn geen virussen voor OS X…

Bijdrager
    frogger

Ah hier de link. Bekijk het maar ns even. Het gaat dan om al het gearseerde over mijn iconen, werkbalk en window.

Bijdrager
    frogger
    Moderator
    unSOUND

Ik zie nergens een virus….

Ik zie een screenshot van een zinloos anti-virus programma, samen met een verstoord beeld wat vrijwel zeker komt door corrupt videogeheugen of vereerde instellingen.

Bijdrager
    frogger

Was een filmpje aan het downloaden. Verder nergens op gelet. Haal em uit de sluimer en toen was ie zo….

Ben al met clamXav een scan aan het uitvoeren, zien wat het opleverd.

Tips?

Bijdrager
    Esquare
    ”frogger”

Tips?

Scan afbreken, want dat is een zinloze onderneming. En dan de HardWare Test van je Mac gebruiken.

Bijdrager
    frogger

Ok dus die scan kan uit.
    Corrupt video geheugen is dit te resetten ofzo? Heb de computer al een keer opnieuw opgestart.
    Instellingen heb eigenlijk sinds lange tijd niet aangeraakt.
    Hoe krijg ik dit dan voor elkaar?

Bijdrager
    joasdekker

Ja. niet meteen in paniek raken en denken dat het een virus is.
    Je mac bijvoorbeeld al eens herstart?

Bijdrager
    JWB
    ”frogger”

Tips?

Jazeker: gooi virusscan-software van je Mac en leef gelukkig in de veronderstelling dat er tot op heden geen virussen zijn voor OSX

Bijdrager
    Nikita

Hm, apart. Gooi die virusscanner er i.e.g. maar weer af, daar heb je toch niks aan. Lijkt me meer een probleem in OS X zelf, probeer de Combo-update van jouw OS X versie er eens overheen te gooien (is dat OS X 10.4.11 wat je draait?).

Wat je anders ook kan proberen is een ander account aan te maken op je Mac, en kijken of het probleem zich daar ook voor doet.

En waarom heb je al je icoontjes aan de linkerkant staan…?

Moderator
    unSOUND

Het lijkt er eerder op dat er iets niet goed gaat in de videokaart, want het gaat mis bij de transparantie gedeeltes van bepaalde vensters en iconen. Sowieso even herstarten, en als dat niet werkt het videogeheugen resetten.

Bijdrager
    frogger

Herstarten veranderd niets. Hoe reset je
    de pram ook al weer?

Bijdrager
    Esquare
    Bijdrager
    frogger

Sorry “l” met een “t”!

Bijdrager
    frogger

Gaat t proberen thanks!

Bijdrager
    jeroenth

ziet er vaag uit,
    maar ik moet ff zeggen dat minuscule wel heel vet is:lol:

Moderator
    unSOUND

nvram resetten gebeurt meestal pas bij de derde keer dat je je pram reset. Houd de toetsen dus ingedrukt tot je minimaal 3 maal de gong van je Mac gehoord hebt.

Bijdrager
    frogger

Heb de pram gereset. De gong drie maal gehoord, maar geen verandering….

Bijdrager
    frogger

Heb even getoggeled tussen de verschillende settings van het beeldscherm en toen was het weg… Mijn achtergrondtje ook, maar ja even opnieuw instellen denk ik.!

Bijdrager
    Esquare

Heb ook nog nooit een verschil bemerkt tussen 1, 3 of 7 keer resetten, maar goed…. Hardware Test al geprobeerd?

Bijdrager
    frogger

Hoe zou de wereld eruit zien zonder dit forum?

Bijdrager
    sven-

Ongelofelijk hoe mensen een hardware probleem meteen verwarren met een zogenaamd virus (dat niet bestaat voor Mac OS X).

Bijdrager
    Esquare

Tja, het is even wennen: een computer waarbij de hardwareproblemen vele malen talrijker zijn dan de virussen. :evil:

Bijdrager
    frogger

Alles was pico bello, tot hij sluimert. Haal hem uit de sluimer toestand en hetzelfde probleem…
    Toggle weer wat tussen het beeldscherm formaat en het is weer weg!
    Wat nu?

Bijdrager
    Esquare

Hardware Test liet niks zien?

Bijdrager
    frogger

Hardware test ga ik doen. Moet daar wel op terugkomen omdat we even naar gezellig naar Oma & Opa gaan.
    Latur.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 57)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.