9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    New morning

Virus?

Hallo,

Sinds enige tijd schiet de muisaanwijzer van mijn imac soms plotseling richting het dock. Het gebeurd zo af en toe. Het is niet erg schadelijk lijkt me want er gebeurd verder niets. Heeft iemand van jullie dit ooit eens gehad? Kan ik te maken hebben met een virus…? En…wat is een goed virusprogramma?

bedankt alvast!!
    Ben

Bijdrager
    awesomemac

Heeft het niet te maken dat misschien je muis vies is? Welk type muis heb je?

Bijdrager
    New morning

hey,
    Ik heb een apple pro muis. daar zit geen balletje oid in. dus die kan niet vies zijn…
    gr,
    Ben

Bijdrager
    ElectricCat

Toch wel:)
    Onder die pro-muizen zit zo’n witte rand, daar gaat soms vuil aan plakken ,werkt ie niet meer lekker, maar dat het een virus is, daar moet je niet bang voor zijn, er zijn nog geen echte virussen voor OS X.

Bijdrager
    New morning

inderdaad,

de witte rand is wat zwart geworden. Ik het meteen schoon gemaakt. Nu maar kijken of ie het doet.

Bedankt!!!
    Ben

Bijdrager
    JeePee

Verder kan het aan je tafelblad of muismat liggen, ik heb ook af en toe dat mijn Pro-muisje weg schiet. Ik ben er inmiddels wel aan gewend, want ik weet dat het aan mijn tafelblad ligt, maar ik wil geen muismat meer en over een half jaartje koop ik een nieuwe tafel…:wink:

Wat antivirusprogramma’s betreft, ik zou nog even wachten. Ten eerste zijn er voor Mac OS X (zeer waarschijnlijk) nog geen virussen (in ieder geval nog niet gesignaleerd). Ten tweede is Symantec net met een Beta-versie gekomen van Norton Antivirus 9, is Intego nog niet helemaal klaar met hun VirusBarrier X en wordt Virex wellicht ook nog beter… Er komen nog testen en gebruikerservaringen deze of volgende maand, dus als je daarop kunt wachten…

Ik heb 2 reviews geschreven, misschien leuk om te lezen: http://www.macosx.nl/?page=showarticle&art_id=636
    http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=673

Bijdrager
    New morning

Hoi Jeepee,
    je hebt inderdaad gelijk! Ik heb daar niet eens aan gedacht. Ik heb een houten tafelblad, wat engiszins geribbeld is. Daar kan het dus ook aan liggen.

Ik ben nu weer gerustgesteld. Heb je revieuws ook gelezen en denk dat er inderdaad nog geen reden is om haast te maken met een virusprogramma!

hardstikke bedankt!!
    Ben:P

Bijdrager
    JeePee

Geen dank hoor! :apple: 8) Da’s het mooie, dat iedereen elkaar helpt!! 8)

Bijdrager
    HRH

Ik had af en toe hetzelfde probleem met mijn apple pro muis. Bleek het een stofje te zijn. Zelf een haar kan ervoor zorgen dat je muis ineens wegschiet. Effe schoonblazen hielp gelijk.

Overigens heb ik met die pro muis er wel last van dattie piept (geen grap). Bij het klikken maakt hij een krakend geluid, deettie vanaf het begin. Eerst dacht ik dat het nieuwigheid was maar het bleef aanhouden. De enige remedie is met af en toe laten stuiteren, dan klik(n)t ie weer een paar minuten gewoon.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.