3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Petertenboer

Virtuele schijf niet meer in beeld na aansluiten camera

Na het aansluiten van mijn camera kwam er altijd keuring een virtuele schijf in beeld “no name” waardoor ik dan rechtstreeks fotos van de camera naar de harde schijf kon kopieren.

Echter komt er sinds kort geen virtuele schijf meer in beeld als ik mijn camera aansluit. Deze
    functie heeft, zoals gezegd, wel altijd gedaan (camera is een nieuwe canon ixus).

Heeft iemand van jullie een tip of idee om dit op te lossen.
    Ik gebruik nu een work arround door naar iphoto te laden en van daaruit te selecteren en kopieren, maar dat is dus niet echt handig.

Hellup!

Groet Peter

Bijdrager
    Oppie

Die virtuele schijf kan zowel op je bureaublad verschijnen, als in de navigatie-(=linker)kolom van een Finder venster verschijnen, maar je kunt in de voorkeuren van Finder ook beide opties uitzetten; misschien heb je dat ooit gedaan?

Bijdrager
    fistkikker

Die virtuele harde schijf was zeker op je vorige camera, die geen canon was?

Er zijn (geloof ik) drie protocollen die je camera en mac kunnen gebruiken om met elkaar te praten. Een ervan is het mass storage protocol, die een harde schijf simuleert. Die gebruiken de meeste fabrikanten. Canon niet. Canon camera’s verschijnen geen van alle op je systeem als harde schijf.

Met iPhoto, fotolader (in hulpproramma’s) of ImageBrowser van Canon kan je de foto’s van je camera halen. Alle drie werken ze best eenvoudig, maar het is toch anders dan als het gewoon in de finder kan… Als je dat graag wilt houden moet je een euro of 7 investeren in een USB-kaartlezer, die doen het wel in de finder.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.