19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Virtueel breedbeeld

Hoi! Ik heb een imac waar geen breedbeeld op zit. En ik zou graag (vraag niet waarom) een virtueel breedbeeld willen. Met zwarte balkjes aan de bovenkant. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe moet het?

Bijdrager
    computer space

Probeer eens met SwitchResX een andere resolutie.

Bijdrager
    poing

Waarom?

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Waarom? omdat ik videos wil maken en op youtube zetten, en als het beeld half wegvalt is dat niet handig!

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

O, ja. Ik heb geprobeerd SwitchResX te downloaden, maar nadat ik hem heb gedownload werkt het om een één of andere manier niet!

Bijdrager
    KarelWillem

Als je video’s in 16:9 wilt maken (breedbeeld dus), máák je die toch gewoon in iMovie of Final Cut?

Het beeld valt natuurlijk niet half weg. De breedte van je monitor is bepalend, niet de hoogte.

Overigens hebben iMacs al vele jaren minimaal 16:10 of 16:9. Waarbij de eerste bijna, en de tweede helemaal breedbeeld is.

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Ja, maar ik speel games! Moet je maar eens naar deze video kijken: http://www.youtube.com/watch?v=DuuWYPoJgzw
    De helft valt weg, want je zou ook nog de spulletjes die ik heb moeten zien, maar die vallen bijna helemaal weg!

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn zoontje ‘Minecraft’ zich helemaal suf op zijn iMac 20″ (16:10 dus).

Maar daar valt echt niets weg.

Deze jongen speelt het ook gewoon op zijn iMac toch?
    Inclusief zijn spulletjes.

http://www.youtube.com/watch?v=ncqRKdbLSvo

Wat voor iMac heb jij?

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

maar hij heeft een breedbeeld scherm. Ik moet het doen met een imac uit 2006

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Is er geen ander programmatje of hackdingetje voor?

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Maar over jouw antwoord, Ik neem het op met quicktime X. Er valt dan ook niks weg, totdat je het in imovie gooit. Dan zorgt imovie dat het automatisch breedbeeld word!

Bijdrager
    KarelWillem

Dan nog. ALLE iMacs vanaf 2004 hebben minimaal 16:10.

Dat is dus vrijwel helemaal breedbeeld.
    En Minecraft laat zich daar gewoon helemaal op zien (net als op die 20″ van mijn zoon, die ook 16:10 heeft).

Bijdrager
    KarelWillem
    Jaron op 20 oktober 2013

Maar over jouw antwoord, Ik neem het op met quicktime X. Er valt dan ook niks weg, totdat je het in imovie gooit. Dan zorgt imovie dat het automatisch breedbeeld word!

Als je nu begint met dergelijke dingen te melden; dan scheelt het heel veel onnodige reacties.

Dus:
    – Je ziet Minecraft tijdens spelen helemaal.
    – Quicktime neemt het helemaal op.
    – iMovie maakt er na importeren breedbeeld van, en snijdt een deel van de hoogte af.

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Klopt, ik heb ook 16:10 (denk ik) Ik weet in ieder geval zeker dat ik 1680 bij 1050 pixels heb. Maar daarmee is het probleem nog niet opgelost. Maar zoals ik al zei: als ik het filmpje door imovie heen gooi, word het automatisch 16:9. Het enige wat ik nodig heb is een programma waarmee ik zwarte balken boven en onder mijn scherm kan doen. Als ik dan opneem word de schermbreedte automatisch 16:9, waardoor er geen dingen wegvallen!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is een voorkeur voor iMovie.
    Die knalt alles in 4:3 of 16:9, niet in 16:10.

In Quicktime 7 Pro kon je de resolutie van je film aanpassen.
    Dan druk je de boel iets in elkaar, zodat het keurig 16:9 wordt.

In Quicktime X kan je dat niet helaas.

Misschien weet iemand anders hoe je dat in iMovie oplost?

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

:(

Bijdrager
    KarelWillem
    Jaron op 20 oktober 2013

…Het enige wat ik nodig heb is een programma waarmee ik zwarte balken boven en onder mijn scherm kan doen. Als ik dan opneem word de schermbreedte automatisch 16:9…

Zwarte balken links en rechts dan denk ik.;) Je hebt namelijk teveel hoogte (10 i.p.v. 9).

Kan je Minecraft niet op 16:9 instellen?

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Nee:(

Bijdrager
    KarelWillem

Oké, eigenlijk is het heel simpel in iMovie.

– Importeer de film
    – Selecteer het fragment (de hele film dus)
    – Gebruik het bijsnijden-symbool
    – Kies Passend

Het groene vlak is een 16:10 beeld.
    iMovie voegt nu links en rechts een balkje toe, zodat je hele 16:9 beeld gevuld wordt.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.