4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKevin11

Virtualizer voor externe muziek input

Hey allemaal,

Met nieuwjaar wil ik een eigen feestje geven met wat vrienden, waarop ik samen met een vriend ga draaien.
    Gewoon voor de lol een beetje bij ons in de kelder.

Nou zou ik het zelf wel leuk vinden om de tv op een computer aan te sluiten (windows of mac maakt even niet uit, via bootcamp kan ook windows namelijk) en dan een programma te laten lopen die via de microfoon (of een line input) op basis van de muziek een virtualizer afspeeld.

Dus netzoiets als je in iTunes hebt. Maar dan voor alle muziek. (iTunes doet dit alleen voor de muziek die ín iTunes zelf wordt afgespeeld)
    Ik speel namelijk met 2 cd decks en 2 laptops (en een ipad als extra).

Weet er iemand toevallig een programma wat dus op de maat van de (externe) muziek een mooie animatie weergeeft? Maakt niet zoveel uit of het gratis of betaalde software is.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    iep

Een virtualizer is iets als VMware Fusion, Parallels Desktop, etc. Wat je hier bedoelt is een visualiser. Ik denk dat je het bij visualiser screensavers (zie post KarelWillem) moet zoeken omdat die op basis van geluid dit doen en niet op basis van een playlist (zoals bij iTunes, Winamp, Windows Media Player, etc.).

Bijdrager
    KarelWillem

Standalone app:

http://www.discobrick.com

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.