18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Gregg

virtualisatie of boot camp?

Hey iedereen

Ik ben vrij nieuw met het hele Mac-gebeuren, en zou voor sommige applicaties ook nog graag windows draaien op mijn MacBook.

Nu wou ik graag eens luisteren naar jullie ervaringen om de beste keuze te maken: Boot Camp, Parallels of VMWare Fusion. Wat zijn de grote voor- en nadelen van elk van deze programma’s?

Ikzelf neig eerder naar windows via virtualisatie, aangezien je dan tegelijk in beide systemen kan werken. De verkoper vertelde me dat VMWare Fusion dan het meest stabiele zou zijn?

Bijdrager
    doc

Zelf heeft mijn voorkeur Fusion, maar je kan ook Virtualbox proberen van Sun. Dat kost je niets en is misschien voldoende voor hetgeen waar je het voor nodig hebt.

Bijdrager
    Sanjeev

Op dit moment is Parallels 4 ook erg goed.

Bijdrager
    Almerrrrr

Wat voor applicaties gaat het om virtualisatie is erg handig alleen als je wat zwaardere applicaties wilt draaien zou ik voor bootcamp gaan.

Bijdrager
    MDF

Ik dacht dat je met BootCamp tijdens het opstarten telkens moet bepalen of je onder OSX dan wel onder Windows wil werken. En vanaf dan heb je dan ofwel een Mac ofwel een PC (simpel uitgelegd)

Bij Parallels en Fusion werk je op de Mac onder OSX en zijn Parallels of Fusion gewone programma’s net zoals je andere Mac programma’s. Je kan gelijktijdig dan meerdere programma’s open hebben staan.

Voor “zware” applicaties wordt BootCamp aangeraden, voor alle normale huis-tuin-en-keuken Windows toepassingen werkt Parallels of Fusion ook perfect.

Correct me if I’m wrong… :?

Bijdrager
    iJust

Ik meen me te herinneren van de trial van Fusion (daarna toch maar Vitualbox gebruikt) dat Fusion ook je Bootcamp partitie als Virtual Machine kan openen. Op die manier kun je van twee walletjes eten: Bootcamp voor het zwaardere werk, en Fusion om bv een website even snel te testen in Internet Explorer.

Bijdrager
    friesappeltje

Wanneer de windows-applicaties niet al te exotisch zijn, kun je vaak ook Cross-Over gebruiken.

Bijdrager
    sypie

Ik mis de vraag: Wat voor applicaties zijn het en hoeveel eisen deze programma’s van een systeem?

Bijdrager
    Venerabilis

Ik zou gewoon voor BootCamp én Parallels of VMWare gaan…

Kan je altijd kiezen tussen Windows only of virtueel vanuit Os X, met dezelfde windows install vanaf je BootCamp partitie..

Er is momenteel weinig verschil tussen VMWare en Parallels.. tis meer een kwestie van smaak/gevoel denk ik.
    Probeer ze gewoon uit… en welke jou het beste bevalt gewoon houden de andere verwijderen.

Bijdrager
    Rub3n

Gewoon virtueel via VMware Fusion geniet momenteel mijn voorkeur. Omdat ik geen zware programma’s hoef te draaien in Windows.

Maar toen ik Windows voor “gamen” op mijn iMac had, deed ik dat via bootcamp.

Bijdrager
    LorShaydesMac

Ik ben het eens met fries appeltje het simpele van crossover is dat het geen windows nodig heeft en al ze niet te zwaar zijn draaien ze haast perfect.Je kan ook een games versie nemen.

Bijdrager
    Gregg

Bedankt iedereen voor de tips..

Nog een bijkomend vraagje..
    Kan ik één Windows installatie-cd-rom op meerdere Macs via WMWare Fusion gebruiken?

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”Gregg”

Kan ik één Windows installatie-cd-rom op meerdere Macs via WMWare Fusion gebruiken?

Legaal?? nope een virtuele machine wordt door microsoft als machine gezien een oem versie zal zelfs maar op 1 installatie werken.

Bijdrager
    mcvries
    ”Almerrrrr”
    ”Gregg”

Legaal?? nope een virtuele machine wordt door microsoft als machine gezien een oem versie zal zelfs maar op 1 installatie werken.

Klopt, maar als je je fusion daarna kopieert dan heb je an sich geen problemen. En jij gaat er maar 1 tegelijk gebruiken. toch?

Moderator
    unSOUND

Is het niet verstandiger om eerst te kijken of er geen Mac alternatieven zijn voor die programma’s ?

Bijdrager
    MouseMighty

Leuk dat we ook nog niet weten over welke programma’s het gaat. Dat is wel van belang over de keuze om een alternatief te zoeken en/of de manier waarop je Windows wil installeren.

Bijdrager
    mcvries

Ja dat is helemaal waar…
    Ik gebruik fusion zelf ook, ook om de ‘broodnodige’ windows applicaties te kunnen draaien… dacht ik…
    Maar ik gebruik het dus eigenlijk alleen maar om te laten zien dat Windows 7 onder fusion beter draait dan op de machine zelf zonder tussenkomst van macosx SMILE……

Bijdrager
    Kobes
    ”unSOUND”

Is het niet verstandiger om eerst te kijken of er geen Mac alternatieven zijn voor die programma’s ?

Gelukkig stel jij de echt relevante vraag.
    Ik gebruik alleen crossover voor Office 2003 om 100% compatibiliteit met Windows te hebben voor mijn werk (waarom kunnen ze bij Microsoft niet kiezen voor 1 definitie van weeknummer/datum formules???), maar dat is dan ook alles.

Met andere woorden: voor alles is volgens mij een redelijk of zelfs zeer goed alternatief.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.