18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Gregg

virtualisatie of boot camp?

Hey iedereen

Ik ben vrij nieuw met het hele Mac-gebeuren, en zou voor sommige applicaties ook nog graag windows draaien op mijn MacBook.

Nu wou ik graag eens luisteren naar jullie ervaringen om de beste keuze te maken: Boot Camp, Parallels of VMWare Fusion. Wat zijn de grote voor- en nadelen van elk van deze programma’s?

Ikzelf neig eerder naar windows via virtualisatie, aangezien je dan tegelijk in beide systemen kan werken. De verkoper vertelde me dat VMWare Fusion dan het meest stabiele zou zijn?

Bijdrager
    doc

Zelf heeft mijn voorkeur Fusion, maar je kan ook Virtualbox proberen van Sun. Dat kost je niets en is misschien voldoende voor hetgeen waar je het voor nodig hebt.

Bijdrager
    Sanjeev

Op dit moment is Parallels 4 ook erg goed.

Bijdrager
    Almerrrrr

Wat voor applicaties gaat het om virtualisatie is erg handig alleen als je wat zwaardere applicaties wilt draaien zou ik voor bootcamp gaan.

Bijdrager
    MDF

Ik dacht dat je met BootCamp tijdens het opstarten telkens moet bepalen of je onder OSX dan wel onder Windows wil werken. En vanaf dan heb je dan ofwel een Mac ofwel een PC (simpel uitgelegd)

Bij Parallels en Fusion werk je op de Mac onder OSX en zijn Parallels of Fusion gewone programma’s net zoals je andere Mac programma’s. Je kan gelijktijdig dan meerdere programma’s open hebben staan.

Voor “zware” applicaties wordt BootCamp aangeraden, voor alle normale huis-tuin-en-keuken Windows toepassingen werkt Parallels of Fusion ook perfect.

Correct me if I’m wrong… :?

Bijdrager
    iJust

Ik meen me te herinneren van de trial van Fusion (daarna toch maar Vitualbox gebruikt) dat Fusion ook je Bootcamp partitie als Virtual Machine kan openen. Op die manier kun je van twee walletjes eten: Bootcamp voor het zwaardere werk, en Fusion om bv een website even snel te testen in Internet Explorer.

Bijdrager
    friesappeltje