3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    virusbeatbox

VirtualBox Guest XP blijft heropstarten

Beste,

ik heb al een tijdje op mijn iMac VirtualBox staan met daarop XP, eerder geen enkel probleem gehad tot dit weekend.
    Wanneer ik XP opstart via virtualbox, herstart deze automatisch, zonder enige waarschuwing of error.

Ik heb naast XP ook ubuntu virtueel staan, wanneer ik deze dan opstart, werkt alles prima, deze herstart dus NIET van zelf.
    Mijn conclusie is dan dat het aan XP ligt en niet aan VirtualBox zelf maar is er iemand die ooit dit zelfde probleem heeft gehad en eventueel een oplossing weet?

De instellingen in VirtualBox voor XP zijn als volgt:
    – 2455 MB Basisgeheugen
    – IO APIC activeren aangevinkt
    – EFI staat uit
    – Hardware klok staat uit
    – Activeer een tablet staat uit
    – 2 Processoren zijn gekozen
    – VT -x/AMD-v activeren is aangevinkt
    – Geneste paging activeren is aangevinkt
    – Video geheugen is 128MB

ook gebruik is versie 3.2.10

Hartelijk dank!

Bijdrager
    Ezri Dax

Simpelste methode is om een keer in (F8) “veilige modus” te starten (al dan niet met netwerk ondersteuning) en te kijken of hij dan herstart. Is dat niet zo, dan zou je (met F8) kunnen kiezen voor de optie die verwijst naar de laatste keer dat hij goed is opgestart (hoe dat precies heet weet ik even niet). Grote kans dat hij daarna niet meer blijft herstarten.

Bijdrager
    tinus_omt

Als je een paar keer op F8 drukt kan het ook zijn dat in het menu de optie ‘Disable automatic restart on system failure’ verschijnt. Met die optie crasht je systeem waarschijnlijk nog steeds, maar dan kan je in ieder geval de informatie op het blue screen bekijken. Met die informatie kun je vaak achterhalen wat het probleem is.

Een van de dingen die dit probleem kan veroorzaken is als je de IO APIC optie verandert nadat je Windows het geinstalleerd, dat gaat niet zomaar.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.