10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunshine

Virtual Private Network VPN

Bij mijn instellingen op mijn iPad Air 2 met IOS 13.4.1 staat ineens de optie VPN.

ik weet niet waar dit vandaan gekomen is en bij andere pads van huisgenoten zie ik dit niet. Het lijkt me geen standaard IOS functie aangezien ik er niets over kan vinden. Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt? Of hoort dit toch gewoon in IOS? Ook rechts boven in het scherm staat een VPN symbool.

VPN in IOS

Bijdrager
    sedikit

Ter geruststelling (?); ik heb een iPad 9.3.6. Daar staat ook op dezelfde plek VPN. Hoe die er ooit op is gekomen weet ik ook niet. Zodra je hem uitzet, floept hij even later weer aan. Maak je, net als ik, daarover geen zorgen! Baat het niet, het schaadt ook niet.

Bijdrager
    Kwadraatje

Ben je de enige gebruiker van die iPad?;)

Bijdrager
    sedikit

(ik neem aan dat je het tegen mij  hebt)

Ja

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>sedikit op 20 mei 2020 om 17:31</p>
    (ik neem aan dat je het tegen mij  hebt)

Nee.

Bijdrager
    Kwadraatje

Als je een AdBlocker op je iPad hebt geïnstalleerd, kan idd een VPN-symbool opduiken. Dat soort tools gebruiken hun eigen VPN-verbinding om advertenties te kunnen blokkeren.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat krijg je als een VPN configureert, en dat doe je in Instellingen>Algemeen>VPN. Zodra daar wat staat, komt die VPN knop omhoog.

Check maar eens wat daar staat bij jou.

Bijdrager
    penseel

Heb je al gekeken bij de apps of daar een vpn app bij staat.

Bijdrager
    Sunshine

Ik heb het ontdekt. Via mijn provider (Movistar, want ik woon in Spanje) heb ik een app geinstalleerd waar het VPN in zit. De instelling is te vinden onder Algemeen>VPN

Bijdrager
    GoeieDag

Had ik dat niet al genoemd?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.