14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    iDayDreamer

Virtual PC & Webcam

Ola medeforumgebruikers,

Zoals algemeen bekent is, werken de USBWebcams van Sweex niet onder MacOSX.

Nu is mijn vraag: zou de webcam wel werken als ik Virtual PC installeer, met daarop (helaas) Windows (xp of 2000prof)?? Zou ik dan gebruik kunnen maken van de Webcam diensten die sommige Messengers hebben?

Met vriendelijke groet,

Furyan.

Bijdrager
    Sachin

Dat zal misschien wel gaan maar Windows gaat echt super traag onder Virtual PC. Toen ik nog Virtual PC gebuikt heb stond er een installatie op van Windows 98 omdat 2000 & XP veel te zwaar zijn. Je ben toch een switcher? Heb je dan geen Windows bak meer staan? Als je nog iets moet of wil doen met Windows dan gebruik je nog altijd best een PC.

Volgens mij zal Virtual PC geen vloeiende beeld kunnen weergeven, laat staan simultaan zowel videocamera beelden uploaden als weergeven.

Bijdrager
    iDayDreamer

mijn Windows bak staat aan de andere kant van Nederland (laptop, mijn zusje heeft er beslag op gelegd :cry: )

Dan zal ik maar 98 draaien. Dat trage maakt niet zo veel, als ik VP draai, zal er naast niet veel meer draaien.

Bijdrager
    Rolf

Sterker nog: als je VPC draait, draait er waarschijnlijk niets anders meer. VPC neemt alleen maar ruimte in op de HD, verder niets

Bijdrager
    Macian

Voor zover ik het weet werkt een webcam niet onder VPC. Ik heb het zelf ook al geprobeerd.
    Helaas is het niet mogelijk, mijn zoontje wilde graag cammen met zijn klas genootjes.
    Guest PC werkt overigens wel veel sneller dat VPC, maar daar geld het zelfde verhaal…geen cam!
    Ik weet rouwens niet hoe het zit met een orginele windhoos bak die je bestuurd via remote desktop. Zijn daar al ervaringen mee?

Word echt eens tijd dat er een of andere slimmerik een script schijf zodat we gewoon op de een of andere manier kunnen cammen met msn gebruikers!!

Greetz Macian

Bijdrager
    iDayDreamer

Damm, toch ga ik t ff proberen. Heb nl nog geen geld om de iSight (of iets vergelijkbaars, of andere wel ondersteunde USBcam) te halen. Als t werk (of niet) meld ik dat wel even.

Bedankt alvast voor jullie reacties

Bijdrager
    Sachin
    ”Macian”

Voor zover ik het weet werkt een webcam niet onder VPC. Ik heb het zelf ook al geprobeerd.
    Helaas is het niet mogelijk, mijn zoontje wilde graag cammen met zijn klas genootjes.
    Guest PC werkt overigens wel veel sneller dat VPC, maar daar geld het zelfde verhaal…geen cam!
    Ik weet rouwens niet hoe het zit met een orginele windhoos bak die je bestuurd via remote desktop. Zijn daar al ervaringen mee?

Word echt eens tijd dat er een of andere slimmerik een script schijf zodat we gewoon op de een of andere manier kunnen cammen met msn gebruikers!!

Greetz Macian

Los van het webcam gedoe raad je dus Guest PC i.p.v. VPC? ‘k Heb nog nooit Guest PC getest maar misschien is dat een goed alternatief voor VPC want Microsoft hun producten zijn duur & traag …

Bijdrager
    Macian

Aanraden is een groot woord, VPC is in mijn ogen bizar traag. Ik ben helemaal geen voorstander van emulators op mijn mac, maar ik heb wel ondekt dat Guest PC sneller werkt dan dan VPC! Guest PC heet daar in tegen wel minder mogelijkheden dan VPC, maar dat is ook vrij normaal waneer we het hebben over versie 1.0.

Greetz Macian

Bijdrager
    iDayDreamer

Owke, dan ga ik eens kijken voor GuestPC. Heb nl windows voor nog een paar programma’s nodig, die ik nog niet gevonden heb voor mac (teminste: programma’s die bevallen)

Bijdrager
    Macian

Window’s nodig? Is er dan geen alternatief voor de mac dan?

Greetz Macian

Bijdrager
    Nikita

Noem ’s die programma’s… Kijken wat voor alternatieven er op komen van de forumleden hier. D’r zitten echt mensen tussen die ongeveer alles weten :P (niet ik)

Bijdrager
    Sachin

Natuurlijk zal ik geen Windows programma’s draaien onder VPC of Guest PC want wat mijn software/games vragen een deftige ATI of NVIDIA grafische kaart. Via emulatie is dat onmogelijk. Als ik trouwens 2 van onderstaande CAD programma’s openzet verbruikt m’n PC 1GB RAM. Zelfs dat heb ik niet zitten in m’n Acer laptop. Omdat het niet anders kan werk ik zowel op Windows als Mac. Gelukkig kunnen er een pak programma’s die ik nodig heb wel werken onder Mac (zoals Photoshop, Illustrator, Office, …).

Programma’s:

Autodesk Autocad
    Autodesk Mechanical Desktop
    Autodesk Inventor

Alternatieven mogen niet zolang ik studeer. Als ik later werk zal ik me ook moeten houden aan de voorschriften van m’n baas, nu is de hogeschool m’n baas:P

Games:

Half Life MOD: Frontline Force
    (geen alternatief game mogelijk want ik ben verslaafd)

Bijdrager
    iDayDreamer

Ik zal er een deel opnoemen:

(ook) acad
    Multisim & Ultiboard

Dit zijn op moment ff de belangrijkste

Bijdrager
    kenmasters

Het ligt er een beetja aan wat je wil draaien en wat voor hardware je hebt. Maar ik heb VPC 7 geprobeerd met win2k en dat werkt best oke op m’n 1,2GHz iBook. Als je VPC gaat draaien doe het dan iig met win 2000, dit is het snelste. 98 is misschien lichter maar zoek het maar eens na op google ofzo, het is over het algemeen geaccepteerd dat 2000 de beste keuze is. Ik heb het niet voor heel zware dingen getest maar MSN messenger loopt er uitstekend op alleen heb ik nog geen cam kunnen testen. Ook iets als office loopt best goed. Guest Pc heb ik nog niet getest maar als het echt sneller is moet ik dat maar eens doen.

Als laatsteb wil ik ff zeggen dat VPC nogal vaak afgekraakt wordt wat ik niet helemaal terecht vind. Het programma doet wat het moet doen en het doet ’t goed, mappen, printers en netwerk delen werkt prima. Als je echt snel met windows wil werken moet je maar een pc kopen. Ik ben dik een jaar geleden geswitcht naar mac en sindsdien heeft m’n pc niks meer gedaan. Maar het blijft leuk om te zien dat je mac ook best goed windows kan draaien he, mijn iBook draait windows sneller dan de laptop van m’n ouders (1GHz dus dat zou die van m’n iBook moeten winnen) en dat geeft een leuk gevoel. Maar goed, na deze goede prestatie ging VPC weer weg en ik heb het nooit gemist eigenlijk.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.