20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    MacSonny

Virtual PC versie 6 Windows XP Home

Ik wil graag de bovenstaande software van Connectix aanschaffen, maar wil even weten hoe de prestastie’s zijn. Ik ben zelf in het bezit van een originele CD-rom met daarop Windows XP Home edition. (‘k was voorheen Windows XP gebruiker…)

Nu wil ik graag weten welk pakket ik het beste kan kopen van Connectix? Virtual PC 6 heeft zoveel verschillende versies dat ik het even niet meer weet.

Is het een beetje werkbaar qua snelheid? Ik heb nog wat “oude” spelletjes voor mijn kinderen liggen die ik alleen onder Windows (XP) kan draaien.

Verder is het voor het controleren van gemaakte websites hoe die zich gedragen in Windows.

Wie heeft hier ervaringen mee, ik ben erg benieuwd naar de snelheid en welk pakket ik hiervoor het beste kan aanschaffen?

Moderator
    Adriaan Mol

De prestaties zijn natuurlijk afhankelijk van wat voor een Mac je hebt. Hoe meer processor snelheid en geheugen, hoe beter VPC zal draaien.

Virtual PC is een emulator, waarop vrijwel elke Windows op te draaien is. Het enige probleem is dat emulators vaak wat traag zijn. Virtual PC is zeker niet snel. Je kunt er wel goed websites mee bekijken en programmatjes draaien, maar spellen zijn vaak al een probleem.

Adriaan

Bijdrager
    Igor

Als je oude spelletjes hebt kun je beter een zo oud mogelijke versie van win erop zetten…

Deze heeft natuurlijk ook minder nodiog qua processor en draait daarom weer sneller..

Mijn ervaring is dat win 95 eigenlijk het beste draait, 98 gaat ook nog wel maar dan met 265 kleuren en laagste resolutie, maar win XP draait echt bijna niet op mijn mac. G4 500 1,2gig ram…

Je kunt eigenlijk het beste de dos versie kopen en dan zelf 95 erop installeren..

Maar mocht je de nieuwste PM hebben dan kun je waarschijnlijk gerust xp draaien…

Bijdrager
    MacSonny

Adriaan, ik heb het over zeer “lichte” spelletjes, welke niet of nauwelijks een aanslag doen op de CPU. Mijn kinderen zijn 2 en 4 jaar, dus je kent het type sspelletjes wel, (die je bij een pak waspoeder krijgt…)

Ik ben zelf in het bezit van een iMac 17″ SuperDrive, G4 800 Mhz processor.

Ik heb van een kennis begrepen dat als je een versie van VPC neemt die speciaal is ontworpen voor een bepaald besturingssysteem van Windows, dat het dan best wel aardig snel draait. Zo had hij eens een Chinese versie van Windows 95 uitgeprobeerd en deze was redelijk snel.

Een andere kennis heeft VPC 5 (DOS versie) en heeft hierop bijvoorbeeld een Windows 98 versie gezet. Dit is dus echt traag en niet echt werkbaar! Zelfs op zijn PowerMac DP 1000 mhz!!

Nu zou ik graag willen weten of het met bijv. VPC 6 speciaal voor Windows XP Home beter en sneller draait? (Kijk dat het altijd langzamer is dan op een windows machine is mij duidelijk, maar als het maar sneller is dan wat die kennis van mij heeft met VPC5!)

Bijdrager
    MacSonny

Igor, ik heb inderdaad ook nog een originele Windows 98 (SE) liggen.

Die zou het dus beter moeten doen op bijv. VPC 5 (DOS) versie. Of raad je mij dan toch maar aan VPC 6 (Windows 98 versie) aan te schaffen qua performance.

Volgens Connectix zou VPC 6 weer 25% sneller zijn dan VPC 5! ik heb deze info van hun website.

Bijdrager
    Igor

ik zou dan als ik jou was gewoon VPC 6 met 98 aanschaffen

Je mac kan genoeg aan en VPC 6 is idd 25% sneller dan 5…

Bijdrager
    boesboes

waarom MET 98?!!! als hij toch nog een orginele win98 cd liggen hebt.

Koop gewoon de dos versie. en installeer dan zelf windows op die virtual pc.
    Lijkt me veel goedkoper!

Bijdrager
    Walkingfingers

ook overwogen een oude windowsbak aan te schaffen!
    blijft je mac vrij van waspoedergames en is altijd door jezelf te gebruiken!:!:

Bijdrager
    JeePee

Virtual PC 6 mag dan 25% sneller zijn dan 5 onder OS X, maar 5 was dan ook super super langzaam. Ik heb 5 wel eens onder Mac OS 9 gedraaid met 98 SE en dat ging niet slecht! Je moet dan wel zoveel mogelijk RAM geven aan je ‘PC’, maar dan lijkt het tenminste nog ergens op….

Dus wil je echt snelheid, dan moet je onder 9 draaien, maar voor ‘eenvoudige’ spelletjes voldoet onder X waarschijnlijk ook wel, maar dan zou ik voor Virtual PC 6 gaan, zodat je daar 98 SE op kan draaien. Mogelijk zorgen de komende updates ook nog wel voor wat snelheidsverbetering….:lol:

Mocht de snelheid dan toch nog tegenvallen, kun je altijd nog onder 9 draaien (niet classic)…. eventueel:wink:

Bijdrager
    Ruben

Ik heb zelf ook netjes VPC6 aangeschaft en ik kan alleen maar zeggen dat het op mijn iBook 800 Mhz met 640 MB nog steeds traag als dikke stront in een trechter is. Maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan wat je er mee wilt doen. PC spelletjes kan je sowieso wel vergeten, of het moeten Sierra games van 10 jaar gelden zijn. Ik gebruik het persoonlijk alleen voor het bijhouden van diverse sites met M$ FrontPage. Daarnaast is het altijd leuk om mijn Wintel collega’s de ogen uit de kassen te laten vallen als ik tegelijk Windows 95, 98, ME, XP, 3.11 en 2000 open heb staan, maar dan laat ik ze maar niet zien hoe “snel” dit alles dan nog is. :-)

Voor zover ik weet is er voor de Mac trouwens maar gewoon 1 versie te koop, alleen kun je kiezen of je deze al dan niet met een OS Pack gebundeld wilt hebben. Mijn advies, neem de goedkoopste versie (die met PC DOS 2000), je kan zelf elk ander OS erop zetten. Met VPC6 heb ik al PC DOS 2000 (die erbij zit), MS-DOS 6.22, Windows 3.11, Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows 2000 Pro en Windows XP kunnen installeren. Met de vorige versie (5) had ik ook Redhat Linux 8.0 en SuSe Linux 7 Server draaiende (wat met 6 ook wel zal lukken, maar nog geen tijd voor gehad).

Installatie van bijvoorbeeld Windows 2000 koste me ruim 2 uur, maar het kost je verder niets.

Bijdrager
    MacX

VPC 5 is echt een foutje geweest, een bestaande PC image uit VPC 4 was vrijwel onwerkbaar onder VPC 5. Als je echt iets met windows wilt en XP is niet echt noodzakelijk, draai dan VPC 4 met Windows 98 onder OS 9. Anders kun je beter een oude PC kopen met windows er op, je hebt al een P III met win98 voor rond ± € 250,- ( dat kost VPC 6 met een OS ook).

PS,
    Zojuist VPC 6 geprobeerd met Win 98, VPC 4 onder OS 9 is nog altijd een snellere slak dan VPC 6 onder OS X.

Bijdrager
    marchel

ik heb een G4 dual 800MHZ met 1,5 gig werk geheugen
    en daar heb ik op gebrobeerd vpc 6 met xp te draaien
    ik was er niet over te spreken xp was niet vooruit te branden
    en dan had ik nog geen ander programma draaien
    het was zo slecht dat ik er mee gestopt ben

ik kan je wel vertellen dat ik toen ik net mijn mac had vpc met w89
    draaide (ik weet niet weleke versie vpc maar in ieder geval geen vpc6)
    en er een software paket op draaide waar ik 3d tekeningen mee maakte
    en dat die sneller renderde dan mijn pc die er naast stond
    met andere woorden ik zou voor 98 gaan

Bijdrager
    boesboes

hmm, marchel.

een dual 800.

ooit al problemen mee gehad?!

hmm, wat off topic, sorry

BoeSBoeS

Bijdrager
    MacAttack
    ”mike”

ook overwogen een oude windowsbak aan te schaffen!
    blijft je mac vrij van waspoedergames en is altijd door jezelf te gebruiken!:!:

Je moet kinderen al niet vanaf hun eerste levensjaren traumatiseren door hen een wintendo voor te schotelen :P

Bijdrager
    marchel

hoezo probleemen met mijn dual
    niet dat ik weet ?

Bijdrager
    boesboes

Ah, dan heb jij geluk.

Sommige duals 800 durven wel eens regelmatig een kernel panic hebben.
    En ik ben een van de vele personen die in het bezit zijn van een powermac
    die mij al veel kopzorgen heeft bezorgd.

En euh, maakt je mac ook zoveel lawaai,
    draaien uw fans ook altijd op volle snelheid?:(

Mjah, best dat jij geen problemen hebt!

Bijdrager
    marchel

een kernel panic
    wat is dat ?

Bijdrager
    MacX

De kernel is de motor van het besturingssysteem, de kreet (kernel panic) houd in dat het systeem instabiel is of wordt. Een eventuele remedie vind je op de volgende link: http://www.macattorney.com/tutorialnl.html

Succes.

Bijdrager
    marchel

nou heb ik nog niet mee gemaakt
    ik heb hem nu een jaar ik draai er intensief op
    ik maak veel dvd en 3d tekeningen
    en moet dus een hoop renderen

in een jaar tijd is ie nu 3 keer vast gelopen dat ik hem opnieuw moest opstarten
    waar van een keer mijn schuld was

ik zou je ook willen vertellen hoe veel probleemen ik op de 5 pc heb gehad waar ik het zelfde op moest doen
    maar daar is geen tijd voor en dan zou ik 4 toetsen borden verslijten
    dus dat doen we niet

Bijdrager
    Lady Eowyn

Ik heb wel op de connectix site gelezen dat virtual pc geen 3d in windows ondersteunt, ik weet niet of dat verandert is in versie 6, maar als je spelletjes wilt doen die 3d zijn, moet je het wel nog ff goed nakijken of dat wel ondersteund wordt.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.