17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    WouterP

Virtual PC / PC games

Hallo mensen,
    ik ben nog niet lang geleden geswitched en heb nogal veel PC Games liggen hier, als ik Virtual PC installeer, kan ik die dan ook gewoon spelen via de CD/DVD drive van mijn Mac? Heeft iemand hier ervaring mee?

Tnx
    Wouter

Bijdrager
    Gijs Raggers

Virtual PC is leuk voor de Belastingdienst of de installatie van TomTom op een Palm maar meer moet je niet mee willen. Games kan je vergeten.

ps. daarvoor raad ik iedereen altijd een PS2 aan. Super.

Bijdrager
    WouterP

Ik heb ook idd een PS2, is zeker leuk ja, mar daar is een speciaal topic voor.
    maar bedankt, ik ga dus toch maar eeh de collectie verkopen he…

Bijdrager
    Sachin

De snelheid van een Pentium aan 100MHz is vaak beter dan Virtual PC. Zinloos dus voor de meeste software en zeker voor games.

Bijdrager
    Nikita

Jep, ik heb VPC6 met Win95 geprobeerd, maar dat was ZO ontzettend traag… :roll:

Bijdrager
    trabant

Age of empires 2 onder VPC6.1 op mijn iMac G4 (met 1,25Ghz en 1,25 GB RAM, waarvan 512 aan VPC toegewezen) was niet vooruit te branden.
    Zelfde game onder win2k op een pentium2-350MHz, 440BXchipset en 256 MB RAM liep soepel.
    Als je zoekt op VPC en Games, zul je veel gelijkluidende antwoorden vinden.
    VPC is goed voor Office, de Van Dale woordenboeken, maar zodra je in de buurt komt van 3D is het dikke stront in de winter.
    Voor de windows-games kun je beter een AMD-kastje ernaast hebben staan. Dan ben je beter bediend voor minder dan de aanschafprijs van VPC met XP.

Bijdrager
    sparkle

al nagedacht om via een VNC client een game proberen te spelen? zal vast sneller gaan dan virtual PC.

Bijdrager
    PietjePuk

Je zegt in het begin van je topic dat je geswitcht bent, heb je je oude pc dan niet meer staan?
    Anders ben je idd het best dat je daarop die games speelt.

Bijdrager
    sparkle
    ”pietjepuk6546″

Je zegt in het begin van je topic dat je geswitcht bent, heb je je oude pc dan niet meer staan?

ik denk dat ie een mac mini heeft gekocht:D en daarom z’n oude toetsenboard, muis en monitor gebruikt en niet telkens al die kabels wilt omgooien.

in dat geval wel eens gedacht aaneen KVM switch?

Bijdrager
    Larz

Nee, PS2 is play station 2, dat bedoeld hij.

Maar VNC, waar kan ik dat vinden?

Bijdrager
    sparkle
    ”Larz”

Nee, PS2 is play station 2, dat bedoeld hij.

Maar VNC, waar kan ik dat vinden?

download realvnc voor je windows bak, en download the chicken of vnc voor je mac bak. dan connectje met de chicken of vnc naar je PC:D gewoon kwestie van netwerk ip invoeren.

je kan ook als je in realvnc java activeerd, kan je via je browser je pc besturen (kwestie van: http://192.168.1.101:5800 ofzo) (Y)

Bijdrager
    WouterP
    ”sparkle”
    ”pietjepuk6546″

ik denk dat ie een mac mini heeft gekocht:D en daarom z’n oude toetsenboard, muis en monitor gebruikt en niet telkens al die kabels wilt omgooien.

in dat geval wel eens gedacht aaneen KVM switch?

Ik ben niet geswitched naar mac mini (dan zou mn avatar wel wat anders zijn!), maar ik gebruik met de mac die ik nu heb mijn oude beeldscherm en die PC is nu naar 2e hands naar mn broer gegaan, omdat hij eigenlijk niet van mij was maar van mijn ouders… :grrr:

Bijdrager
    MegaChriz

Bij mij draait Warlords III demo (2D-spel) prettig en snel onder een Windows 98 emulatie in Virtual PC 7.

Maar ik heb het dus goed dat een spel zoals Rayman 2 op geen enkele wijze zal draaien?
    Tot op heden heb ik het namelijk nog niet draaiend gekregen. Het installeren van het spel lukte wel, maar het starten van het spel niet. Ik heb niet veel PC-games, dus ik vind het een beetje zonde om daarvoor een PC aan te schaffen (ik heb ook niet veel ruimte om nog een computer kwijt te kunnen).
    Ik heb een Mac Mini G4 1.42Ghz met 1GB RAM.

Bijdrager
    sparkle
    ”MegaChriz”

Bij mij draait Warlords III demo (2D-spel) prettig en snel onder een Windows 98 emulatie in Virtual PC 7.

Maar ik heb het dus goed dat een spel zoals Rayman 2 op geen enkele wijze zal draaien?
    Tot op heden heb ik het namelijk nog niet draaiend gekregen. Het installeren van het spel lukte wel, maar het starten van het spel niet. Ik heb niet veel PC-games, dus ik vind het een beetje zonde om daarvoor een PC aan te schaffen (ik heb ook niet veel ruimte om nog een computer kwijt te kunnen).
    Ik heb een Mac Mini G4 1.42Ghz met 1GB RAM.

was het je niet opgevallen dat dit topic dateert van ongeveer 1,5 jaar terug?

Bijdrager
    MegaChriz

Gebruik ik een keer de zoekfunctie, is het weer niet goed!

Bijdrager
    sparkle
    ”MegaChriz”

Gebruik ik een keer de zoekfunctie, is het weer niet goed!

hahaha. nou mij maakt het nix uit hoor:) maar miss een tip voor in het vervolg.;)

ik was nog steeds geaboneerd op dit onderwerp dus ik kreeg een mailtje dat er een reactie binnen was

Bijdrager
    Brainiac

Bij mij komt VPC7 ongeveer overeen met een trage Pentium 3 op m’n iBook G4 1,42Ghz met 1GB geheugen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.