6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Thijs

Virtual PC met M$ Route66 Professional 2004 en GPS ontvanger

Over een week of 2/3 ga ik mn Powerbook 12″/15″ ( 15 wanneer de nieuwe configuraties er al zijn ) bestellen en ik vroeg me af hoe snel zon virtual pc loopt. Ik heb Route66 Prof 2004 nog niet voor de Mac gezien en voor de PC heb ik em al dus waarom nog een keer kopen..

Bij die PB wil ik een GPS muisje kopen voor o.a. Kismac, daarmee kan je leuk kaartjes maken en daar Access Points worden daar op geprojecteerd door middel van het GPS signaal. Dat de GPS muis native werkt onder Mac OS X geloof ik wel maar zou deze ook werken onder Virtual PC? Als de GPS muis daar nl ook onder werkt heb je een mooi navigatiesysteem voor in de auto.

Iemand een idee wat de performance zal zijn op een G4 867mhz of 1ghz? Zijn er ‘goedkope’ alternatieven, ik heb het forum al nagekeken en zon Garmin vind ik gewoon te duur. Een GPS muis kost ‘maar’ 100 euro en zon Garmin zit je al meteen op 200. Verder moet je bij die Garmin ook nog met kabels hannessen en zon GPS muis is USB.

Iemand ideeen? Alternatieven?

Bijdrager
    CubeOwner

Er zijn alternatieven. Bij cyberport.de kun je voor €139 een usb GPS ontvanger kopen, en voor zover ik kan zien is de Delorme GPS ontvanger niet compatibel omdat de map-software PC only is.
    Heb je al http://www.gpsy.com bekeken?
    Verder is er een Mac versie van Route66 Pro en die ondersteund GPS.
    Je moet alleen even googlen op het net voor wat alternatieven.
    De performance van VPC laat namelijk nogal wat te wensen over.

Bijdrager
    Thijs

Hmm dus de PC versie van Route66 Pro 2004 draaien onder Virtual PC is niet echt een optie… Jammer:( Ik zat zelf te denken aan een Haicom USB ontvanger. Deze is voor ongeveer 100,- te verkrijgen en dat ben ik nog wel bereid uit te geven aan zoiets.

Misschien dat Microsoft binnenkort met een Route66 2004 voor Apple komt. Die versie die er nu is is al een tijdje oud:(

Bijdrager
    CubeOwner

Route66 is niet van M$, maar van Route66: een Nederlands bedrijf.
    Hun laatstse mac versie is 2001-2002. Vermoedelijk zijn ze aan het werken aan een nieuwe versie. Als je GPS ontvanger NMEA 0183-compatible is, dan moet het gewoon werken. Het is wel een vette install (meer dan 1Gieg), maar het is dan ook een prima prog.

Bijdrager
    Thijs

Ow ik dacht dat het van Mickeysoft was. Maakt ook niet uit ik wacht wel ff dan op de evt nieuwe versie. Overigens is de PC versie van 2004 nu al 4 cd’s en beslaat 2.5gb van je harddisk. Maar daar heb je dan wel een heersend proggel voor:)

bedankt iig:)

Bijdrager
    janvanes

Ik heb Route 66 (versie 2004) wel al gezien op de Mac (op de Mac Expo in Keulen een paar weken geleden). Op de website van Route 66 staan ook al packshots, maar verder schijnen ze het geheim te willen houden, zou je haast zeggen.

Gewoon even geduld dus. Het lijkt me een kwestie van weken; op de beurs in Keulen kon je het al bestellen. Nu maar hopen dat de kwaliteit van de plattegronden (veel) beter is dan die van versie 2001-2002, en dat de bugs van de vorige versie er eindelijk uitgehaald zijn…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.