10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    steve1

Virtual PC maakt geen internet verbinding meer

Werk met VPC 6 op Mac G4 dual 1Ghz en 768 Ram.
    Gebruik VPC om te bankieren via IE en heeft altijd gewerkt maar nu niet meer.

Heb een adsl verbinding en start de verbinding (PPPoE), vervolgens start ik VPC
    Shared Networking staat aan bij VPC. Kan met IE onder VPC geen enkele internet verbinding meer maken.
    Heb reeds de instellingen onder Network Connections (Local Area Connection) nagezien en deze lijken mij goed te zijn. Staat Enabled.
    Als ik de Properties ervan nazie onder
    TCP/IP
    > General: zijn de bolletjes aangeduid onder
    Obtain een IP adress automatically en Obain DNS server adress automatically.
    > Alternate Configuration : Automatic private IP adress

Ik heb ook reeds eens een ipconfig gedaan en krijg voor IP adress , Subnet Mask en Default Gateway toch resultaten. subnet mask geeft 255.255.255.0

Ik weet niet wat er mis is gelopen.

Bijdrager
    Pbook

Opeens bestaat (meestal) niet. Probeer eens na te gaan wanneer het nog wel werkte, en wanneer niet, en of er in die tussentijd iets is veranderd. SP2 van XP geinstalleerd? Firewall van de mac aan? Je netwerkinstelling van VPC moet denk ik op shared staan.

Powerbook.

Bijdrager
    steve1

Werk met XP en SP1.
    Heb er vorige maand nog mee gewerkt en was OK.
    Heb zelfs het systeem terug kunnen plaatsen tot februari maar nog steeds negatief.
    Netwerk staat inderdaad op Shared.

Bijdrager
    Pbook

Wat voor melding krijg je precies. En kun je andere sites wel bereiken? Kun je de webserver van je mac wel openen?.

Krijg je een dns? kun je zien met ipconfig.

Pbook

Bijdrager
    steve1

Met Mac kan ik wel surfen met VPC helemaal niet.
    Ik krijg geen DNS bij ipconfig. Wel IP address, subnet Mask en default gateway

Steve1

Bijdrager
    Pbook

Dat zou wel eens het probleem kunnen zijn. Neem de DNS instellingen eens over op de XP.

Pbook.

Bijdrager
    steve1

heb 4 dns adressen ingegeven en nog steeds geen DNS met ipconfig.
    Zal VPC eens opnieuw opstarten doch ik vermoed dat dit geen verandering zal geven.

Steve1

Bijdrager
    steve1

Na herstart geen verbetering.
    Weet niet of deze instellingen kunnen helpen:

IP Address: 192.168.131.65
    Subnet Mask: 255.255.255.0
    Default Gateway: 192.168.131.254
    DHCP Server: 192.168.131.254
    Lease Obtained: 21/04/2005 18:04:35
    Lease Expires: 26/04/2022 12:53:06
    DNS Servers: 193.74.208.135, 193.121.171.135, 193.74.208.65, 194.119.228.67
    WINS Server:

Bijdrager
    steve1

Raar maar waar, ik kan terug op het internet met VPC.
    Als ik een ipconfig doe zie ik achter DNS suffix nog steeds niets.

Ik had VPC al een hele tijd op de achtergrond draaien en waagde nog eens een poging om IE op te starten om een internet verbinding te maken en het lukte.

Zijn deze rare kuren nu te wijten aan Windows of aan Mac. Het is voor mij nog een raadsel.

Steve1

Bijdrager
    Apollo
    ”Pbook”

Opeens bestaat (meestal) niet. Probeer eens na te gaan wanneer het nog wel werkte, en wanneer niet, en of er in die tussentijd iets is veranderd. SP2 van XP geinstalleerd? Firewall van de mac aan? Je netwerkinstelling van VPC moet denk ik op shared staan.

Powerbook.

Nou, opeens bestaat toch mooi wel wat ik heb precies hetzelfde met mijn VPC 7met Windows 2000. Anderhalve week ofzo VPC (en dus ook Windows) niet gebruikt en in de tussentijd alleen de update naar 10.3.9 gedaan. Daar zit dus inderdaad iets niet helemaal lekker.
    EDIT
    Ik heb misschien ontdekt wat het was: in de Virtual Switch prefs van VPC moest ik de Ethernet Adapter instellen op Built in ethernet in plaats van Default. Daarna deed alles het wel … uiteraard wel met de bekende VPC sloomheid, maar goed …

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.