12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

Virtual PC is onverwacht gestopt (voor de Mac)

Bij de aanschaf de studentenversie van Mac Office 2004 zat ook een cd met Virtual PC 7 voor de Mac.
    Deze heb ik geinstalleerd en ook update 7.2. Echter iedere keer als ik Virtual PC opstart krijg ik de melding:

Het programma Virtual PC is onverwacht gestopt.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik dit op kan lossen. Alvast bedankt.

Bijdrager
    Oppie

Kweenie, maar vraag me toch af: draait VPC wel op Intel Mac’s?

Bijdrager
    sedikit

Misschien een wat gekke vraag. Zit bij die VPC-cd ook een Windows OS? Want VPC werkt natuurlijk alleen als je er ook een Widows OS opzet. Windows 98, Wndows ME, Windows XP.

Bijdrager
    Nielso

Nee er zit geen Windows OS bij.

Bijdrager
    sedikit
    ”Nielso”

Nee er zit geen Windows OS bij.

Nou, dan doet de VPC dus niets! Wat je nu moet doen, is aan een legale Windows OS-cd zien te komen, deze in je computer stoppen, en dat Widows OS “oproepen” met je VPC. Die zal dat Windows OS dan installeren, en pas daarna kun je de VPC gebruiken.

Voor de duidelijkheid: wanneer je VPC start, moet je zo’n venster krijgen. Daarin staat dan een Widows OS. Zoals hier:

Bijdrager
    Sentitel

Virtual PC werkt naar mijn weten niet op een intel Mac, daarvoor heb je parallels e.d.

Bijdrager
    sedikit
    ”Sentitel”

Virtual PC werkt naar mijn weten niet op een intel Mac, daarvoor heb je parallels e.d.

Maar de TS heeft het nergens over een intel Mac….

Bijdrager
    Dick de Roos

Misschien is het handig dat de TS even zegt over welk systeem het gaat en wat hij met VPC heeft gedaan.
    VPC moet gewoon werken op de juiste Mac.
    Mijn versie met VPC (ook Surfspot-onderdeel van Office), draait op mijn iMac G4 goed, zij het met de spreekwoordelijke traagheid als Windows wordt gebruikt.

Bijdrager
    Oppie
    ”sedikit”

Zijn onderschrift wel… :innocent:

En VPC werkt bij mijn weten ook zonder Windows; hij kan namelijk opstarten in MS-DOS.

Bijdrager
    sedikit
    ”Oppie”
    ”sedikit”

Zijn onderschrift wel… :innocent:

En VPC werkt bij mijn weten ook zonder Windows; hij kan namelijk opstarten in MS-DOS.

Het één niet gezien&het ander nooit geweten…..

Bijdrager
    Nielso

Heb inderdaad een Intel

Bijdrager
    Oppie

Ok, we zijn er dus uit?!

[size=9:3386dd32a4]Ik heb het zelf maar even opgezocht, en idd: VPC werkt NIET op een Intel Mac![/size:3386dd32a4]

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.