14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Ruben

[Virtual PC] Hoe snel is het eigenlijk?

Waarschijnlijk helemaal de verkeerde plek om dit te vragen, maar weet iemand een goed benchmarking programma voor de PC? Zoiets als Xbench voor de Mac? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig hoe snel (lees: traag) Virtual PC nu eigenlijk is. M.a.w. met wat voor Wintendo ik Virtual PC op mijn iBook kan vergelijken.

Bijdrager
    hage

pentium 1
    dus supertraag….alsof je een computerje hebt van 10 jaar oud….

Bijdrager
    Oeboema

Maar wel snel genoeg om je belastingformulier in te kunnen vullen….

Bijdrager
    warnerraven

Software programma weet ik niet, alleen op de connectix site staan wel 3 uitslagen van benchmark testen over de nieuwe versie van virtual pc.

http://www.connectix.com/products/vpc6m_speed.html

Misschien heb je er wat aan. Ik zat zelf namelijk hiernaar te kijken. Helaas heb ik windows nodig voor m’n boekhouding, op dit moment doe ik dat nog op een windows bak en dat is me een doorn in het oog. Het schijnt dat versie 6 wel stukken sneller is geworden op OS X.2

Warner

Bijdrager
    Mazl

Je zou op download.com kunnen zoeken naar SiSoft Sandra, dit is wel een bekende benchmark. Ik denk trouwens dat de performance nog niet in de buurt komt van een pentium 200…

Bijdrager
    Ruben

Ik heb Virtual PC al en weet dat het niet snel is, maar wil wel eens weten met wat voor PC het vergelijkbaar is. Die cijfertjes bij Connectix heb ik niet veel aan, dat kun je natuurlijk niet onafhankelijk noemen en ze hebben het vast niet getest op een iBook G3/800. :-)

Bijdrager
    kenmasters

Welk os kun je ’t best gebruiken? Ik heb thuis op mijn windows bak win2000 staan, ik vind dit redelijk stabiel voor windows normen en ook nog redelijk snel. Zou win ’98 beter gaan op virtual pc?

Bijdrager
    Ruben

Win 98 loopt iets snellen in Virtual PC als je weinig geheugen voor de Virtual Machine kan maken, Win98 heeft nu eenmaal minder nodig. Maar sinds ik mijn iBook naar 640MB uit heb laten breiden heb ik toch gekozen voor Windows 2000 op Virtual PC, is toch veiliger. Onthou dat je met het installeren van een nieuw OS ook de security lekken mee neemt. Welliswaar blijft deze nieuwe “kwetsbaarheid” beperkt tot binnen die Virtuele Machine, maar toch…

Bijdrager
    kenmasters

Maar kan iemand een indicatie geven van de snelheid? Ik koop binnenkort een ibook 800, waarschijnlijk 256mb ram. Ik heb vorig jaar mijn hele stage periode op een P166 64mb en win98 gewerkt en ik moet zeggen dat dit nog vrij aardig liep, beter dan mijn P3-733 met 128mb en win2k.

Als de snelheid op een ibook 800 vergelijkbaar is met een goed werkende P200 kan ik daar best mee leven, vpc is toch alleen maar voor als er echt geen fatsoenlijk macos alternmatief is….

Ik vind alleen dat VPC net zoals veel andere apps behoorlijk duur is. Ik ben maar een student en ik geloof dat de prijs zo rond de €400 ligt, is er geen trial versie van ofzo?

Bijdrager
    Ruben

Ik heb VPC6 aangeschaft en dat kostte ? 152.90. De exacte prijs kan iets veranderen, want het kost om precies te zijn £ 98.00 en die koers kan natuurlijk een beetje schommelen. Ik heb het hier over de “kale” VPC6, dus met PC-DOS 7 erbij. Je moet dan zelf nog Windows gaan installeren. Ik had hiervoor gekozen omdat ik zelf nog legale licenties had voor Windows 95, 98, NT en 2000, dus voelde er niet veel voor om nog eens een extra licentie aan te schaffen bij zo’n OS Pack.

De trial versie is (voor zover ik heb kunnen nagaan) alleen beschikbaar voor de PC. Dit is wel balen, want dat geeft natuurlijk een heel verkeerd beeld van de snelheid op een Mac. (Ik mag aannemen dat VPC op een Intel sneller loopt dan op een Motorola omdat je de processor instructies niet om hoeft te gooien).

Over de exacte snelheid kan ik je nog niet veel vertellen. Ik heb een Benchmark gedownload voor de PC, maar krijg deze (nog) niet aan de gang binnen VPC omdat het programma niet wil starten met bepaalde tools in het geheugen. Deze betreffende tools zijn echter nodig voor het goed functioneren van VPC, dus ik zoek nog een andere Benchmark.

Als je een Benchmark programma voor de PC weet hoor ik het graag, dan test ik ‘m even. Ik heb zelf ook een iBook 800, dus dan weet je meteen exact hoe snel VPC zou zijn. Ik heb welliswaar 640 MB, maar dat maakt op zich niets uit, want je moet in VPC opgeven hoeveel geheugen je toe wilt wijzen aan de Virtual Machine, dus dan zet ik ‘m gewoon even op 128MB ofzo, iets wat jij waarschijnlijk zou gebruiken als je VPC zou runnen op een iBook met 256 MB.

Bijdrager
    kenmasters

ik vind 98 pond nog vrij duur, is wel 350 gulden… das drie maand stufi. als het programma dan zwaar blijkt te zuigen heb ik een probleem, hetzelfde geld voor office.

Bijdrager
    Ruben

Dan zou ik gewoon proberen of je ergens een “extended trial” serienummer kan vinden.:-) VPC6 op zich kan ik je wel leveren.

Bijdrager
    maceddy

*SCHOP*

20 minuutjes ga ik VPC 6 installeren met Win2k…

Ben zeer benieuwd hoe dat loopt:)
    K hou u op de hoogte;)

Bijdrager
    arneblk

en?
    wat zijn de resultaten, maceddy?

Ik sta op het punt om het ook te installeren…
    Is het de meoite waard?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.