11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    tarun

Virtual PC 7.0.2 wil niet internetten

Ik probeer VPC al een tijdje het internet op te krijgen via ADSL. Een modem is geen probleem. Mijn Ethernet modem doet het goed met de Mac, maar VPC via Shared Networking geen geen toegang. Via Virtual switch krijg ik direct foutmeldingen dat VPC en de Mac hetzelfde IP-adres delen. Van mijn provider heb ik 1 IP-adres gekregen. In het Ethernet-modem kan ik wel uit de DHCP-server diverse IP-adressen destilleren, maar waar laat ik die?

Graag hulp!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Met Virtual PC zou ik liever niet op het internet gaan. Ben je niet bang van virussen?

Bijdrager
    Gijs

Daar is hij lekker mee geholpen. Er gaan vele miljoenen mensen dagelijks met Windows het internet op en die overleven het ook op een enkeling na allemaal. Als je al een virus mocht krijgen zal het hooguit je VPC om zeep helpen, maar bij mij is dat in zes jaar nog nooit gebeurd.

Je moet internetten via Shared Networking, dus niet met de Virtual Switch. Geknoei met je modem is niet nodig. Het enige andere dat ik kan bedenken is in de Preferences de Virtual Switch instellen op built-in Ethernet.

Bijdrager
    tarun

Dat had ik gedaan, maar dat werkt niet. Dus…?

Ik wil overigens niet echt internetten via VPC, maar het zou eenvoudiger zijn om belastingperikelen (kinderopvang, voorlopige teruggaaf) af te werken zonder modem. En sommige sites zijn alleen te benaderen met Windows. Erg fout, maar je hebt niet altijd de keus.

Bijdrager
    sedikit

Ik kan me herinneren dat op dit forum werd verteld dat de vpc 7.0.2. meerdere problemen geeft. Ik zou het bij de 7.0.1 houden. ik heb daarmee geen enkel probleem met het internet..

Bijdrager
    tarun
    ”sedikit”

Ik kan me herinneren dat op dit forum werd verteld dat de vpc 7.0.2. meerdere problemen geeft. Ik zou het bij de 7.0.1 houden. ik heb daarmee geen enkel probleem met het internet..

Da’s mooi, maar hoe ga je terug van 7.0.2 naar 7.0.1?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

7.0 opnieuw installeren en dan de vorige update 7.0.1 van http://www.versiontracker.com halen?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”tarun”

Ik wil overigens niet echt internetten via VPC, maar het zou eenvoudiger zijn om belastingperikelen (kinderopvang, voorlopige teruggaaf) af te werken zonder modem. En sommige sites zijn alleen te benaderen met Windows. Erg fout, maar je hebt niet altijd de keus.

Heb je alle Mac browsers uitgeprobeerd?
    Mozilla, Firefox, Opera, Internet Explorer, of misschien heb je een plugin nodig..?

Bijdrager
    tarun
    ”Mac
    ”tarun”

Heb je alle Mac browsers uitgeprobeerd?
    Mozilla, Firefox, Opera, Internet Explorer, of misschien heb je een plugin nodig..?

Het gaat me vooral om de belastingperikelen.

”sedikit”

Heb nu 7.0.1 draaien, geeft helaas geen verbetering.

PS: Heb 7.0.1 gevonden op download.com.

Bijdrager
    Esquare
    ”tarun”

Heb nu 7.0.1 draaien, geeft helaas geen verbetering.

Bij mij werkt ook 7.0.2 prima (nou ja, traag dan). Wat het probleem bij jou zou kunnen zijn, weet ik niet. Ik kan alleen mijn eigen instellingen melden:

Voorkeuren Virtual PC: Virtual Switch op <Default>
    PC Settings: beide COM-poorten op ‘None’ en Networking op ‘Shared Network’.

Probeer ook nog even onder het menu ‘PC’ de ‘Install or Update Additions’ te draaien. En vooral niet gaan rommelen met de settings in Windows zelf.

Bijdrager
    tarun

Bedankt voor alle hulp, maar helaas schijnt niets te werken. Dus zal ik maar in noodgevallen terugvallen op het modem.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.