19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    iApple

Virtual PC

Ik ben gedwongen VPC aan te schaffen ten behoeve van de opleiding van mijn dochter. Veel Cd-roms draaien alleen maar onder …….!

Welke versie kan ik het best aanschaffen. De CD-roms zijn niet altijd even up-to-date!

Draai zelf natuurlijk de nieuwste Apple programma’s op mijn G4 IMac!

Bijdrager
    Walkingfingers

Overweeg goed of je VPC wel wil! Voor hetzelfde geld kun je ook een gebruikte windhoosbak kopen en hang je die gewoon in je netwerkje.
    Ik vind VPC traag om er ‘lekker’ mee te werken + je mac is bezet! Als je dochter nog een aantal jaren te gaan heeft zou ik een WHB (windhoosbak) overwegen.

Bijdrager
    jonnie

FF een vraagje,

als je vpc installeerd en je installeerd windows xp, waar zet ie windows xp dan neer?

groetjes

Bijdrager
    SvS

Win mach is tegenwoordig zo goedkoop, k zou de simpelste pc overwegen ja.

En Win XP installeren onder VPC is af te raden. Win98 werkt al trager, dus winxp als een slak.

Bijdrager
    PoBoG4
    ”jonnie”

FF een vraagje,

als je vpc installeerd en je installeerd windows xp, waar zet ie windows xp dan neer?

groetjes

Bij mij staat het in /documents/Virtual PC list/windows XP
    en dat bestand is dan 1,28 Gb groot …;-)

Bijdrager
    friturist

als je VPC installeert gaat vraagt hij een schijfgrootte die geformatteerd mag worden voor windows. Ik vond het grappig gezien te hebben, XP op de mac, maar het is een nog grotere hel dan xp op een pc, dus ik zou inderdeed gewoon een 2ehandsje kopen, zeker in de trand van kinderen leren omgaan met pc’s javascript:emoticon(‘:innocent:’)

Bijdrager
    Aleida

Inderdaad, koop een windows pc, virtual pc is een ramp, tot mijn woede een dure ramp, na een week heb ik virtual pc weer verwijderd van mijn mac, traag als een slak en niets werkt zoals het moet werken, alleen het opstarten van virtual pc kost al minuten en dat gaat bovendien met veel lawaai gepaard en om dan ook nog eens een window progamma te draaien daar moet je zeen van tijd voor hebben, ik heb virtual pc in een vlaag van drift verbannen naar de kelder, voor eeuwig verdoemd,

Bijdrager
    Haddock

Op mijn iMac G4/1 Ghz werkt VPC-6 met windows 98 prima. Internet is geen enkel probleem en eenvoudige progjes ook niet. Maar soms moet je inderdaad wel wat geduld hebben. Het gaat allemaal wat langzamer dan je gewend bent.

Sinds kort heb ik een complete pentium-3 (800Mhz / 256mb) erbij staan die ik van een collega heb overgenomen voor 200,- euro. En daar kan VPC, qua snelheid, dus echt niet tegen op. Ter vergelijking, VPC-6 incl. XPhome kost je 285,- euro’s. De keuze lijkt me dan niet zo moeilijk.

Bijdrager
    Ruben

Helemaal eens met de rest; overweeg eerst de aanschaf van een 2e, 3e of 4e hands Wintendo. Ik gebruik zelf VPC6 om af en toe een site bij te werken die helemaal op FrontPage gemaakt is, maar echt fijn werken is het niet. Ik draai het op een iBook 800 Mhz met 640 MB intern en een snelle FireWire harde schijf en het is nog steeds zo traag als dikke stront door een dunne trechter.

Ik draai er Windows 2000 op en dat is ongeveer even snel als toen ik dat “vroeger” installeerde op mijn 32 MB laptop met een Pentium II processor met MMX, dit even ter indicatie van de te verwachten snelheid.

Bijdrager
    That Peter

Ik zou wachten op real pc 8) Belooft veel sneller te zijn, minder geheugen te gebruiken en de video kaart te gebruiken.

http://www.fwb.com/html/realpc.html

En het is 2 keer zo goedkoop:P

Bijdrager
    Edwin

Ik schrik hier behoorlijk van!

Ik ben gewend om met VMware onder Linux prima te kunnen werken met twee virtuele PC’s (Windows Server 2003 en XP Pro). Beide werken vrijwel (tegelijkertijd!) op dezelfde snelheid als in dual-boot mode op mijn IBM laptop 1.8Ghz met 1GB geheugen. Nog mooier is win4lin waar Windows ME in 5 seconden compleet is opgestart. De enige tip voor XP is, classic mode en alle animaties uitschakelen.

Maar… ik wil gaan switchen naar een Powerbook voor het hele gezin en hoe spijtig dan ook Mozilla en Safari, Internet Explorer is blijkbaar nog veelvuldig nodig. VPC-6 zou hierbij vanzelfsprekend worden aangeschaft. Dit gaat dus mooi niet door en nu lijkt mij een Windows 2000 Server met Windows Terminal Server op de Mac dan ook een veel betere oplossing.

Mee eens?

Bijdrager
    Tjerker
    ”mabspoel”

Ik ben gedwongen VPC aan te schaffen ten behoeve van de opleiding van mijn dochter.

Overigens kost VPC via de onderwijsstore geen drol: wij betaalden onegveer 20 euro… en daar kan weer geen whb tegenop!

Maar het moet gezegd: het is niet vooruit te branden.

Bijdrager
    ElectricCat

” Maar… ik wil gaan switchen naar een Powerbook voor het hele gezin en hoe spijtig dan ook Mozilla en Safari, Internet Explorer is blijkbaar nog veelvuldig nodig. VPC-6 zou hierbij vanzelfsprekend worden aangeschaft. Dit gaat dus mooi niet door en nu lijkt mij een Windows 2000 Server met Windows Terminal Server op de Mac dan ook een veel betere oplossing. ”

Misschien begrijp ik het verkeerd hoor Biker, maar er is gewoon IE voor OSX,misschien is wel wat trager dan safari of Camino,en verder heeft MS ook aangekondigd dat er geen vervolgversie meer komt, maar om IE te gebruiken hoef je echt VPC niet aan te schaffen.

Bijdrager
    dennis

De vraag is eerst, wat wil je met Virtual PC doen?
    Er is echt weinig wat je niet gewoon op je eigen mac kan doen!
    Alleen bestanden zoals .exe kan je alleen op windows openen, maar dat betekent niet dat daar geen vervanging voor is!

En school CD-Roms kunnen vaak alleen op windows bakkies worden gedraait, maar is het niet gewoon handiger om die ene keer (zoveel zal je dochter toch niet met een CD-Rom werken?) dan het huiswerk niet bij de buren te doen (vriendinnetje)?

Dan hoef je geen VPC aan te schaffen en ook geen windows bak die je toch niet wil!

Dennis

Bijdrager
    hutkoffer

ik had VPC 6.1 geloof ik. ik heb een powerbook g3, en ik moet zeggen, hij draaide nog best wel oke met winXP.
    had het ook nodig voor school, maar ik werd er schijt ziek van
    je hoefde zoieso niet proberen te internetten, ging veel te traag ( multykabel abbo, 60 euro in de maand) en de wat grotere programmas werkte ook niet goed.
    maar dat was mijn fout, ik had het niet op zon slechhte comp moeten zetten.
    wat kan je ermee. tja, alles wat een normale pc ook denk ik ?

wij hebben overgens nu een nieuwe pc (pentium xeon 2x 1.6 gig 2 gig ram) maar was wat duurder als VPC hoor;)

Bijdrager
    SanderQ
    ”That

Ik zou wachten op real pc 8) Belooft veel sneller te zijn, minder geheugen te gebruiken en de video kaart te gebruiken.

http://www.fwb.com/html/realpc.html

En het is 2 keer zo goedkoop:P

Ja maar je vergeet dat je dan nog wel een versie van Windows moet installeren en daar moet je dan dus ook een licentie voor kopen. Ik weet dus niet of je goedkoper uit zult zijn. RealPC levert namelijk alleen DOS. Zie de kleine lettertjes onder aan de pagina. :wink:

Bijdrager
    Ruben
    ”Biker”

Ik ben gewend om met VMware onder Linux prima te kunnen werken met twee virtuele PC’s (Windows Server 2003 en XP Pro).

Een Intel systeem emuleren op een ander Intel systeem is natuurlijk wel een heel ander verhaal dan een Intel nabootsen op een hele andere processor. Ook al vind ik VPC traag als dikke drab, het valt me nog mee dat het sowieso werkt. Ik moet de eerste Mac (OS X) emulator op de PC nog maar zien verschijnen.:-P

Bijdrager
    Deskman

Jullie weten toch wel dat VPC / Connectix is opgeslokt door Microsoft…:finderoud:

Afgezien daarvan, heeft VPC wel wat voordelen. Zo kun je op je Appeltje Win2000, win98, win95 en winXP tegelijk draaien als je daar behoefte aan zou hebben. En Linux kan er ook nog wel bij.

Ik heb het een tijd voor telebanken gebruikt en voor het controleren van websites. Want die zien er vaak ineens heel anders uit op een PC. En voor gebruik met mijn Garmin GPS. Gaat allemaal heel best.

Verder voor van die onmogelijke programma’s die alleen onder een PC draaien, zoals Publisher. Noodgevallen dus. maar dan werkt het wel allemaal.

Vergeet de mogelijkheid van multimedia. Geluid en beeld komen niet door zoals het hoort en games zijn helemaal niet mogelijk.

Anoniem

die link werkt niet!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.