5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Walkingfingers

Virtual PC 4 met upgrade 5 installeren op iMac G4 mogelijk?

Is het überhaupt mogelijk om VPC te installeren op een iMac G4 1 Ghz aan de hand van onderstaande gegevens:

VPC 4
    VPC upgrade naar 5

Mij lukt het niet omdat VPC 4 alleen op OS9 draait en met VPC 4 zal ik toch moeten beginnen.

Bijdrager
    Liam

Ik ben ooit vanaf een OS9/VPC4 installatie via 5 terecht gekomen in OSX/VPC6.
    Of het nu in de OS9 of OSX progammamap of partitie staat maakt niets uit. Updaten en in je doc zetten. Misschien dat ik het updaten vanuit OSX deed, dat weet ik niet meer.

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Liam”

Ik ben ooit vanaf een OS9/VPC4 installatie via 5 terecht gekomen in OSX/VPC6.
    Of het nu in de OS9 of OSX progammamap of partitie staat maakt niets uit. Updaten en in je doc zetten. Misschien dat ik het updaten vanuit OSX deed, dat weet ik niet meer.

Dat kan kloppen. Alleen als in VPC4 op een virtuele “PC” Windows 98 wil installeren dan komt de melding’dat hij geen OS kan vinden’. Daar wordt waarschijnlijk 9 mee bedoeld.

Bijdrager
    Deskman

VPC5 update heeft toch geen 4 nodig? Dat is toch gewoon een full install? en van 5 naar 6 ook. Ik kan het nu niet meer controleren (G5…) maar ik denk dat je gewoon kunt beginnen met installeren van 6. Wel heeft VPC onder OSX last van het vinden van de VPC’s zelf. Die worden in je home-map geplaatst en zijn daarmee niet meer toegankelijk voor anderen.
    Als je niet een voorgeïnstalleerde win98 diskimage hebt moet je die van voren af aan installeren. De stappen staan precies in de handleiding. Eerst een virtuele disk maken en dan Win98 er op zien te krijgen.

Bijdrager
    Liam

Volgens mij heeft een updater altijd de vorige versie nodig. Soms wordt die ge-updated, soms wordt er gewoon een nieuwe versie naast gezet. Hoe het met VPC ging weet ik niet meer, maar het kostte me in ieder geval geen moeite!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.