28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    Aleida

Virtual PC

Goedemorgen,

Even een vraag, ik was tot nu toe gewend om te werken met Rabo Telebankieren op mijn windows computer en weet dat dit niet werkt met een iMac. Nou kan ik natuurlijk internetbankieren maar dat is een crime, de rabo site is erg onduidelijk en ik heb het idee ook niet veilig, gezien het feit dat ik dagelijks betalingen moet verrichten is dat wel een vereiste. Nou hoorde ik dat je met virtuel Pc windows na kunt bootsen en daarin zou kunnen telebankieren als vanouds, het stuit me wel tegen de borst omdat ik met windows eigentlijk niets meer te maken wil hebben maar zolang de rabo weigert om een goed werkend rabotelebankierenpakket te maken voor de iMac denk ik dat ik er wel aan moet geloven. De geruchten dat de rabo ophoudt met het hele telebankieren zijn uit de lucht gegrepen, deze week kreeg ik nog een nieuw aangepast pakket van ze, natuurlijk alleen werkend onder windows, wie kan me in deze een raad geven? Een andere bank dat is geen optie, al mijn zakelijke betalingsverkeer en dergelijke zijn bij de rabo ondergebracht.

Aleida

Bijdrager
    Igor

virtual PC otw VPC is een optie. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat dit erg traag gaat maar voor alleen internetbankieren is het prima. De snelheid hangt natuurlijk ook erg af van wat voor mac je hebt. Het is zeker een optie maar ook wel een aardig prijzige optie…

Bijdrager
    Aleida

Ik heb een powerPc G4 800 MHz, werkt dat programma op deze mac? Wat is trouwens het verschil tussen Virtual PcC 6 en de versie die je me aanraadt? Ik moet er wel bij zeggen dat ik pas een week de imac heb en de meeste mogelijkheden nogal duister zijn voor me, al doende en door hier te lezen leer ik veel.

Aleida

Bijdrager
    SvS

He, ik zit bij Postbank en Rabobank. Ik begrijp je dat je niet wilt overstappen naar een ander (macvriendelijk) bank, dat had ik ook, daarom ben ik bij postbank gebleven, nu zijn ze eindelijk macvriendelijker geworden. Maar dat terzijde.

Met de rabo telebankieren heb ik nooit problemen. Enige wat je nodig hebt, is een speciaal rekenmachine van rabobank (naam vergeten), pinpas en code. En een goed werkend browser. Internet Explorer (sorry jongens!) werkt prima bij rabobank. Die cd met installatieprogramma’s moet je gewoon in de doos laten liggen. Heb ik ook gedaan. Als je maar die rekenmachine hebt, pinpas en internetverbinding ben je al een hele eind.

Nou vind ik persoonlijk de site van rabobank, met name voor telebankieren verre van overzichtelijk. Maar gewoon even puzzelen, inloggen, en dan moet het kunnen lukken.

Bijdrager
    SvS

Puur voor internetbankieren heb ik zelf geen geld voor over om een virtueel PC aan te schaffen, vind ik echt zonde van geld, zeker als rabobanksite bij mij wel goed werkt!

Bijdrager
    Igor
    ”Aleida”

Ik heb een powerPc G4 800 MHz, werkt dat programma op deze mac? Wat is trouwens het verschil tussen Virtual PcC 6 en de versie die je me aanraadt? Ik moet er wel bij zeggen dat ik pas een week de imac heb en de meeste mogelijkheden nogal duister zijn voor me…

Het programma werkt op elke nieuwe mac! VPC is de meest gebruikte afkorting voor het programma, dat praat wat makkelijker…

VPC 6 is de nieuwste versie en schijnt 25% sneller te zijn dan de vorige versie… ook al is dit nog steeds niet snel:(

En voor de mogelijkheden die nog duister voor je zijn is dit een goed forum om je vragen te stellen:D

Bijdrager
    Aleida

~Even voor Suzanne, er is een verschil tussen internetbankieren en telebankieren, voor telebankieren heb je de verbinding met het internet niet openstaan. je maakt pas verbinding als je klaar bent met het invoeren en de opdrachten kunt versturen, en je kunt zoveel betalingsopdrachten aanmaken als je wilt, bij het internetbankieren is dit rechtstreeks en gaat maar tot maximaal 12 opdrachten althans zakelijk internetbankieren en fouten zijn dan onherstelbaar, ook is de controle voor jezelf veel beperkter, internetbankieren bevalt me daarom niet, het kan wel maar is veel beperkter dan telebankieren.

Aleida

Bijdrager
    Applemoes

Ik denk toch dat de banken meer en meer over zullen gaan op internet bankieren, als ik zie waar ze allemaal op besparen dan ligt het erg voor de hand om ook het telebankieren t.z.t. niet meer te ondersteunen.
    De SNS site werkt bij mij al twee jaar super,daar hebben ze een apart gedeelte voor zakelijke gebruikers, ik denk dat één van de kenmerken van de Maccers is dat wij altijd wel een oplossing vinden om toch te kunnen werken zoals wij willen of om met Johan te spreken”elk nadeel heb z`n voordeel “.

Bijdrager
    SvS

Oh Aleida, dat wist ik niet. Ik dacht dat het hetzelfde was.

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb alleen maar ellende met VPC 6. Eigenlijk alleen maar met Windows 98. Ik krijg het niet compleet werkend geinstalleerd. Altijd mist’ie weer een of ander .dll bestandje en dan komt dat zaklampje weer in beeld. Laat staan dat je internet aan de praat krijgt!!!

Heb de hele mikmak snel weer van mn mac afgekieperd.

Bijdrager
    Gijs

Ik heb in het verleden ook mijn problemen gehad met VPC, maar sinds versie 5 werkt het eigenlijk best goed. Je moet even de tijd nemen om het te installeren, maar de ‘additions’ die je nodig hebt om te kunnen samenwerken met je Mac worden nu zelfs automatisch geïnstalleerd en daarmee ging het bij mij nog wel eens mis. Nu dus niet meer. Als je maar even geduld hebt.
    Tja, de prestaties zijn natuurlijk geen moderne PC. De fabrikant vergelijkt het zelf met een Pentium II. Op een G4 800 Mhz moet het redelijk draaien. Ik gebruik VPC voor Girotel, de Belasting en soms wat downloaden van Mac-onvriendelijke sites. Voor die taken werkt het prima en snel genoeg. Ik zou er geen zware taken op uitvoeren, maar dat was ook niet de bedoeling, begrijp ik. De afweging die je dan nog moet maken is of VPC je het geld waard is voor wat je ermee wilt doen, want goedkoop vind ik het niet.

Bijdrager
    dr Tree

Met een Mac en Explorer is het prima Internet Bankieren.
    Werkt snel en prima.
    Aanvragen bij de Rabo, extra raar rekenmachinetje krijg je erbij die met hulp van je pinpas al je aanvragen beveiligd, werkt goed.

En VPC 6. Tja ik dacht er dvd’s mee te kunnen rippen met dvdxcopy en instant copy, maar dat valt tegen…

Bijdrager
    iSpons

Ik zou VPC 6 willen kopen omdat ik autocad nodig heb voor school
    en soms ook een spelletje spele;)
    maar is dat wel aan te raden?
    woensdag heb ik *eindelik* mijn eMac Superdrive 1GHz en ik wil niet dat ik direct zoveel moet uitgeven voor VPC 6 en dat het dan niet werkt :s

Bijdrager
    ArthurZZZ

Scheld me alsjeblieft niet compleet verrot hoor.. maar…

je kan VPC 6 makkelijk downloaden.. het is een 12 MB download.. je moet dan alleen maar aan een kopie van windows zien te komen en klaar ben je

alleen is het voor spelletjes niet aan te raden.. daar is het gewoon veeeeeeeel te traag voor.

Bijdrager
    Aleida

Nou dat is prachtig maar je zet je tip te laat neer gezien het feit dat ik VP6 voor veel geld gekocht heb. Weggegooid geld is mijn ervaring, traag opstartend, slecht werkend en zeer langzaam, het is me een doorn in het oog maar goed, ik gebruik het voor telebankieren en ben opgelucht als ik het weer af kan sluiten.

Aleida

Bijdrager
    ArthurZZZ

VPC is inderdaad te traag.. ik zelf gebruik het alleen voor kazaa (ja.. ik ben een illegaal mannetje :)) en dan hoef je eigenlijk niet veel te doen behalve kijken.. dan is het te doen. maar als je actief er mee bezig bent is het niet te harden zo traag

Bijdrager
    iSpons

Thx je hebt me zonet een *MEGA* Blunder (en heel veel geld) bespaard:)

Bijdrager
    ArthurZZZ

haha.. ja alleen als je het echt nodig hebt moet je het kopen.. en vooral voor spelletje is het niet aan te raden, want ik denk dat VPC nog geeneens oude DOS spelletjes aan zal kunnen

Bijdrager
    Gijs

De makers zeggen zelf duidelijk dat VPC voor spelletjes ongeschikt is, dus iedereen die daarover mekkert moet gewoon beter lezen. Voor internetten is het redelijk geschikt: bijvoorbeeld telebankieren (Girotel) en Kazaa werken bij mij prima op mijn iMac DV 500Mhz.

Bijdrager
    editor

Waarom zijn jullie niet gewoon slim en koop je ergens een 2de hands 500 MHZ PC voor alleen je spelletjes?
    Hoef je je ook niet verder te ergeren aan dat VPC wat gewoon BAGGER is!

Bijdrager
    Pjotr

Gebruik ook VPC voor telebankieren met girotel. Hoewel dat ook niet meer hoeft. Lukt inmiddels via internet met Safari. Met girobase ook nog historie en overzichten.
    Ben benieuwd of er ook iemand is die VPC heeft en een dubbelprocessor Mac heeft. Het schijnt dat VPC 6 daar goed van profiteert qua snelheid, is dat zo?
    Peter

Bijdrager
    Ruben

De meningen over VPC6 lopen blijkbaar heel erg uiteen. Het is natuurlijk ook maar net wat je er mee wilt doen. Ik heb het zelf braaf aangeschaft omdat ik nogal een aantal homepages bij te houden heb die met FrontPage zijn gemaakt en ik moet zeggen dat dat prima te doen is op VPC. Natuurlijk is de snelheid niet om over naar huis te schrijven, maar het is een prima alternatief voor zo’n logge saaie grijze Wintendo op je buro voor die enkele keer dat je Windows “moet” gebruiken.

Ik gebruik het op een iBook 800 Mhz en dat werkt best redelijk voor FrontPage (lopende onder Windows 2000). Het is wel belangrijk dat je de “virtuele machine” een beetje rijkelijk geheugen toewijst. 256MB is toch wel het minimum, liever meer. Dus op een Mac die zelf maar 256MB heeft gaat dat dus niet lukken en zal VPC aanzienlijk trager lopen.

Bijdrager
    Sam

Kan je VPC downloaden??? Huh :? Waar??? :roll:

Bijdrager
    okki

Internetbankieren bij de Rabo werkt bij mij onder 10.2.6 met IE 5.2.2 en de laatste Safari prima. Alleen het adresboek wil onder IE nog wel eens haperen. Ook bij de ING-bank geen problemen. En ja, bij beide banken heb je een beveiligingscalculator nodig. Maar niet voor de Mac? Nee dus, alles werkt!
    VPC? Leuk voor de belastingdiskette of zo. Ja, het werkt verder goed, ja, je kunt er ook mee internetten, maar serieus iets met VPC doen? Dan een héél dikke Mac met héél veel terahertzen en Gigabytes en zo. Enne, die heb ik niet!

Have fun!

Okki

Bijdrager
    Ruben
    ”Sam”

Kan je VPC downloaden??? Huh :? Waar??? :roll:

Bij Connectix… nadat je netjes met zo’n plastic kaartje met nummertjes betaald hebt… :-P

Bijdrager
    Sam

Jip! Snap het, geen andere maniertjes dan met die nummertjeskaart?

Bijdrager
    tomfeys

Echt niemand weet iets? :cry:

Bijdrager
    boelie

Zelf gebruikte ik vpc i.c.m. autocad 2000 om ’s nachts aan m’n tekenwerk te zitten. VPC 5 had zover getuned dat het nog acceptabel werken was, ik moet wel zeggen dat ik alle andere programma’s had uitgeschakeld.

Tsja, het liefst heb ik gewoon een tweedehand pc laptop die alleen bedoelt is voor autocad. Verder kan ik wel met vectorworks werken, maar het is erg slecht met uitwisselen van autocad bestanden.

”tomfeys”

Echt niemand weet iets? :cry:

Ik had vpc op een server gedownload. Gewoon even zoeken bij tracker-tracker en anders werkt direct connect wel. Volgens mij was hier al eens een draad over.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.