12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    stoef

virtual pc

ik zoek een prog om windhoos te draaien op mijn mac.

heb het nodig voor updates van mijn navigon navigatie.

ik heb een g4 867 power pc, 1,12 gb ram

welk programma kan ik draaien en waar evt te downloaden ?

arno

Bijdrager
    Josebo.

Heb je Leopard?

Bijdrager
    sypie

VMware fusion (Intel only), Parallels(Intel only) en VirtualBox (Intel only).

De eerste 2 zijn betaald, de laatste is gratis en open source.

EDIT: Je moet dus wel even kijken naar de systeemeisen van die pakketten. Je zou ook nog kunnen zoeken naar een PPC versie van Virtual PC for Mac, van Microsoft.

Bijdrager
    stoef

ikdraai met 10.4.11

Bijdrager
    Marius1976

Er wordt wel erg veel verwarring gezaaid in dit topic.

Virtual PC van Microsoft is ALLEEN voor PPC, dus dat zou goed zijn voor topic starter.

Alle andere suggesties geven het al aan (Intel Only) en het gaat duidelijk om een G4.

Alle Windows ‘emulators’ voor PPC zijn traag trager traagst en zijn (naar mijn mening) hooguit interessant om -als het echt niet anders kan- een heel klein programmaatje te draaien, een internet pagina te bekijken in Internet Explorer of wat te rommelen met Office. Of… als je verslaafd bent aan Patience, dat draait er ook prima op.

Nu heb jij ook nog eens weinig Ghz-en, dus stel je er niet te veel van voor. Ik draai Virtual PC op mijn iBook G4 1.33 Ghz en het is te doen voor de dingen die ik net zei.

Er zijn ook nog andere emulators, maar die zijn NOG trager, omdat die echt een PC hardwarematig emuleren. Virtual PC is geoptimaliseerd om Windows te doen… althans zo lijkt het.

Groet
    M.

Bijdrager
    Oppie
    ”Marius1976″

Er wordt wel erg veel verwarring gezaaid in dit topic.

Zeg maar rustig: er wordt van alles geroepen zonder eerst even te lezen en na te denken! :sealed:

Bijdrager
    boerke

Google even naar Q emulator.
    Gratis, en werkt ook.

Kju-app.org

(sorry, zit wegens hd crash even op de Iphone te antwoorden,
    Dus geen copy-paste voor de link)
    (APPLE!!!!)

Bijdrager
    Marius1976
    ”boerke”

Google even naar Q emulator.
    Gratis, en werkt ook.

Kju-app.org

(sorry, zit wegens hd crash even op de Iphone te antwoorden,
    Dus geen copy-paste voor de link)

Forget it….

Q emulator is inderdaad gratis. En ja het werkt. En daar houdt het dan ook op.
    Het is echt nog vele malen trager dan Virtual PC. Ik heb een tijdje gevogeld met Q voor ik Virtual PC had en ik gebruikte het op een iMac G5 2.1Ghz met 1,5GB ram. Op alle fronten dus sneller dan wat Topic Starter gebruikt, en hier was het al geen doen.

Nee… ik zou zeggen: als het echt perse moet… neem dan Virtual PC, en stel je er dan nog niet te veel van voor dus.

Bijdrager
    Xcode

Marius is zowat de enige in dit topic met wijze antwoorden. Ik wil er even aan toevoegen dat Marius helemaal gelijk heeft. Virtual PC is eigenlijk geen aanrader, maar wel de beste manier om Windows op een PowerPC-Mac te draaien.

Bijdrager
    deafpeople

ik heb Virtual PC gedownload, zowel versie 7.0.3 als 7.0.1 en beiden willen niet installeren…. Ik heb een powerbook G4 met 1 gieg aan geheugen. Weet iemand wat ik kan doen om ‘m wel geinstalleerd te krijgen?

Thanks!

Bijdrager
    Marius1976
    ”deafpeople”

ik heb Virtual PC gedownload, zowel versie 7.0.3 als 7.0.1 en beiden willen niet installeren…. Ik heb een powerbook G4 met 1 gieg aan geheugen. Weet iemand wat ik kan doen om ‘m wel geinstalleerd te krijgen?

Thanks!

Sinds wanneer is Virtual PC vrij te downloaden?

Wat lukt er niet met installeren dan?

Bijdrager
    deafpeople

ik heb via de apple site virtual pc gedownload

Installer start en geeft dan een venster: “er moet een programma worden gerund om te kijken of de software op uw mac kan worden geinstalleerd. Wilt u doorgaan?” Dan klik ik ja, en dan geeft installer een scherm waarop staat dat de betreffende software niet op mijn mac is te installeren.
    Dit vind ik best vreemd, aangezien mijn powerbook volgens mij toch alle vereisten heeft voor Virtual PC 7.0.1.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.