6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bwslob

Virtual Image?

Hallo forumleden,

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een 20″ I-Mac systeem. Tot nu toe is het wel even wennen, maar …wat werkt het allemaal lekker snel zeg!

Helaas ben ik niet zo goed met de programmatuur, vandaar dat ik hier nu een vraag in dit forum wil plaatsen, en hoop op een antwoord.

Ik wil graag (zoals in Windows met Deamon of Alcohol mogelijk is) bepaalde extensie, bijvoorbeeld .nrg of .dmg mounten.
    Dus niet eerst branden op cd of dvd, maar het liefst meteen kunnen openen zodat ik de inhoud van het bestand kan zien.
    Ik begreep dat het mogelijk is met toast, maar … hoe mount ik hem dan zodanig dat deze direct beschikbaar is? Of zijn er andere goede oplossingen? Ik hoor het graag.

Bart-Willem

Bijdrager
    www.project-euh.com

DMG zouden door het systeem zelf al geopend kunnen worden. In toast heb je de optie ‘mount’ als je een disk image geladen hebt.

Bijdrager
    lowfi

Bang om te dubbel klikken?

Begin daar eens mee en kijk wat er gebeurt…..

Bijdrager
    bwslob

dan gebeurt er niets

Geblokkeerd
    Anoniem

Een .NRG kan Mac OS X niet zelf openen, want dat kent ie niet.

Maar alles dat lijkt op .DMG of .ISO kan hij zelf mounten.

Als ik me niet vergis -is- een .NRG eigenlijk gewoon een .ISO, maar met een andere extensie. Probeer dus eens de extensie van de file te veranderen en dan nog eens te dubbel klikken.

Bijdrager
    bwslob

bedankt voor jullie reacties, ga het vanavond direct uitproberen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.