19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    remco pardoel

vinyl -> mp3

Ik heb nu peak en die loopt vast..
    heeft er iemand een idee welk programma goed is om platen om te zetten naar MP3 bestanden?

groetjes

remco

Bijdrager
    Hanky Dussen

Garageband, Audacity, CD Spin Doctor (Roxio)…….om maar wat te noemen…

Bijdrager
    remco pardoel

bedankt voor de tips
    Ik ben geen held met zoek functies en zo…
    :-(

audacity geeft bij mij geen respons en blijft hangen
    die optie werkt voor mij in ieder geval niet

Ik ga het eens proberen met de andere programma’s

remco

Bijdrager
    kevlar

Bij audacity moet je een plug in downloaden LAME MP3 encoder

http://audacity.sourceforge.net/download/mac

Bijdrager
    computer space
    ”kevlar”

Bij audacity moet je een plug in downloaden LAME MP3 encoder

http://audacity.sourceforge.net/download/mac

OF als AIFF opslaan en met itunes omzetten.

Bijdrager
    remco pardoel

het probleem zit t er in dat hij heel zacht weer geeft
    al geprobeerd met volume en een ander programma

met amadeus hetzelfde probleem

Nu hebben ze me soundstudio geadviseerd bij apple
    anders zou het wellicht een hardware probleem zijn…

Bijdrager
    Mac Cloud

Hoe komt het signaal van de draaitafel in de mac ?

Ws heb de output van de draaitafel rechtstreeks in de mac-input,en dat is geen goede aansluiting,het signaal is te zacht.

Wat je kunt doen is de draaitafel aansluiten op een versterker,en dan de line-out van de versterker aansluiten op de geluid-in van je mac.

Succes.

Overigens is het legaal om mp3 bestanden te downloaden via bv Limewire van LP’s die je zelf hebt…

Bijdrager
    kevlar
    Bijdrager
    Hanky Dussen

zoals al gezegd, eem platenspeler heeft een (speciale) voorversterker nodig, anders komt het signaal veel te zacht je Mac binnen. Een Griffin iMic is een goedkope oplossing.

Bijdrager
    remco pardoel

Ik heb een technics aangesloten op een Pioneer mengpanel.

Heeft eerst altijd gewerkt..

Maandag andere kabels halen … anders moet het haast el een hardware probleem zijn

Bedankt voor de reacties!..

Bijdrager
    vortex

je moet ts je plaatendraaier en de input van je soundcard ng een voorversterker plaatsen , in vakterm een RIAA amplifier, je kan ook best je draaitafel aarden om ververvelde broomgeluiden weg te vlakken.
    op win pc ging het vlekkeloos met de standard soundblaster software , veronderstel dat garageband ook gaat overweg kunnen met die input , vervolgend ng decoderen naar mp3.
    Was wel een tijdrovende job , wil je het goed doen , moet je trac per trac werken.
    Heb zo enkele van mn oude garage rock lps die nooit op cd zijn verschenen omgezet , is meer iets voor de lange winteravonden/nachten.

Op shareza is er een dude die complete lps aanbied in 1 mp3 trac , kan nie de bedoeling zijn.

Bijdrager
    mkornegoor

Ik heb een technics aangesloten op een Pioneer mengpanel.

Als die Pioneer een DJ-mixer is, dan zit die RIAA versterker daarin (moet je de Pioneer wel op PHONO zetten en niet op LINE). Tevens zal er dan een aansluiting zitten voor aarde (GND zie je vaak met een soort “bezem” plaatje).

Als het goed is moet hij dan via de Master of iets dergelijks de boel uitsturen naar je Mac. Zoals Vortex correct opmerkte moet er idd wel worden voorversterkt.

Aan een iMic van Griffin zou ik absoluut niet beginnen als je wat van de originele kwaliteit wilt overhouden! Dat is echt zonde van de mooit vinylklank!

Succes!

Bijdrager
    remco pardoel

Je gelooft t niet…
    t zat m in de kabel
    :-)

Probleem grotendeels opgelost

nu alleen t probleem dat niet alles op een sterkte weergeeft nadat ik mp3 op een cd brandt

remco

Bijdrager
    mkornegoor

nu alleen t probleem dat niet alles op een sterkte weergeeft nadat ik mp3 op een cd brandt

Wat bedoel je daar precies mee?[/quote]

Bijdrager
    Hanky Dussen

Tja, daar heb je weer een audio-editing programma voor nodig, om alle volumes gelijk te trekken.
    Alhoewel, in iTunes zit ook zo’n functie (in te stellen bij de voorkeuren), maar die werkt naar mijn mening niet helemaal super…

Bijdrager
    remco pardoel

platen geven harder weer op gebrande cd’s dan mp3’s die ik download.

Bijdrager
    mkornegoor

Als de nummers die je van plaat haalt harder zijn, is het niet zo moeilijk om op te lossen.

Open een gedownloade mp3 die je als referentie wilt gebruiken (dus zo hard je de rest wilt hebben). Vervolgens open je de plaat (die je op de computer hebt gezet) met een audio editor (Peak) en zet je door middel van “Gain” of “Amplitude” of iets dergelijks, de plaat zachter zoveel als je nodig acht. Dit kan bijvoorbeeld 3dB zijn ofzo. Op deze manier is de plaat op CD net zo hard als de mp3 die je hebt gelooid.

Bijdrager
    vortex
    ”remco

platen geven harder weer op gebrande cd’s dan mp3’s die ik download.

zal ws zijn omdat uw line in op full staat als je vynil aan het opnemen bent , niet?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.