20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    gipsman

Vintage Mac

Vrienden van mij vonden deze mac in een hoek van een boerderijtje in…Kroatië toen ze enkele maanden geleden even in de voormalige schuur keken. Ze hadden het huis al gekocht, incl. inboedel, dus ook deze mac. Geen keyboard of muis of stroomkabel. Het zijn microsoft gebruikers, maar ze hebben hem toch mee naar België gebracht. Ze vragen zich natuurlijk af of ‘het ding’ nog enige waarde heeft…

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door gipsman.
    Bijdrager
    McPim

Of ie het doet of niet lijkt me het meest relevant 😉. Daarna wat de gek ervoor geeft, kijk even op Marktplaats en eBay. Verwacht geen schokkende bedragen (ze zijn nog vrij makkelijk te vinden) en zeker niet als er verder niets bij zit. Piepende of overleden condensatoren komt regelmatig voor maar dat is te repareren. Deze lijkt op de foto nog wel mooi grijs i.p.v. beige verkleurd wat je vaak ziet. Dat zou ik dan weer een pluspunt vinden.

Bijdrager
    Classic II

Mijn favoriet!

De jongste en snelste Mac in die vorm. (De Color Classic buiten beschouwing gelaten).

Condensatoren zijn inderdaad een heikel punt, vooral bij deze modellen.

Aanzetten zonder toetsenbord of muis kan geen kwaad. Laat ie een dambord of strepen zien, dan is het tijd voor nieuwe elco’s.

De afgelopen twee maanden zijn er op eBay twee ‘recapped’ exemplaren verkocht, elk voor rond de $450,-

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, waarde – behalve ‘goh, wat leuk’ – heeft een Classic zeker niet.

Dat is toch een beetje een soort 90’s low budget kopietje van de originele Macintosh (Plus, etc.)

$ 450,- is b.t.w. een belachelijk bedrag voor die dingen.

Dan heb ik hier ook nog wel een leuke vakantie aan waarde bij elkaar staan. .;)

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    McPim

Classic II op 9 november 2019 om 21:40
    De jongste en snelste Mac in die vorm.

De SE/30 is ouder maar was een stuk sneller.

Inactief
    Anoniem

Gôh, daar heb ik nog heel veel uren Tetris op gespeeld.

Bijdrager
    Shmoo

Voordat je getrouwd was neem ik aan?

Bijdrager
    gipsman

OK, dank voor de commentaren. Ik vraag dat ze hem overmaken aan de Vlaamse Overheid. Daar is dringend een hardware update nodig.🤒

Bijdrager
    Classic II

<p class=”cite”>McPim op 9 november 2019 om 21:50</p>

Classic II op 9 november 2019 om 21:40
    De jongste en snelste Mac in die vorm.

De SE/30 is ouder maar was een stuk sneller.

Verhip, je hebt gelijk.

Bijdrager
    KarelWillem

Zoals ik al zei, het waren low budget modelletjes voor de consumentenmarkt.

En ook nog eens uit de tijd dat Apple richting afgrond aan het glijden was.

Bijdrager
    Shmoo

Low budget modelletjes voor de consumentenmarkt… Hihi hebben we het over Apple of Aldi?

Bijdrager
    KarelWillem

We hebben het over het stuurloze Apple uit de jaren negentig. .:)

Toen ze een onoverzichtelijk brij Macs over de consumentenmarkt uit kotsten.

(Tussen 95 en 98 zelfs aangevuld met een groot aantal onder Apple licentie gebouwde clones).

Bijdrager
    Shmoo

🤔 zit je nou te fucken met mij? Das tegenwoordig niet het geval met al hun duuzend-en-een Air, Pro, Plus, X modelletjes?

Misschien is het bedrijf op dit moment wel net zo stuurloos als jaren geleden alleen valt dat minder op omdat het nu stuurloos is in een badkuip vol met geld.

Bijdrager
    Classic II

<p class=”cite”>KarelWillem op 10 november 2019 om 13:09</p>
    We hebben het over het stuurloze Apple uit de jaren negentig. .:)

Dat is goed zichtbaar als je op Wikipedia kijkt naar de tijdlijn van de Mac modellen.

Je ziet aan het plotselinge uitdunnen van de productlijn precies zien wanneer Steve Jobs terugkwam.tijdlijn

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Anders schenk je hem aan hun.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 10 november 2019 om 13:19

🤔 zit je nou te fucken met mij?…

Ja.

Dezelfde lijn uitbrengen voor zakelijk en consument, maar ze dan wel allemaal een andere naam geven bijvoorbeeld. Nee Shmoo, in ‘mijn tijd’ was het echt allemaal een flinke slag erger.

Inactief
    Anoniem

<p class=”cite”>Shmoo op 9 november 2019 om 23:41</p>
    Voordat je getrouwd was neem ik aan?

Ja, nu speel ik andere spelletjes.

Bijdrager
    Shmoo

Het spelletje ‘mooi weer’ ?

Inactief
    Anoniem

🤜🤛

Bijdrager
    SvS

Nieuwe, maar steeds lelijker modellen met onlogische benamingen. Steve Jobs kwam net op tijd terug.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.