4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mekker

vingette op crop aperture

Als je een foto cropt in aperture en daarna vingetteerd krijg je de donkere hoekjes op de niet gecropte hoeken van de foto maar op de hoeken van het origineel. (voor zover ik me herinner kon dit vroeger wel )
    hebben ze dit veranderd en is dit normaal of een bug in de laatste versie van aperture?

Bijdrager
    Yggdrasil

Als ik een foto bijsnijd en hem dan voorzie van een vignette-effect, dan komt het vignette inderdaad uit de hoeken van de originele plaat. Ik heb het eigenlijk nog nooit anders geweten. Ik draai al mee sinds Aperture 2 dus heel veel ervaring heb ik er niet mee.

Bijdrager
    Ir.Bob

De vignette komt altijd uit de hoeken van het origineel, dat is nooit anders geweest, althans in mijn herinnering dan.;-)

Bijdrager
    Nolleos

Vreemd, bij mij komt de vignette gewoon uit de 4 hoeken, na het croppen. Wanneer ik dan in de croptool even terugschakel naar het origineel, zoals @Niiiiickk laat zien, dan springen ze naar de 4 hoeken van het origineel.
    Ik gebruik Aperture 3.3.2, maar daarvoor was dit volgens mij toch ook al het geval.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.