30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    KR1275

Vinden jullie de G5 echt zo mooi?

Vinden jullie de G5 echt zo mooi of is het omdat het een Apple is?? Ik vind het een vreselijk lelijke bak. Ik voorspel dat er eind 2004 nieuwe modellen komen, die er beter uitzien. Apple draait een beetje door.

Bijdrager
    Zout

Na em in het echt te hebben gezien vind ik em wel veel mooier dan op de plaatjes! En ik kijk graag de hale week tegen dit monster aan!

Bijdrager
    zakalwe

Ik ben al zo’n 16 jaar Apple gebruiker (en fanaat) en ik kan je vertellen dat ik bij de introductie van verschillende modellen zoiets had van “oei! lelijk!”. Maar meestal verdween dat wel nadat de machines eenmaal gemeengoed werden en in levende lijve waren te ervaren. De PowerMac G5 vind ik er echter wel OK uitzien, voor het eerst heeft Apple een PowerMac die past bij de PowerBooks…

Bijdrager
    JoepieNL

Het is een stoere lompe bak die wel zal aanslaan bij veel mensen; ik vind de eerste G4 nog steeds het mooiste, die is ook erg sierlijk. Maar de G5 is ook wel mooi; alleen is ie zo groooot… en lomp.

Moderator
    Adriaan Mol

Hierover heb ik ooit nog een artikeltje geschreven:
    http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1026

Bijdrager
    EagerB0bNerd

in vind hem vooral erg GROOT. En ja, hij is goed ontworpen, goed gemaakt van mooie en tactiele materialen met mooie details en goed doordachte en innovatieve oplossingen.

voor een computer zeker stijlvol, maar echt mooi, nee.
    Ikzelf zou hem op de grond zetten, of in ieder geval uit het zicht.
    Ik snap sowieso niet waarom je een computer op je tafel zou willen hebben staan

Bijdrager
    araminta
    ”EagerB0bNerd”

Ik snap sowieso niet waarom je een computer op je tafel zou willen hebben staan

Ja, ik heb mijn iMac ook een tijdje op de grond gezet, maar dat was het ook niet…

:wink:

Wat betreft de G5. Voor mij was het ook wel wennen, van translucent plastic naar strakke Alu. Maar ik vind het echt een hele gave bak. De designers bij Apple hebben volgens mij wel door dat je een goed concept niet te lang moet uitmelken, maar dat je het op een gegeven moment over een andere boeg moet gooien. En dat is met de G5 wel gelukt, lijkt me.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”araminta”

Ja, ik heb mijn iMac ook een tijdje op de grond gezet, maar dat was het ook niet…

:wink:

.

ja dat zal best, zeker als je zelf WEL aan tafel zit :wink:

Bijdrager
    kMIkaZu

Ik vind het in ieder geval ook een heel mooie computer. Het straat gewoon snelheid uit. Dat aluminium en weinig franjes, het ziet er gewoon heel koel (en cool ook;) ) uit, en het straalt werkelijk supersnelheid uit. Als was ie buitenaards! Ja, ik ben er dus echt weg van!:-D

Moderator
    unSOUND

Ik vind het een pracht van een beest. simpel, steriel, en toch uitdrukkelijk aanwezig.

En wat betreft het formaat: de een vind het te groot, maken ze hem kleiner gaat een ander weer huilen dat er te weinig plaats is voor uitbreiding en/of koeling, het is ook nooit goed.

Inactief
    Anoniem

ik vind hem wel mooi alleen vind ik het niet leuk dat er maar plaats is voor maar 1 cd poort :?

Bijdrager
    Jor1
    ”zakalwe”

voor het eerst heeft Apple een PowerMac die past bij de PowerBooks…

en Panther

Bijdrager
    Schrijvert

Ik ben de gelukkige eigenaar van een G4 450Mhz, oftewel een van de eerste en dus ook het orginele ontwerp. Ik heb vandaag mijn 20 inch flatscreen gekocht en die past er perfect bij.

Ik heb dit weekend de G5 voor het eerst in levende lijve gezien…. en ik vind ‘m te groot en te lomp… hij is wel mooi maar qua ontwerp haalt ie het niet bij de G4’s. Ik denk dat ik ook geen G5 koop, ik wacht wel totdat ik een Sonnet G5 upgrade kan kopen.

Ciao

Bijdrager
    Jor1

buitenkant is belangrijk…
    maarre… niet vergeten het gaat ook om wat er in zit!
    je zou een G5 niet moeten kopen voor alleen de buitenkant – daar is tie veel te duur voor!

Bijdrager
    ElectricCat

Ach , hoe die eruit ziet is allemaal zo erg niet, maar ik vind het erg jammer dat er geen 2e drive in kan, en ik las ook nog ergens dat er maar ruimte is voor 1 extra harde schijf.
    Vind ik toch een groot minpunt, dat je’m slecht kan uitbreiden.
    Nou ja, misschien veranderd dat nog bij toekomstige updates aan de machine.

Bijdrager
    BlueRose_76

Ik heb hem verleden week ook in het echt zien staan. Blweh, als je hem leeg haalt kan er zo een dakloze in wonen. Op de plaatjes toont hij enigzins slank en Powerbook-erig. Live is het net een scheepscontainer met de uitstraling van grijze archiefkast.

Over de prestaties niets meer dan goeds overigens. Er werd tien dagen hardcore op gefinalcutpro’ed, zonder klachten.

Laat maar komen dat nieuwe design (en het liefst back to the blue G3 tijden).

Bijdrager
    2manydjs

Ik zag hem zaterdag voor het eerst in het echt, maar het was pas gister toen ik hem weer zag dat het me opviel dat ie echt gigantisch is.
    Maar hij blijft wel echt heel cool.
    Ik zou alleen niet weten waar ik hem neer zou moeten zetten, hij past niet op de plek waar mijn B&W nu staat.

Bijdrager
    Jor1

hij mag best bij mij staan hoor!

Bijdrager
    Ruben

Ik vind het persoonlijk ook een oerlelijke bak. Zelfs mijn oude Packard Bell PC vind ik nog mooier (leuk design met “vrouwelijke” rondingen). Maar misschien is het wel wat de meesten hier zeggen en moet ik ‘m eerst een keer in het echt zien…

Bijdrager
    chm

Zoals ze zo mooi in ’t Frans zeggen: “Les couleurs est les goûtes ne se discutes pas”. Dus of deze desgin algemeen zal aanslaan, daar zullen we nooit ni uitkomen.
    Persoonlijk vindt ik dit een wonderbaarlijke design, oogstrelend en functioneel. U zal vragen functioneel? Ja, denk maar eens aan de stapelbaarheid, en vergeet niet dat deze design niet gecreërd is voor de computer van nu maar tevens voor volgende generaties van processors, want je denkt toch niet dat ze voor deze configuratie zoveel koeling nodig hebben maar dat die tevens voorzien zijn voor snellere processoren van de toekomst. Verwacht wordt dat ze binnen een jaar aan een dual 3gigahertz zullen zitten!
    Dus volgens mij zal deze design wel een tijdje meegaan.

En zelf zie ik deze design beter in een modern interieur staan dan de plastieke G4 (maar ja dit is weer kwetie van goesting).
    Maar één ding kan niemand ontkennen het is en blijft een origineel consept waar menig PC ontwikkelaar alleen maar kan van dromen, en dan namaken, lol!

En als je de plaats hebt zou ik eens proberen de G5 dwars te zetten zonder de metalen zijkant en met de plastic kap, dan is hij nog mooier!! 8)

Bijdrager
    Murfel

ik vond de eerste Quicksilver de mooiste G4 die ze gemaakt hebben.
    Bij de update hadden ze dan zo van die kleine gaatje in gestoken vooraan, die waren direct wat minder… :(

Bijdrager
    markj

Ja, ik vind hem écht zo mooi! Maar inderdaad, smaken verschillen én evolueren.
    Ik vond de PowerMac G4 ook mooi, maar vergeleken met de G5 zijn het voor mij ouderwetse dingen. Idem met de AluBooks vs de TiBook en de iBooks.
    Ben wel benieuwd wat na de Alu-look zal komen, zouden ze weer met iets nieuws en nog mooiers kunnen komen?

Bijdrager
    Sad

hij is heel mooi vind ik. als hij nieuw is. Want na een jaartje volop draaien met al die ventilatoren is het volgens mij 1 groot stofnest.:(

Bijdrager
    Hanhart

Persoolijk vind ik de G4 ’s mooier. Mijn eerste reactie bij het zien van de G5 was dan ook MMMMM snelle bak die wil ik wel hebben :D maar zijn jas vind ik echt lelijk.

Bijdrager
    cabbie

Wat groot, maar verder erg mooi en stil.

Bijdrager
    Bigs

Hij is erg mooi, vooral de binnenkant.. maar ik vind hem wel een beetje groot, wat ik van de G4 ook al vond trouwens.

Bijdrager
    appleholic
    ”colpolyp”

hij is heel mooi vind ik. als hij nieuw is. Want na een jaartje volop draaien met al die ventilatoren is het volgens mij 1 groot stofnest.:(

Stofzuig jij niet iedere maand? Dat schijnt de levensduur aanzienlijk te verlengen!

Bijdrager
    Sad

das inderdaad wel een goed plan. hoe moet dat ook alweer?:P

Bijdrager
    Ganymedus

Ik vind het wel een mooi design. Opzich is hij vrij groot, maar je moet wel in het hoofd houden dat de behuizing als het ware één groot koelblok is. Dus het design is behalve mooi, ook erg praktisch. Het vervelende van de dual G5 is dat er een enorme koeling voor nodig is. De G5 1.6 zou eigenlijk in een kleinere behuizing kunnen.

Bijdrager
    ElectricCat

(Naar mijn mening )
    oerlelijke draagtas voor de G5 , blegh :cry: :evil: :sealed:

http://www.willowdesign.com/NL-45.html

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.