9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Vinden in o.m. xml, php, tpl, css, bestanden

Is er een methode om teksten in bijvoorbeeld een opencart site te doorzoeken?

Ik wil graag de tekst van bijvoorbeeld een button wijzigen maar moet daarvoor uitvinden waar de te wijzigen tekst staat in een van de vele files, vooral wanneer de tekst niet in een language file staat maar mogelijk in een template of andere file.

Bestaat er misschien software die de inhoud van files kan doorzoeken?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Spotlight?

Heb je de bestanden lokaal op of een externe server staan?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Waffle

Spotlight gebruik ik niet, kan er niet mee omgaan, kan spotlight in bijvoorbeeld php of xml bestanden zoeken?

De bestanden staan op de server, maar ik zou ook in back-up van de site kunnen laten zoeken..

Bijdrager
    bcgraaf

Via een browser de het desbetreffende element inspecteren en dan kun je zien waar hij staat in de code daarna kan je de file via de server openen met een tekstverwerker en aanpassen. Download eerst het orgineel naar je computer voordat je de file gaat veranderen mocht er dan iets mis gaan dan kan je die zo weer terug zetten.

Inactief
    Anoniem

Bestaat er misschien software die de inhoud van files kan doorzoeken?

TextWrangler heeft een zeer uitgebreide zoekfunctie voor dit soort zoekacties.

https://itunes.apple.com/nl/app/textwrangler/id404010395?mt=12

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@bcgraaf,

Wanneer ik via element inspecteren zie waar de code staat, hoe weet ik dan welke file ik moet hebben?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jv65,

Zeer goede tip, TextWrangler inmiddels gebruikt, heel nuttig, ontdekking voor mij en nog gratis ook… raad het iedereen ook aan….

Inactief
    Anoniem

(y)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Night,

Ik krijg bericht dat je hebt geschreven, kan er echter niet op reageren omdat je bericht nergens verschijnt…

Hopelijk lees je dit bericht..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.