26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    .Robin

Vind je het ook niet erg goedkoop??

Hey,

Vinden jullie het ook niet erg goedkoop dat je bij een apple mac(book) alleen maar als extratje een apple remote krijgt? Als ik naar andere desktops/notebooks ga kijken krijg je er veel meer bij. Zoals als VGA/DVI kabels, ook een remote ( bij veel multimedia pc/notebooks). En bij sommige hp’s al mini HDMI naar HDMI om aan je hd tv te koppelen.

Groeten

Robin

Bijdrager
    Kristofke

op zich is het goedkoop van hen ja

maar het was zoals met de ipod die ineens zonder oplader de deur uit ging

in het begin frustrerend, maar achteraf gezien een grote besparing voor het milieu aangezien waarschijnlijk het overgrote deel van al die meegeleverde docks, kabels, etc etc niet gebruikt worden

Moderator
    unSOUND

Die andere merken hebben al die extra’s ook nodig om de machine leuk te maken, de Mac is al stoer genoeg van zichzelf.

En bovendien krijg je er 2 stickers bij… :evil:

Bijdrager
    .Robin
    ”unSOUND”

Die andere merken hebben al die extra’s ook nodig om de machine leuk te maken, de Mac is al stoer genoeg van zichzelf.

haha 2 hele stickers, toe maar.:P zou bij m’n macbook die ik ga kopen liever een gratis mini dvi naar dvi apdapter hebben gehad.;)

Bijdrager
    Brent146

Ik betaal graag een pak meer voor een Mac. Bij pc’s moeten ze er een printer en draagtas bijgeven om die zooi verkocht te krijgen…

Bijdrager
    DarkRaverNL
    ”Brent146″

Ik betaal graag een pak meer voor een Mac. Bij pc’s moeten ze er een printer en draagtas bijgeven om die zooi verkocht te krijgen…

Exactly :evil:

Bijdrager
    Nielso

Ik krijg heel veel liefde van mijn iMac:)

Bijdrager
    .Robin
    ”Nielso”

Dat geloof ik graag….

Bijdrager
    Vodka

Sterker nog, andere pc/laptops geven nog veel meer weg. Zoals ongevraagde voorgeinstaleerde hardnekkige onbruikbare software.

Bijdrager
    MacArnold
    ”unSOUND”

Hmmmm….toch nog eens die dozen op de kop houden…ben ze nog niet tegen gekomen.

Bijdrager
    J.C.

Ze zitten bij de boekjes en de DVD’s ergens in dat doosje;)

Moet je nagaan wat de emotionele waarde van die dingen is, daar kan je heeeel veel kabeltjes voor kopen :D

Bijdrager
    Nielso
    ”RobinVV”

Hey,

Vinden jullie het ook niet erg goedkoop dat je bij een apple mac(book) alleen maar als extratje een apple remote krijgt? Als ik naar andere desktops/notebooks ga kijken krijg je er veel meer bij. Zoals als VGA/DVI kabels, ook een remote ( bij veel multimedia pc/notebooks). En bij sommige hp’s al mini HDMI naar HDMI om aan je hd tv te koppelen.

Wat zou je er bij willen hebben. In principe heb je toch niet meer nodig. Hij doet het toch?

Bijdrager
    Applemoes

er is toch niemand die je dwingt om een MacBook te kopen, het is een vrije keus.
    Dus als je meer extra`s wil moet je vooral een Dell of HP kopen…

Bijdrager
    sypie

Krijg je daar ook iLife bij dan?

Bijdrager
    Brent146
    ”sypie”

Krijg je daar ook iLife bij dan?

Inderdaad, als je gelijkwaardige software wil hebben voor Windows betaal je al vlug meer dan 100 EUR. Als je het los koopt bij Apple betaal je ook 80 EUR ja, maar hier gaat het over een nieuwe Mac, dus krijg je het er gratis bij…

Bijdrager
    sypie

Problemen met je Dell? Lang zoeken voor een winkel in de buurt die support levert. Bij een Mac is dat de laatste jaren flink verbeterd.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Al die accessoires die je er later nog bij koopt is nou juist een grote inkomstenbron. De marge op die kabeltjes ligt volgens mij rond de 400%. En dan schat ik het nog laag in.

Bijdrager
    Ikreisrond

400%?!:?

Als ik deze marges hoor, dan snap ik wel waarom mensen ook in mijn branche (buitensport-speciaalzaak) om korting beginnen te zeuren! :grrr:

Bijdrager
    Brent146
    ”Ikreisrond”

Als ik deze marges hoor, dan snap ik wel waarom mensen ook in mijn branche (buitensport-speciaalzaak) om korting beginnen te zeuren! :grrr:

Bvb. de oortjes die Apple verkoopt voor 29 euro hebben een eigenlijke waarde van enkele euro’s…

Bijdrager
    Dennis002
    ”Nielso”

Eh, de ejectknop heeft echt niks met liefde te maken..

Bijdrager
    .Robin
    ”Nielso”
    ”RobinVV”

Hey,

Wat zou je er bij willen hebben. In principe heb je toch niet meer nodig. Hij doet het toch?

Nou opzich zou het wel tof van de ze zijn als je als extra optie gratis een mini dvi naar dvi/vga kan krijgen.
    Maar ik koop sowieso wel een macbook, ze zijn veel te goed vergeleken bij m’n windhoos pc.

Bijdrager
    Brent146

Je krijgt er toch een kabeltje bij voor een extern scherm?

Bijdrager
    .Robin
    ”Brent146″

Je krijgt er toch een kabeltje bij voor een extern scherm?

Bij de macbook niet, bij de macbook pro wel :cry:
    En ik ga de macbook kopen, de pro ligt net effe buiten m’n budget.

Moderator
    Pete.Z
    ”Brent146″
    ”Ikreisrond”

Bvb. de oortjes die Apple verkoopt voor 29 euro hebben een eigenlijke waarde van enkele euro’s…

Enkele euro’s ?
    Dat zouden ze willen in China….
    Deel maar rustig nog een keer door 4.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Wat maakt het nou uit? Zo’n kabeltje is maar 19 euro, als je er een nodig hebt haal je er gewoon even een op. Zo gek vind ik het niet: een laptop is bedoeld om portable te zijn. Als jij er een dekstop van wil maken is dat prima, maar dat is dan wel je eigen probleem.

De MacBook Pro heeft trouwens een DVI-naar-VGA-converter, dat is zo’n klein dingetje die van VGA DVI maakt, zoals je die ook krijgt bij menig videokaart. Geen kabel dus, zoals dat mini-DVI geval.

Bijdrager
    dyn

Al die extra’s die mensen bij laptops krijgen worden 9 van de 10x niet eens gebruikt aangezien het gros van de mensen geen flauw idee hebben wat het is en waarvoor het is.

Wat betreft het meeleveren van onnodige software…nouja, ik zit nou ook niet bepaald op iets als Garageband en de MS Office 2004 demo te wachten. Dat soort dingen kon ik er ook eerst allemaal afgooien. Het ligt bij de gewone computers trouwens ook aardig aan het merk wat je er allemaal bijgeleverd krijgt. De zakelijke machines zijn schoner qua opzet dan de consumenten versies, nogal mac-like dus.

Voor wat betreft die extra kabeltjes; er zijn zat mensen die een laptop gebruiken als middel om een presentatie te doen icm een beamer natuurlijk. Dat zijn 2 mobiele apparaten die je makkelijk naar een ruimte ergens meeneemt en dat zie ik je nog niet zo rap doen met een desktop machine. Een Mac Mini zou misschien nog kunnen.

De optie om te kiezen of en welk kabeltje je erbij zou willen hebben vind ik wel een leuk idee eigenlijk. Bij veel studenten/scholieren is een mini-dvi -> vga kabel erg handig om te hebben aangezien er vrij veel presentaties moeten worden gegeven op school. Nadeel is dat mensen die het dan niet nodig hebben weer gaan roepen dat zij dan “teveel” betalen omdat zij er geen kabel bij hebben (tja, je kunt ook overal ieder detail gaan lopen mekkeren…).

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.