18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

Vijf Internet zoekmachines onder de maat

Beste mede Mac-ers,

Hoe zijn jullie bevindingen? ——–>

Vijf internet zoekmachines onder de maat

Bijdrager
    Ludo

Haha, echt weer een onderzoek van de Consumentenbond: iets ontdekken wat iedere beetje internet-gebruiker al weet, nml dat Google het best zoekt.

Ook altijd leuk: een computer test in de consumenten gids; apple is altijd het buitenbeentje, de underdog of niet-compatibel, te duur enz. De testen lopen meestal een jaar achter trouwens > totaal achterhaald dus.

Bijdrager
    patjo
    ”Ludo”

apple is altijd het buitenbeentje, de underdog of niet-compatibel, te duur enz. De testen lopen meestal een jaar achter trouwens > totaal achterhaald dus.

Dat is niet helemaal waar. De Consumentenbond was er namelijk heel snel bij om vast te stellen dat de iPod de beste mp3-speler op de markt was. Ik meen dat ze bij die test nog het 5 gb-model gebruikten, dus dat is echt al een poos terug. De conclusie was toen dat het qua geluidskwaliteit de enige speler was waarbij het de moeite loonde m op de stereo aan te sluiten.

Bijdrager
    Ludo

Helemaal gelijk hoor, een ipod is ook geen computer dacht ik…

Bijdrager
    MacX

Leuke club die consumentenbond, ben ik al jaren lid van. Komt omdat ik steeds vergeet een opzegbriefje te tikken. Wat een weggegooid geld dat abonnement, testen waar Apple’s met peren vergeleken worden. Bestekoop blijkt miskoop.:cry:
    Enkele maanden geleden een wasmachine gekocht (WD-1274-FBN van LG) omdat zij hem als beste koop hadden getest, afgelopen maand kwam hij bij een nieuwe test als matige middenmooter uit de bus. Misschien zouden ze eens een kritisch zelf onderzoek moeten doen, dan weet ik de uitkomst al: Consumentenbond beste koop (net als mijn wasmachine).

Sorry dat mijn reactie niets met computers of Apple te maken heeft, maar dat heeft de consumentenbond ook niet. :sealed:

Bijdrager
    Ludo

idd MacX, ik vergeet ook steeds een opzegbriefje te tikken > heel herkenbaar

en nu aan de plof-paling!

Bijdrager
    andrez

Waarschijnlijk worden testen pas uitgevoerd als een product voldoende door ontwikkeld en ingeburgerd is, zodat het oordeel objectief is en op basis van voldoende ervaringen.

Zeker nu Google standaard bij Safari zit ingebouwd, gebruik ik zelden of nooit nog iets anders, dus vraag ik me af hoe die andere zoekmachines momenteel zijn.

Ik ken trouwens wel iemand die uit principe geen gebruik maakt van Google vanwege de manier waarop ze gegevens verkrijgen. Privacy schending e.d..
    Misschien moeten ze Voelspriet maar toevoegen aan Safari, lijkt me wel een sympathieke zoekmachine:wink:

Bijdrager
    patjo
    ”Ludo”

Helemaal gelijk hoor, een ipod is ook geen computer dacht ik…

Ik weet het, maar wel een Apple. En ze waren er uitermate lovend over.

Bijdrager
    MacX

andrez, bedankt voor de aanzet.
    Ik heb inmiddels online mijn abonnement opgezegd, wat wel even duurde want hun website is niet vooruit te branden. :mrgreen:

Bijdrager
    andrez
    ”MacX”

andrez, bedankt voor de aanzet.
    Ik heb inmiddels online mijn abonnement opgezegd, wat wel even duurde want hun website is niet vooruit te branden. :mrgreen:

:roll: Aanzet?! Ik probeerde het nog enigszins voor ze op te nemen! :lol:

Bijdrager
    arneblk

All the Web staat er niet bij.
    Terwijl dit naast Google een hele goeie 2e is

Bijdrager
    andrez
    ”arneblk”

All the Web staat er niet bij.
    Terwijl dit naast Google een hele goeie 2e is

Heb slechts eén zoekopdracht ingevuld, maar ze springen er qua volledigheid wel uit ja. Had zelfs een paar hits die ik bij Google bijvoorbeeld niet kreeg, maar dat kan bij een andere zoekopdracht weer omgekeerd zijn natuurlijk (Verdomd leuk gevonden trouwens, die avatar van je!).

Bijdrager
    MacX

Nou dat heb je dan leuk voor mekaar…
    Misschien hebben ze wel op het verkeerde knopje gedrukt door zich ook op de computermarkt te richten, zijn toch een beetje eigenaardige mensen.

Bijdrager
    Ludo

@arneblk: Dit past ook goed in het beeld v/e Consumentenbond-onderzoek;
    Er ontbreken altijd een paar goede alternatieve leveranciers/producten.
    Bijv. bij een vergelijkend onderzoek naar de goedkoopste supermarkten ontbreken steevast de Aldi/Lidl want ze hebben geen A-merken!

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    MacBeer
    ”johnny_cash”

nog een mooiere test van de consumentenbond:
    apple vs windows
    snelheid testen opstarten office xp
    op de apple staat vpc en daarop office xp vs wintel … wie is er sneller??
    de windows natuurlijk
    conclusie: apple= duur en trager!

nou zelf een baby van 3 maanden weet dat dat niet klopt maar jah :sealed: :sealed:

Is dit serieus???? Hebben ze daar Office getest op VPC tegen een pc en dan met de conclusie komen dat de Mac trager is?
    Dat is dan de blunder van de eeuw!

Bijdrager
    sarasin

##

Moderator
    Strifer

Dat is toch echt gestoord? dat meen je niet? kan ik niet ergens klagen? ik word steeds gestoorder van de consumentenbond en het erge is dat mensen er als makke hondjes achteraan lopen.

Zo ook bij deze machine, die al eerder genoemd werd… WD-1274-FBN van LG. Ik ben niet zeker of deze nou als beste of als meest voordelige keus werd getest. Het is een erg complete machine tegen een gunstige prijs. Ik verkoop dit soort apparaten als mijn bijbaantje naast mijn studie, maar met LG ben ik altijd wat voorzichtig als het om wasmachines gaat. Deze machine is zoals ik al eerder zei erg gunstig geprijsd en je krijgt er een uitgebreidde machine voor met een vulgewicht van 7 kilo (alleen de big van bauknecht overteft dit: 8 kg)… en zo kom je bij de consumentenbond dus makkelijk aan een positief oordeel.

Wat ik overigens niet begrijp is dat ze bijvoorbeeld stofzuigers gaan testen en dan van Miele de S712 als beste testen terwijl ze overal hier in de de buurt de S700 en de S711 verkopen!?!?!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.