8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Skonning

Vier tulpstekkertjes samenvoegen tot twee?

Ik heb een speakersysteem waar maar één stereo-tulp (zo’n rode en zwarte) in kan, terwijl ik er graag twee op wil aansluiten (Macbook en TV). Dit kan ik natuurlijk samenvoegen met een mengpaneel, maar dat is me wat te omslachtig. Is er een manier om deze twee met een tussenstukje samen te voegen (dus van 2x zwart-rood naar 1x) waarbij beide signaal doorgeven?

Dank.

EDIT: Ik heb dit gevonden, weet iemand of dit zou kunnen werken?

Bijdrager
    computer space

Die tradedoubler links werken niet, maar moet het tegelijk? Of om en om?

Bijdrager
    Art-art

Het zonder meer aan elkaar koppelen van de uitgangen van twee versterkerstjes (wat dat zijn de uitgangen van de MacBook en de TV toch gewoon) is niet aan te bevelen. Je loopt een risico dat een van de twee de ander beschadigd.
    De vraag van computer space komt bij mij ook op.

Een quick en dirty oplossing kan zijn om een oude (tuner-)versterker als switchbox te gebruiken (er staat er vast nog wel ergens eentje op zolder bij een kennis of familie). De meeste van die apparaten hebben wel meerdere ingangen en dan kan je een line-out gebruiken om naar je versterker te leiden.
    Toegegeven, zo’n oude bak is vaak niet echt het mooiste sierraad in je kamer, maar het werkt wel !…

Bijdrager
    Art-art

@iJoost: Nette oplossing!
    Ik zoek het altijd in ‘iets dat je toch hebt liggen…’ voor gratis….

Bijdrager
    iJoost

Bij sommige vragen mag ik mijn tweede weekgever even pluggen.;-)

Bijdrager
    mark-a-mac

Sigarenkistje of elk ander doosje dat je mooi vindt, stereo lineaire potmeter van 10K (nog geen 3 euro) , wat koperdraad, zes tulpchassisdelen (70 cent per stuk) en wat huisvlijt (solderen): klaar is je eigengebouwde mixer.

Bijdrager
    Skonning

@iJoost Ontzettend bedankt, precies wat ik zoek.

Allemaal heel erg bedankt voor de suggesties.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.